کاهش شدید قیمت سکه و طلا!

لست سکند

نوسانات اخیر قیمتی طلا، روند معاملاتی آن را تحت تاثیر قرار داده و دچار تغییراتی کرده است. در چنین شرایطی خریدار یا فروشنده برای معامله طلا و سکه توانایی تصمیم گیری ندارند. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد کمی که داشت، به مرز یک میلیون و 99 هزار و 800 تومان رسید. اما در مقابل قیمت سکه نسبت به دو روز گذشته با 1.06 درصد افت، 11 میلیون و 265 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر معاملات به صورت جزئی در بازار طلا انجام می‌شود. به گفته آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اکنون بازار طلا مانند دیگر بازارها و اقتصاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد. این ویروس معاملات بازار طلا را مانند دیگر کالاها مختل کرد و بر قیمت‌ها اثر زیادی گذاشت. در حال حاضر به هیچ عنوان ارائه پیش بینی دقیقی از روند معاملات بازار طلا امکان ندارد. اگر این بازار به آرامش برسد و وارد مرحله‌ای از ثبات شود، افزایش داد و ستدها امکان پذیر است.

خبرهای مهم امروز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به اعتقاد محمدولی سکه و طلا کاهش قیمت شدیدی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند. قیمت‌های فعلی بازار اصلا با سال گذشته قابل مقایسه نیست. در چنین زمانی بازار از محدوده نوسان قیمتی خارج و به برخی از التهابات غیرطبیعی ورود پیدا کرده بود. نرخ دلار به کانال 30  هزار تومانی رسید و سکه نزدیک به 15 میلیون شد. قیمت‌های سال گذشته به هیچ عنوان قابل قبول نبودند.

اثر افزایش قیمتی اونس طلا بر بازار داخلی

اخبار بین المللی نشان دهنده افزایش 0.02 درصدی قیمت جهانی هر اونس طلا نسبت به دیروز است. هر اونس طلا امروز به کانال قیمتی هزار و 811 دلاری دست پیدا کرده که این عامل هم باعث افزایش قیمتی امروز طلا در بازار داخلی شد. با این حال تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت هر اونس طلای جهانی تا پایان شهریور به بالای محدوده هزار و 850 دلاری نرسد، قیمت‌های داخلی بازار طلا و سکه دیگر از این متغیر جهانی تبعیت نکرده و توجهات بیشتر به نرخ دلار جلب خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز