دلار 200 هزار تومانی ؛ شایعه یا واقعیت؟!

لست سکند

قیمت دلار پس از چند روز کاهش پیاپی، بالاخره امروز توانست خود را به دامنه قیمتی 27 هزار و 231 تومانی برساند. نرخ این ارز خارجی نسبت به دیروز 144 تومان افزایش پیدا کرده است. برخی فعالان معتقدند که در حال حاضر رشد نرخ دلار به دلیل انتشار جدولی درباره آینده قیمتی سرسام آور این ارز خارجی اتفاق افتاد و مانعی بر سر راه کاهش قیمتی آن شد.

به گزارش کاماپرس، در صورتی معاملات در بازار ارز رونق خواهد گرفت که بازارساز سد جدیدی در برابر بازیگران ارزی ایجاد نکند. در واقع عکس العمل بازارساز در برابر رشد پشت خطی قیمت دلار طی شب گذشته، عامل مهمی است که رفتار معامله گران در روز جاری تعیین خواهد کرد.

جدولی منسوب به سازمان برنامه و بودجه در روز گذشته منتشر شد که اعداد و ارقام عجیبی درباره قیمت دلار سال‌های آینده در آن بود. در این جدول بیان شده که اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند قیمت دلار تا سال 1406 به 284 هزار تومان خواهد رسید! ولی در صورت لغو تحریم‌ها هم رشد قیمتی برای دلار وجود خواهد داشت و این ارز خارجی به دامنه 55 هزار تومانی سوق پیدا خواهد کرد.

البته اصالت و اعداد این جدول از سوی سازمان برنامه تکذیب شده است. با این حال این اطلاعات در گروه‌های مختلف اقتصادی دست به دست شد و جو روانی جدیدی را در بازار ارز شکل داد. در واقع این جدول به یک دست انداز بسیار بزرگ در راه کاهش قیمت دلار تبدیل شد.

راز آسمان پایتخت

کاهشی‌های بازار ارز چه می‌گویند؟

طرفداران کاهش قیمت ارز در بازار به کاهش نرخ دلار سلیمانیه عراق تکیه کرده‌اند. از نگاه فعالان این موضوع علامت کاهشی را به بازار داخلی ارسال می‌کند. اما طرفداران افزایشی به رشد دلار در ترکیه اشاره دارند که روند صعودی را در پیش رفته و سیگنال منفی به بازار ارز کشور ارسال می‌کند.

دیگر ارزهای بازار مثل پوند و یورو هم امروز با رشد قیمتی مواجه شدند. اکنون نرخ یورو نسبت به روز قبل 191 تومان بالا رفته و به 31 هزار و 595 تومان رسیده است. قیمت پوند هم با رشد 349 تومانی نسبت به دیروز، در محدوده 37 هزار و 458 تومانی قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دلار 200 هزار تومانی ؛ شایعه یا واقعیت؟!

  1. اصغر گفته:

    دلالان ارز دارن خودشون می کشن که هر جور شده ارز بره بالا ولی پیش بینی های انجام شده دلار میاد پایین ممکنه دوباره سکته های قطعنامه 598جنگ را داشته باشیم ((در آینده نزدیک))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز