ارزان ترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

گزارش های مرکز آمار ایران اطلاعات جالبی در مورد ارزان ترین شهر ایران به دست می دهد به این معنی که ساکنان شهر قم در اوج تورم کنونی کشور کمترین فشار افزایش قیمت‌ها را تجربه می‌کنند، درحالی ‌که ساکنان شهرهای مرزی غربی ایران، با بالاترین فشار تورمی مواجه اند.

به گزارش کاماپرس، استان قم و مرکز این استان یعنی شهر قم با وجود هوای گرم و خشک آن در 9 ماه از سال طی سال های اخیر به عنوان یک شهر جذاب برای سکونت و زندگی مطرح شده و علت آن پائین بودن هزینه های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر ایران است. شاید به همین دلیل است که در سال های اخیر شاهد رشد جمعیت شهر قم بوده ایم و این شهر روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

قم ارزان ترین ، کردستان و ایلام گران ترین

روزنامه همهشری با انتشار گزارشی در این باره نوشته است؛ اقشار مختلف ساکن استان قم در اوج تورمی که این روزها در تمام کشور مشاهده و لمس می شود کمترین فشار افزایش قیمت‌ها را تجربه می‌کنند، درحالی‌که مردم مرزنشین، به‌ویژه در غرب ایران، با بالاترین فشار تورمی مواجه هستند.

آریاک سفر

این تازه ترین گزارش رسمی مرکز آمار ایران به شمار می آید و حاکی از آن است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام به میزان 55.7درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با درجه فشار ٤١.٦ درصد، در اردیبهشت‌ماه امسال بوده است.

علاوه بر این، بیشترین نرخ تورم 12‌ماه منتهی به اردیبهشت 1400، مربوط به استان کردستان با ٤٦.٢درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ٣٧.٥درصد است. البته مرکز آمار اعلام کرده، در دومین ‌ماه سال بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان با ٣.٩درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با یک‌دهم درصد و بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه نیز مربوط به استان‌های همدان و اردبیل با 3/0 درصد کاهش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “ارزان ترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟

  1. امیررضا گفته:

    به عنوان شهروند قمی، این ارزانی رو احساس نمیکنم. اگه محاسباتشون درست باشه خدا به داد مردم شهرهای دیگه برسه!

    • محمد گفته:

      سلام دوست عزیز برو بندر عباس چنان گرانی را حس میکنی برمیگردی خاک قم را میبوسی خورد و خوراک درمان و هزینه یومیه حتی خود ماهی هرمزگان در بی کیفیت ترین شکل و گرانترین شکل اراییه میشه عملا هم نظارت و مدیریت جواب نداده مخصوصا اجاره و خرید به نسبت امکانت و و معماری و و کیفیت و موقعیت خانه ها گرانترین قیمت

  2. امیرارسلان گفته:

    همدان و ارزونی لطفا برید دیوار بزنید قیمت املاک استیجاریش چطوریه،?یا فروششش
    بقیه موارد هم که فک کنم ارقام موادغذاییی با تهران فرق نداره.اهی از دل برآرم اتش زنم این فسانه ها را

  3. نیکو گفته:

    مزاح فرمودن !!!!!!
    الان یه خونه تو کویر لوت ایران هم یه کارمند مثل من با حقوق 8 ملیون و چهارصد تومن در ماه براش حکم کاخ دست نیافتنی داره.
    همینطوری مملکت رو اداره میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز