فروش سهام عدالت در ۱۰۸ کارگزاری انجام می شود

لست سکند

سهام عدالت از سه شنبه ششم خرداد ماه در ۱۰۸ کارگزار فعال در بازار سرمایه به فروش می رسد.
به گزارش کاما پرس، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس درصفحه مجازی خود اعلام کرد که تمامی شعب ۱۰۸ کارگزار فعال در بورس آماده دریافت سفارش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت هستند.
سی ام اردیبهشت ماه بود که شورای عالی بورس مصوبه ای را تصویب کرد که براساس آن ،کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه شنبه مورخ ششم خرداد سالجاری اقدام کنند.
براساس این مصوبه دارندگان سهام عدالت باید به شعب بانکهایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه کرده و با تکمیل فرم های مربوط، نسبت به تکمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کنند.

بازار بورس ظرفیت جذب سهام عدالت را داد

چراغی که عضو شورای عالی بورس است در این باره می گوید: سهام عدالت ارزشمند است و بازار ظرفیت کامل برای جذب تدریجی سهام عدالت را به راحتی دارد.
او ادامه می دهد: فعالان بازار نگران نباشند، کلیه ۱۰۸ کارگزاری امکان دریافت سفارش را همزمان در تمام شعب دارند، ضمن اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی برای تسهیل فرایند، زیرساخت الکترونیکی را در اختیار تمام کارگزاران قرار می دهد.
ناگفته نماند که پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت از ۱۰ خرداد، بانک ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.
پیش از این حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفته بود که نگهداری بلند مدت سهام عدالت به صرفه تر از فروش آن است، درواقع سهام عدالت برای فروختن نیست بلکه برای نگهداری بلند مدت است و این امکان فروش به معنای تشویق افراد به فروش نیست بلکه امکانی برای افراد است و این مزیت فروش همیشه وجود خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

انتهای خبر

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز