نبود تقاضا عامل اصلی کاهش قیمت سکه و طلا

لست سکند

طی روز جاری قیمت طلا و سکه کاهش جزئی پیدا کرد. امروز هر گرم طلای 18 عیار با کاهش قیمت 5 هزار و 300 تومانی نسبت به دیروز، حدودا یک میلیون و 141 هزار و 600 تومان شد. قیمت سکه هم در مقایسه با روز قبل به محدوده 11 میلیون و 735 هزار تومانی رسید. با وجود رشد نرخ اونس و دلار طی 24 ساعت گذشته، قیمت طلا و سکه بالا نرفت.

به گزارش کاماپرس، علت اصلی این عقب نشینی قیمت طلا و سکه کمبود تقاضا برای این فلزات گرانبها به نظر می‌رسد. به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، این روزها به دلیل نوسانات زیاد قیمت سکه و طلا سرمایه گذاران برای ورود به این بازارها ریسک نمی‌کنند. بنابراین رکود بازار نسبت به روزهای گذشته شدت گرفته و حتی این موضوع باعث کاهش 380 هزار تومانی حباب سکه شده است. کشتی‌آرای اعلام کرده در صورتی که روند افزایشی قیمت دلار طی دو روز آینده ادامه داشته باشد، مجددا قیمت طلا و سکه با شیب ملایم رشد پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

وضعیت روز جاری بازار جهانی طلا

اخبار بین المللی از بازار جهانی طلا بیانگر این است که بالاخره قیمت اونس بعد از سه روز متوالی، روز گذشته صعود پیدا کرده است. بنابر نظر کارشناسان این حوزه ضعف دلار آمریکا عامل اصلی کمک به این فلز گرانبها بود. گزارش اخیر فدرال رزرو باعث شده تا ارزش دلار نسبت به دیگر ارزهای مهم جهان کاهش پیدا کند.

براساس گزارش کیتکو نیوز، رشد قیمت طلا باعث سود بالای معامله گران آتی کوتاه مدت شده است. شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در سه هفته گذشته رسید و وضعیت صعودی بیشتر نمودارهای کوتاه مدت برای طلا، خریداران را دعوت به افزایش کرد. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا به محدوده هزار و 777 دلاری رسیده که نسبت به روز گذشته 7.8 دلار افزایش داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز