شرایط دریافت ویزای آلمان

ویزای آلمان-کاماپرس

دریافت ویزای آلمان یا همان ویزای شینگن آلمان در مقایسه با سایر کشورهای حوزه شینگن تاحدودی دشوارتر بوده و نیازمند آشنایی با پروسه اخذ ویزا، مدارک ضروری و مواردی مانند آن است.

به گزارش کاماپرس، سالانه افراد زیادی به دنبال رفاه بیشتر، امنیت اقتصادی، فرصت‌های شغلی، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و حتی سفر و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، راهی کشور آلمان می‌شوند. ورود قانونی به خاک کشور آلمان مانند اکثر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن نیازمند دریافت ویزای آلمان است. دریافت ویزای آلمان با توجه به هدف متقاضی از سفر دارای شرایط خاصی است.

این گزارش به ارائه راهنمای دریافت ویزای آلمان و شرایط آن ‌پرداخته است.

شرایط اخذ ویزای آلمان

در سال‌های اخیر کشور آلمان اقدام به جذب مهاجران خارجی کرده و امتیازهای متعددی نیز برای آنان در نظر گرفته است؛ با این حال، دریافت ویزا برای مهاجرت به آلمان چندان کار راحتی نبوده و دارای شرایطی است که در ادامه بررسی شده است.

تمکن مالی و گردش حساب: یکی از شرایط ضروری برای دریافت ویزای آلمان، داشتن مقدار مشخصی از تمکن مالی است که به یورو تعیین می‌شود. از طرفی متقاضی ویزای آلمان باید گردش حساب یا  تراکنش‌های سه ماه اخیر خود را نیز ارائه دهد که باید با میزان تمکن مالی فرد تناسب داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

دعوت‌نامه معتبر: ارائه یک دعوت‌نامه معتبر از سوی نمایشگاه، شرکت، محل کار یا اعضای خانواده، شانس دریافت ویزا آلمان را افزایش می‌دهد. دعوت‌نامه معتبر و قوی باید شامل تمام مشخصات و اطلاعات فرد متقاضی ویزا، محل اقامت و مدت زمان اقامت او باشد.

سابقه سفر و اخذ ویزا: اگر فرد متقاضی پیش از این سفری خارجی داشته و در پاسپورت خود ویزاهای معتبر یا ویزای شینگن داشته باشد، شانس وی برای دریافت ویزای آلمان بالاتر می‌رود.

ویزای آلمان-کاماپرس

انواع ویزای آلمان

ویزای آلمان با توجه به هدف و دلایل سفر به این کشور متفاوت است. برخی از مهم‌ترین انواع ویزای آلمان در ادامه معرفی شده است.

ویزای توریستی: در صورتی که قصد سفر توریستی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آلمان دارید، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. ویزای توریستی آلمان به مدت 90 روز اعتبار داشته و دارنده آن می‌تواند با دریافت این ویزا، علاوه بر آلمان به 26 کشور اروپایی دیگر عضو شینگن نیز سفر کند.

ویزای تحصیلی آلمان: سالانه دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان همچون دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ به این کشور مهاجرت می‌کنند. مهاجرت تحصیلی در هر مقطع نیازمند اخذ ویزای تحصیلی است که علاوه بر شرایط کلی اخذ ویزای آلمان، دارای شرایط مخصوصی است.

ویزای کاری آلمان: پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های صنعت، تکنولوژی و نوآوری، آلمان را به سرزمین فرصت‌های شغلی تبدیل کرده است. مهاجرت کاری به آلمان و شروع به کار در شرکت‌های این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری آلمان است. دریافت این ویزا به شرایط مخصوصی مانند مدرک تحصیلی حداقل لیسانس با تاییدیه ZAB، آیلتس 6 به بالا یا سطح B2 زبان آلمانی، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط و دعوت‌نامه کارفرمای آلمانی نیاز دارد.

سایر ویزاهای آلمان: دیگر انواع ویزای آلمان شامل ویزای دیدار خانواده، ویزای تجاری، ویزای کارآموزی، ویزای پزشکی، ویزای نمایشگاهی و ویزای شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها است.

ویزای آلمان-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان

مدارک ضروری برای دریافت ویزای آلمان شامل آخرین فرم تکمیل شده درخواست ویزا، پاسپورت دارای حداقل سه ماه اعتبار با بیش از دو ورق خالی، اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و کپی تمام صفحات آن، گواهی پایان خدمت سربازی یا معافیت برای آقایان، بیمه مسافرتی با ارزش حداقل ۳۰ هزار یورو، دو قطعه عکس استاندارد و جدید با پس زمینه سفید، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت‌ و برگشت در سفرهای توریستی، مدارک رزرو هتل در سفرهای توریستی، نامه بورسیه دانشگاه برای بورسیه‌های دکتری، نامه پذیرش دانشگاه برای مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد و مدارک پزشکی برای ویزای درمانی است.

هزینه ویزای آلمان

متقاضیان دریافت ویزای آلمان باید ابتدا مبلغ مشخصی را برای بررسی مدارک به سفارت آلمان پرداخت کنند که این مبلغ با توجه به سن متقاضی ویزا متفاوت است. هزینه ویزای آلمان برای متقاضیان زیر شش سال به صورت رایگان، برای متقاضیان بین شش تا 12 سال معادل 40 یورو و برای متقاضیان بالای 12 سال برابر با 80 یورو است. به خاطر داشته باشید که هزینه صدور ویزا حتما باید نقدی و به یورو پرداخت شود.

ویزای آلمان-کاماپرس

دریافت ویزای آلمان با “راز آسمان پایتخت”

شرکت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی راز آسمان پایتخت به عنوان یک مجموعه معتبر و با تجربه در راستای تسهیل فرایند حمل و نقل و اقامت مشتریان خود در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند. این مجموعه با برخورداری از تیم پرسنل مجرب و کارآزموده در کنار امکانات و مزایای متعددی همچون ارتباط مستمر با ایرلاین‌های خارجی و داخلی، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است.

متقاضیان برای دریافت ویزای آلمان می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس  www.asemanpaytakht.com مراجعه کنند یا با کارشناسان راز آسمان پایتخت از طریق شماره تلفن  02157691000 در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز