سه عامل کاهش نرخ دلار

لست سکند

نرخ دلار تا اواسط روز جاری با کاهش 99 تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده 27 هزار و 657 تومانی قرار گرفت. به نظر اخبار مثبت سیاسی، رفع تحریم دو شرکت آمریکایی و افزایش وصول ارزی کشور در این روند کاهشی موثر بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز هم نقش اخبار برجام در روند قیمتی دلار بسیار موثر به نظر می‌رسد. به گزارش دنیای اقتصاد، نقش اخبار برجامی تا اندازه‌ای در نرخ دلار مهم است که معامله گران بازار ارز این موضوع را زیر ذره بین خود قرار داده‌اند. در حال حاضر خبرهایی از آغاز مذاکرات برجام تا پیش از هفته دوم آذرماه سال جاری به گوش می‌رسد.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

ضمن اینکه طرف آمریکایی هم سیگنال‌های مثبت دیگری را به بازار ارز ایران نشان داده است. طبق گزارش موسسه مطالعاتی تحریریه، دو شرکت آمریکایی پپسی و کوکاکولا با صدها میلیارد دلار ارزش از ادامه تحریم ایران معاف شدند. ارزش برند پپسی 11 میلیارد دلار و کوکاکولا هم تقریبا 87 میلیارد دلار است. برخی کارشناسان از این اقدام کشور آمریکا غافلگیر شده و آن را سرآغاز روابط تجاری ایران و آمریکا قلمداد کردند.

به علاوه علی صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی، دو شب گذشته اعلام کرد که وصولی ارزی دولت در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، سه برابر رشد پیدا کرده است. این آمار بیان می‌کند که جریان ورود ارزهای جدید به کشور بیشتر شده و شاید یکی از دلایل مهم ثبات بازار ارز و کاهش نرخ دلار طی یک ماه اخیر هم همین موضوع باشد.

کاهش نرخ پوند و یورو

در حال حاضر دیگر ارزهای پرمتقاضی بازار مثل پوند و یورو هم در مدار کاهش قیمت قرار دارند. قیمت یورو نسبت به روز گذشته 339 تومان کاهش پیدا کرده و به مرز 31 هزار و 849 تومان رسیده است. نرخ پوند هم با کاهش 246 تومانی در مقایسه با دیروز در محدوده 37 هزار و 810 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز