فولاد خراسان اولین جایزه مدیریت انرژی خود را به دست آورد

مجتمع فولاد خراسان در سال جاری، در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مقابل منابع و سرمایه‌های ملی و همچنین تعهد به سیاست‌های کلی کشور در زمینه مدیریت منابع سرزمینی، موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی شد. این شرکت برای اولین بار جایزه مدیریت انرژی را از آن خود کرد.

به گزارش کاماپرس، فولاد خراسان در آخرین ارزیابی این جایزه، ضمن صعود رتبه و ارتقا سطح مدیریت انرژی، در حوزه «فرآیندهای انرژی بر» نیز برای نخستین بار، موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره این جایزه شد. طبق گفته کسری غفوری، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، این مجموعه با مدیریت مصرف انرژی، به خصوص در صنعت انرژی بری مثل فولاد، سهم مهمی در بهره وری منابع دارد.

این مجتمع در سال گذشته علاوه بر ارتقا سطح بهره وری انرژی به تدوام روند بهبود عملکرد خود در حوزه استفاده از انرژی نیز توجه داشته است. بنابر اعلام مدیرعامل این مجموعه، کسب جوایز ذکر شده، نشان دهنده این موضوع است که فولاد خراسان علاوه بر اهمیت دادن به افزایش تولید، از منافع عمومی نیز به خوبی مراقبت می‌کند.

جایزه ملی مدیریت انرژی به منظور تشویق بنگاه‌ها برای بهینه سازی مصرف انرژی توسط «سازمان مدیریت صنعتی»، «شرکت بهینه سازی مصرف سوخت»، «ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «سازمان ملی استاندارد» و «سازمان بهره وری انرژی ایران» تدوین شد.

در این مدل جایزه، سه بخش عملکرد انرژی در سال مورد بررسی، روند مصرف انرژی در همان سال و سال گذشته آن و همچنین سیستم مدیریت و انرژی بنگاه مربوطه، به منظور اطمینان خاطر از وجود سیستم و انجام برنامه ریزی برای کاهش مصرف، در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌هایی که معیار ملی مصرف انرژی آن‌ها توسط سازمان ملی استاندارد ایران برایشان تدوین شده، امکان حضور در این فرآیند را دارند.

راز آسمان پایتخت

جدیدترین دستاورد فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان در سوم خرداد 1400، در همایش تقدیر از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت داشته و در این رویداد نشان ممتاز و لوح تقدیر بنگاه‌های برتر تولیدی در زمینه «جهش تولید» و «بهره وری» صندوق بیمه اجتماعی وابسته به وزارت رفاه را دریافت کرد.

این مجموعه در سال 1369، پس از پایان گرفتن مطالعات مهندسی و مکان یابی و تعیین محل برای احداث فولاد خراسان در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور با سرمایه اولیه 1/5 میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر فولاد خراسان محصولاتی مانند میلگرد ساده، شمش، میلگرد آجدار، بریکت، اسفنجی، گندله و خدمت کنترل کیفی و آزمایشگاه را به بازار عرضه می‌کند.

مرتبط با : فولاد خراسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز