شرکت فولاد افزا سپاهان را بیشتر بشناسید

لست سکند

فولاد کاربردهای متعددی داشته و جهت ساختن سیم، لوله و ورق فولادی کاربرد دارد. این محصول برای ساخت ریل، دیگ بخار و قطعات ساختمانی هم استفاده می‌شود. فولاد قدمتی 3 هزار ساله داشته و در حال حاضر با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، دامنه کاربرد و تولید آن نیز تغییر کرده است. یکی از مجموعه‌های فعال در این حوزه شرکت «فولاد افزا سپاهان» است که سالیان متمادی در این عرصه مشغول است. البته مجموعه مذکور در حوزه انواع سنگ‌های آهکی نیز فعالیت داشته و تولیدات خود را به برخی از شرکت‌های متقاضی سنگ‌ها و فرآورده‌های آهکی عرضه می‌کند.

در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری از این مجموعه را برای افزایش آگاهی خوانندگان و علاقمندان به حوزه فولاد مطرح خواهد کرد؛

چگونگی آغاز به کار فولاد افزا سپاهان

در سال 1383 شرکت فولاد افزا سپاهان طی قراردادی با فولاد مبارکه به روش بی.تی.اُ-قراردادهای ساخت، بهره برداری، انتقال و واگذاری- طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی و بهره برداری از دو کوره عمودی با ظرفیت 250 تن در شبانه روز را به مدت 15 سال منعقد و اجرا کرد.

عملیات مذکور در سال 1386 به پایان رسید و این پروژه به ظرفیت نامی 600 تن در شبانه روز رسید. در حال حاضر شرکت فولاد افزا سپاهان کل دولومیت کلسینه و درصدی از آهک مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه را تامین می‌کند. این مجموعه اکنون دارای 70 کارمند است و با مدیریت محمد فتحی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

فافزا و علمکرد آن در بازار پایه زرد فرابورس

سهام فولاد افزا سپاهان از سال 1391 در فهرست شرکت‌های ثبت شده سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت. سهام این شرکت با نماد «فافزا» در بازار پایه زرد فرابورس عرضه می‌شود. ارزش بازاری سهام فافزا بیشتر از 3 هزار و 625 میلیارد ریال است.

شرکت‌های فرآوری زغال سنگ پروده طبس، شرکت تکادو، سرمایه گذاری توکا فولاد و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازار گردانی آرمان تدبیر نقش جهان از سهامداران عمده این مجموعه هستند.

درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفندماه 1399، معادل 765 هزار و 337 میلیون ریال بود. همچنین در زمان مذکور سود پایه هر سهم هزار و 598 ریال و سود خالص هر سهم نیز هزار و 599 ریال اعلام شد.

گواهینامه‌های معتبر فولاد افزا سپاهان از توف آلمان

این مجموعه در سال 1388 موفق به پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه‌های کنترل کیفیت از شرکت توف آلمان شد. توف، انجمن بازرسی فنی مشاغل منسوب به آلمان است که خدمات بازرسی و صدور گواهینامه محصول را ارائه می‌دهند. این مجموعه در اواخر سال 1389 و 1390 گواهینامه‌های ذکر شده را تمدید کرد. البته تجدید این گواهی‌ها در اردیبهشت ماه سال 1392 توسط توف آلمان اتفاق افتاد.

از جمله رویدادهای اخیر این مجموعه، شرکت آن در مناقصه راهبری کارخانه تولید دولومیت و آهک شرکت فولاد مبارکه، شامل خرید و فروش دولومیت و راهبری کارخانه مربوطه، در خردادماه سال جاری بود.

مرتبط با : فولاد افزا سپاهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز