یارانه مالکان و مستاجران فقط 10 روز تا حذف فاصله دارد؟

مالکان و مستاجران فقط تا 10 روز دیگر یعنی 19خرداد فرصت دارند اطلاعات ملکی و اقامتی خود را در سامانه املاک ثبت کنند در غیر این صورت بر اساس اظهارات مسئولان وزارت اقتصاد با خطر حذف یارانه نقدی و محرومیت از خدمات بانکی مواجه می شوند.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که دولت دوازدهم اعلام کرده است در مدتی که از مسئولیت این دولت در سال ۱۴۰۰ باقی مانده برنامه ای برای حذف یارانه نقدی یا تعدیل یارانه بگیران ندارد اما از سوی دیگر مسئولان وزارت اقتصاد نیز به صراحت گفته اند جریمه کسانی که اطلاعات ملک مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکنند محرومیت از خدمات بانکی و مهمتر از آن قطع شدن یارانه نقدی آنهاست.

روزنامه همشهری نوشته است از امروز – یکشنبه 9 خردادماه 1400 –  فقط 10روز دیگر مهلت برای ثبت واحدهای مسکونی و محل اقامت در سامانه ملی املاک باقی مانده و تاکنون سخنی از تمدید این مهلت هم بیان نشده است.

محرومیت از خدمات اجتماعی و دولتی با ثبت نکردن اطلاعات در سامانه

بعد از پایان این مهلت علاوه بر اینکه خانه‌های ثبت‌نشده به‌عنوان خانه خالی تلقی می‌شوند و مشمول جرائم مالیاتی سنگین خواهد شد، افرادی که محل اقامت خود را در این سامانه مشخص نکرده باشند از بسیاری خدمات دولتی و اجتماعی محروم می‌شوند.

آریاک سفر

یازدهم اردیبهشت ماه بود که معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: جریمه مالیاتی خانه‌های خالی به قدری سنگین است که توصیه می‌ شود همه مردم اطلاعات ملک مسکونی خود را در این سامانه ثبت کنند.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین جرایمی که برای ثبت نکردن یا ثبت اشتباه مشخصات ملک در سامانه جامع املاک و اسکان اعلام شده، حذف یارانه نقدی خانوارها و محرومیت از خدمات بانکی است.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

روزنامه همشهری نوشته است؛ طبق اظهارنظر متولیان امر، برای اجرای طرح‌های حمایت اجتماعی نظیر سبد معیشت و یارانه نقدی از مستندات سامانه املاک استفاده می‌شود و خدماتی نظیر دریافت گواهینامه، پلاک و مدارک خودرو، بهره‌مندی از یارانه برق، آب و گاز، انجام امور بانکی نظیر افتتاح حساب و دریافت دسته‌چک و بسیاری امور دیگر به ارائه کد یکتا منوط خواهد شد.

چگونه اطلاعات ملک مسکونی خود را در سامانه املاک ثبت کنیم؟

برای ثبت اطلاعات ملکی و اقامتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir باید مالک یا مستأجر با سیم‌کارت به نام خود و کد ملی وارد سایت شوند و ضمن ثبت اطلاعات مربوط به املاک مسکونی خود، اقامتگاه اصلی خانوار را نیز مشخص کنند.

البته به‌واسطه اتصال سامانه املاک و اسکان به بانک اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی، پس از ورود افراد به این سامانه، فهرست املاک متعلق به فرد نمایش داده می‌شود؛ اما احتمال نمایش املاک واگذار یا فروخته شده و حتی تکراری نیز در این سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌های موجود، این اطلاعات را اصلاح کند.

مستأجران نیز برای ثبت اطلاعات به مشخصات اصلی ملک نظیر متراژ دقیق، کد نوسازی ملک، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک نیاز دارند که بخشی از آنها در اجاره‌نامه رسمی نوشته شده و مابقی از طریق سند، قبض عوارض سالانه ملک یا با سؤال از مالک قابل دریافت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “یارانه مالکان و مستاجران فقط 10 روز تا حذف فاصله دارد؟

  1. مریم گفته:

    زورتون به مستاجرهای بیچاره میرسه خدانشناسها مالکانی که خونه دارن که یارانه ندارن یا اصلا به یارانه احتیاج ندارن یارانه بدرد قشر ضعیف جامعه میخوره حالا مستاجری که صاحب خونه عوضی داره ونمیذاره مستاجره بره ثبت نام کنه چه خاکی باید به سرش بریزه خدا ازتون نگذره که اینقدر مردم ضعیف و زیره پاتونله میکنید

  2. کاوه گفته:

    این سیستم مشکل داره .. چون یه مستاجر داره و یک مالک .. در صورتی که خیلی ها هستند که در منزل پدریشون زندگی میکنند و گزینه ای برای این مورد مشخص نشده … باز هم مدیریت مزخرف و بدون فکر ..

  3. پارسا گفته:

    اخه اون بالایی که نشستی از موتوری جنس نگیر الان باید مستاجر با صابخونه درگیر بشه سر هیچی شما که آمار همچیو که دارین اینم خودتون حل کنید ملتو گرفتار کردین

    • هلیا گفته:

      اخه این حکومت،این وزیر وزرا،اجر بفکر مستجر بودن که این اوضاع مالک و مستجر نبود،که مدت یکسال ملک 500میلیونی بشه 2میلیارد،رهن و اجاره هم بشه 10 برابر.اینم یکی از نقشه های شومی هست که برای ملت ضعیف بیچاره ،بخصوص مستجران کشیدن.خدا به داد مون برسه…!!!

    • هلیا گفته:

      اگر وجودشو دارید بزارید نظرات مردم اینجا پخش بشه ،حذف نکنید .اونوقت معلوم میشه تنفر یعنی چی.!

  4. شقایق گفته:

    تکلیف اونایی که مستأجر نیستن و آواره خونه این اونن چیه
    اونا باید چکار کنند من با سه تا بچه آواره خونه این فامیل و اون فامیلم تکلیفمون مشخص کنید دیگه

  5. آلوده یارانه گفته:

    انشالله که خدا اززمین و داره شماهاراتوچهل سال گذشته سالی چندهزارتاخونه ساخته بودین هیچ مستاجری دیگه نبودفقط بلدن برن لبنان سوریه کورشدین اینجاازیمن سوریه لبنان وضعیت بدتره اول بورس حالایارانه مستاجر

  6. محسن گفته:

    من الان خونه ندارم مستاجرم خواهرم همینطور و باهم زندگی میکنیم چون هردومون مجردیم و بدلایل بسیار زیاد که یکیش مریضی پدر مادرمون بوده و…..و خیلی های دیگه هم شرایطشون مثل ماهستش.. الان من که یارانه ام چند ساله قطع شده شرکت بازرگانی داشتم بعلت همکاری نکردن بانک و گرفتاری دیگه نتونستم راه اندازی بکنم و… الان ازکجای من مالیات میگیرند؟یا مثلاً از خواهر مریضم چه مالیاتی میگرن؟؟؟ مسولین غلط کردن .. ۸۰ درصد ییشنر ازین درصد هم واقعا از هرگونه خونه و ماشین و امکانات محرومن … شماره ملی من هست بررسی کنند ببینند چی داریم تا مالیات بگیرند؟چرا از دردهای میلیارد دلاری مالیات نمیگیرید؟!؟

  7. مانیار گفته:

    اخه چرا اینکارا را میکنید بخدا پول نون ندارم اجاره نشینم روزی بیشتر از 80هزار تومان در نمیارم چرا اینکار هارا میکنید

  8. احمد مستوفی گفته:

    این برنامه بر اساس کدامین ماده قانونی تهیه و تدوین شده؟ در هیچ یک از موارد قانون مصوب به جهت اجرا مردم را تهدید به قطع یارانه و یا عدم ارائه خدمات سازمان ها و دوایر دولتی و غیردولتی ننموده، پس این طرح وجاهت قانونی ندارد.

  9. مستاجر گفته:

    شما مفت خورا فقط دنبال پدرسوخته بازی هستین. حالا با یارانه و کارت بانکی مارو میترسونین. ما مستاجرا داغونیم شماهم ازین داغونیمون سو استفاده کنین بیشرفای بیسواد. گورتونو زودتر ازین مملکت گم کنین بیرون تا آب از سرمون نگذشته. دیگه حد وقاهتو گذروندین. بجای اینکه دنبال مستاجرا بگردین و صاحب خونشون کنین زرزر مفت میکنین. آشغال کله ترازشما تو این زمین وجود نداره. اینو نشون اون بیشرفایی که این طرهو دادن بدید وبگید برا ما دیگه رسیده به یا مرگ یا زندگی. مفت خورا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز