نوسانات ادامه دار قیمت طلا و سکه

لست سکند

قیمت طلا در جریان معاملات روز جاری رشد 9 هزار و 600 تومانی نسبت به دیروز پیدا کرد و به محدوده یک میلیون و 146 هزار و 200 تومانی رسید. نرخ سکه هم مانند طلا افزایشی بود. اکنون قیمت سکه امامی در مقایسه با روز قبل 0.76 درصد بالا رفت و 11 میلیون و 750 هزار تومان شد. به نظر هم رشد نرخ اونس و هم افزایش اندک نرخ دلار در شکل گیری این شرایط موثر بوده است.

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد نرخ سکه، اما این فلز گرانبها هنوز نتوانسته از سطح حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند. به اعتقاد تحلیلگران فنی، در حال حاضر عامل مهم عبور سکه از این مرز قیمتی، دلار 27 هزار و 500 تومانی است. نوسانات در بازار سکه همچنان ادامه دارد و به نظر قیمت این فلز گرانبها همچنان در محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومانی تا 11 میلیون و 800 هزار تومانی چرخش داشته باشد.

سکه بازان انتظار ندارند که قیمت این فلز گرانبها در روز جاری افزایش چندانی داشته باشد. هر چند که کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند سکه تمایلی برای رفتن به کانال‌های قیمتی پایین‌تر از 11 میلیون و 600 هزار تومان ندارد. در صورتی قیمت سکه به کانال‌های پایین سقوط خواهد کرد که نرخ دلار از 27 هزار تومان کمتر شود. فعالان بازار سکه معتقدند که احتمال وقوع چنین شرایطی در صورت دریافت سیگنال منفی از مذاکرات به وجود خواهد آمد.

راز آسمان پایتخت

رشد نرخ اونس اتفاق افتاد

طبق اخبار بین المللی موجود، طی روز جاری نرخ اونس طلا نسبت به روز گذشته یک درصد رشد پیدا کرد. اکنون قیمت هر اونس طلا به هزار و 783 دلار رسیده است. شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی علت این رشد قیمتی اونس را افت ارزش دلار و سود اوراق قرضه آمریکا بیان کرد.

کاهش سود اوراق قرضه باعث افزایش تمایلات برای خرید طلا، به عنوان یک سرمایه غیر سودده، می‌شود و قیمت آن را بالا می‌برد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز