دلار رشد کرد؛ طلا افت کرد

لست سکند

ارزش دلار برای دومین روز متوالی در مقابل بیشتر ارزهای مهم جهان بالا رفت و این امر باعث شد نرخ طلای جهانی، به عنوان دارایی موازی، از محدوده هزار و 800 دلاری پایین برود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق آمارهای منتشر شده مرکز آمار آمریکا، بازار مسکن این کشور نسبت به ماه‌های اخیر جذابیت خوبی پیدا کرده که این عامل یک فرصت جدید را برای صعود ارزش دلار فراهم کرد. این آمار بیان می‌کند که میزان فروش خانه‌های جدید آمریکا تا پایان سپتامبر نسبت به ماه قبل، 14 درصد افزایش داشته است.

دلار طی چند هفته اخیر صعود خوبی در مقابل رقبا داشته و به گفته صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با تداوم رشد اقتصادی، این روند ادامه پیدا خواهد کرد. شاخص دلار، که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه می‌گیرد، در جریان معاملات امروز نسبت به روز گذشته 0.15 درصد زیاد شده و به سطح 93.94 واحد رسیده است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم روز را بخوانید:

اخبار قیمت جهانی طلا

با افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا رفته و در نتیجه قیمت این فلز گرانبها کاهشی شده است. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، قیمت اونس طلا در جریان معاملات امروز، تحت تاثیر قدرت گرفتن دوباره دلار و سود اوراق قرضه آمریکا پیش از آغاز اجلاس بانک مرکزی جهان، از رقم کلیدی هزار و 800 دلاری پایین آمد.

طی یک هفته گذشته قیمت طلای جهانی به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید، ولی اکنون 1.2 درصد از این نرخ کلیدی عقب نشینی کرده است. قیمت پیش خرید هر اونس طلای آمریکا تا صبح امروز 0.22 درصد کم شده و به مقدار هزار و 789 دلاری رسیده بود. با این حال سرمایه گذاران منتظر نتیجه اجلاس‌های سیاستگذاری بانک مرکزی ژاپن و اروپا هستند که فردا برگزار خواهد شد. احتمالا نتیجه این اجلاس در روند حرکت قیمت دلار و اونس موثر خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز