سهم ناچیز ایران از گردشگر خارجی

باتوجه به تعطیلات سال نو میلادی بسیاری از گردشگران به سراسر جهان سفر می‌کنند اما به گفته روسای جامعه هتلداران یزد و کرمان، این دو مقصد با کاهش توریست خارجی و داخلی مواجه هستند و برخی از تورهای رزرو شده نیز لغو شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،  رئیس جامعه هتلداران یزد لغو تورهای رزرو شده  را ایران‌هراسی توریست‌ها و رئیس جامعه هتلداران کرمان علت این موضوع را ناآرامی‌های اخیر بیان کرده‌ است.

براساس گزارش منتشر شده در دنیای اقتصاد، سیدامیر ناصرالدین طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران یزد، گفت:  80 درصد نرخ تورهای این استان لغو شده‌اند که از علت اصلی این موضوع می‌توان به ایران‌هراسی به سبب رخ دادن برخی مشکلات برای گردشگران اشاره کرد که این موضوع به تصویر گردشگری ایران لطمه وارد کرده است.

رئیس جامعه هتلداران یزد درباره گردشگران داخلی همچنین اشاره کرد: میزان گردشگران داخلی کاهش 70 درصدی نسبت به گذشته داشته و تصمیمات کشور  همچون اختلالات اینترنت نیز این حوزه را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

محمدرضا بهرامی، رئیس جامعه هتلداران کرمان، نیز درباره کاهش میزان گردشگران اظهار کرد: بخش زیادی از تورهای خارجی این استان لغو شده  و 90 درصد گردشگران خارجی در این بازه زمانی از دست رفته است که می‌توان ناآرامی‌های اخیر را در این موضوع دخیل دانست.

رئیس جامعه هتلداران کرمان همچنین افزود: در این بازه زمانی همچنین مسافران داخلی برای تماشای کلوت‌ها به کرمان سفر می‌کردند که تعداد آن‌ها نیز با کاهش روبرو شده است. البته می‌توان دغدغه معیشت و مقوله اقتصاد را در کاهش گردشگران داخلی  دخیل دانست.

گفتنی است بررسی وضعیت گردشگری شیراز و اصفهان به عنوان مقاصدی پرطرفدار نیز نشان از کاهش توریست به این مقاصد را دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز