نرخ دلار مرکز توجه بازار طلا و سکه

لست سکند

قیمت طلا و سکه داخلی همچنان در مدار کاهش قرار دارند. در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 5 هزار و 800 تومانی نسبت به دیروز، یک میلیون و 170 هزار تومان قیمت دارد. نرخ سکه هم نسبت به روز گذشته 25 هزار تومان کم شد و در دامنه قیمتی 11 میلیون و 895 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر کاهش قیمت دلار باعث وقوع این افت قیمتی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیشب در معاملات پشت خطی میزان خرید سکه کاهش پیدا کرد که این اتفاق هم ریشه در آرامش بازار دلار داشت. در واقع همین مسئله باعث شد که قیمت سکه به پایین محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی برود. اخبار منتشر شده پیرامون شروع مذاکرات هسته‌ای طی یک ماهه آینده، بار دیگر جو بازار ارز را آرام کرد. همین امر باعث شد تا سکه بازان از موقعیت خرید اندکی فاصله بگیرند و با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وضعیت اونس طلا در روز جاری

برخلاف وضعیت نزولی بازار داخلی طلا، اما نرخ اونس بار دیگر تقویت شد و به بالای مرز هزار و 800 دلاری بازگشت. اکنون نرخ اونس با افزایش 6.2 درصدی در مقایسه با روز قبل، به محدوده هزار و 803 دلاری رسیده است. قیمت این فلز گرانبها تحت تاثیر افت بازده اوراق قرضه آمریکا و نرخ دلار افزایش پیدا کرد.

به گفته نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی شرکت ای‌بی‌سی بولیون، خریدها در بازار طلا بیشتر شده و این امر هم تا حدودی به دلیل تقویت انتظارات درباره رشد قیمتی این فلزگرانبها اتفاق افتاده، در حالی که تقاضا برای اونس تا هفته گذشته پایین بود.

اکنون این فلز گرانبها منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز جاری است. در صورتی که طی این نشست‌ها درباره نرخ بهره تصمیم گیری شود، قیمت طلا نسبت به آن واکنش نشان داده و تغییر پیدا خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز