سرور مجازی انتخابی به صرفه است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرور مجازی یا وی پی اس بصورت VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. اینکار با مجازی سازی انجام می شود. به اینصورت که یک سرور به چند بخش تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود اغلب و در شرایط یکسان، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

به گزارش کاماپرس، امروزه با گسترش دنیای اینترنت، نیاز به داشتن یک سرور مجازی برای هر کسی که با اینترنت سر کار داره حس میشود. به دنبال آن سوال هایی در ذهن مطرح میشود که چه سروری بهترین سرور مجازی هست.
ویژگی های سرور مجازی با بهترین عملکرد چیست؟
همانطور که میدانید یک سرور مجازی از یک سرور اختصاصی بدست می آید، پس در مرحله اول باید سرور اختصاصی دارای سخت افزار های قدرتمندی باشد، به عنوان مثال دارای پردازنده و حافظه بسیار قوی باشد، و همچنین این سخت افزار ها دارای تکنولوژی روز باشد به عنوان مثال حافظه DDR3 و DDR4 عملکرد متفاوتی باهم دارند و همچنین موردی دیگه ای که باید به آن دقت کرد نوع هارد بکار برده میباشد. که باتوجه به نوع استفاده کاربر تفاوت دارد. به عنوان مثال هارد معمولی SATA، هارد SSD و هارد NVMe از لحاظ سرعت بسیار باهم متفاوت هستند و هرکدام در زمینه خاصی کاربرد دارد.
سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارجی را انتخاب کنیم؟
ایسنا در گزارشی افزود: ابتدا باید بررسی کنید که بهترین آی پی برای شما کجا میباشد. آیا سرور ایران برای شما مناسب است و یا سرور خارج؟ به عنوان مثال اگر وب سایتی دارید برای اینکه صفحات سریعتر لود شوند، میتوانید از سرور مجازی ایران برای این منظور استفاده کنید، و یا اگر دارای حساب های بین المللی هستید و نیاز دارید که حساب هایتان را چک کنید، شما بایستی سرور خارج تهیه بفرمایید.
– ثابت بودن و اختصاصی بودن آی پی
شما باید یک سرور مجازی تهیه بفرمایید که دارای آی پی اختصاصی و ثابت باشد و اطمینان حاصل کنید که سرویس دهنده سرور شما این آی پی را برای مدت طولانی و تا وقتی که شما نیاز داشته باشید برای شما نگه میدارد و فقط متعلق به شما میباشد. بعضا پیش آمده که برخی ارائه دهنده های سرور مجازی، بعد از مدتی سرور اصلی را تعویض و یا کنسل میکنند و شما را مجبور به تغییر آی پی میکنند. بنابر این حتما از شرکت های معتبر در این زمینه بایستی سرور مجازی خود را تهیه بفرمایید.
– آپتایم بسیار بالا و نداشتن قطعی
یکی دیگر از مواردی که بسیار اهمیت دارد، آپتایم سرور و قطع نشدن سرور میباشد. آپتایم به این معنا میباشد که آیا سرور خریداری شده توسط شما همیشه روشن است و یا برخی مواقع سرور شما دردسترس نیست. پس قبل از خرید از این مورد اطمینان کامل حاصل فرمایید.
– هارد های پرسرعت
نوع هارد بسیار در عملکرد سرور تاثیر گذار میباشد، و شما تفاوت کار کردن با سروری که دارای هارد پرسرعت SSD و یا NVMe میباشد با سروری که دارای هارد معمولی SATA میباشد، کاملا حس خواهید کرد. حتما اگر شما کاربری هستید که نیاز به حجم بالای هارد ندارید و کار شما دانلود فایل های بسیار حجیم و یا بکاپ برای سایت هاتون نیست، حتما از هارد های پرسرعت استفاده نمایید.
در بالا به یکسری از موارد مهم در انتخاب سرور مجازی که آن سرور به بهترین سرور مجازی ایران و یا بهترین سرور مجازی خارج تبدیل شود اشاره شد. اگر شما از شرکت های معتبر در این زمینه که با دانش کافی در این حوزه فعالیت دارند سرور خود را تهیه کنید، تمام موارد فوق را برای شما از پیش در نظر گرفته اند تا رضایت شما را کامل جلب کنند. بنابر این برای خرید بهترین سرور مجازی از شرکت هایی که دارای دانش کافی در این زمینه هستند مشاوره و راهنمایی بخواهید. یکی از شرکت هایی که در این زمینه سالیان سال فعالیت خود را بصورت حرفه ای انجام داده است، شرکت مبین هاست میباشد که تمام موارد فوق را به خوبی در سرور های خود رعایت میکند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : مبین هاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز