سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیون دلار ی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در کیلومتر 13 بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس واقع شده است.منطقه در تاریخ 1376/10/24 با نام منطقه ویژه اقتصادی معادن و فلزات، بر اساس مصوبه هیت وزیران تاسیس و از تاریخ 83/12/16 به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و سپس با اضافه شدن عبارت اقتصادی در ابتدای سال 88 به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تغییر نام دارد.

به گزارش کاماپرس، این منطقه با وسعت تقریبی 5000 هکتار در 4 سایت جنوبی ،میانی ، شمالی و توسعه به لحاظ جغرافیایی تقسیم که 2000 هکتار آن عملیاتی و شرکتهای سرمایه گذار در حال اجرا یا بهره برداری طرح های مورد نظر می باشند و 3000 هکتار دیگر در حال آماده سازی زیرساختها می باشد. منطقه از شمال به کوههای پولادی پالایشگاه های هشتم ، ستاره خلیج فارس و هرمز و از جنوب به اسکله های تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی ، آبهای آزاد و خلیج فارس ، از غرب به بندر شهید رجایی و از شرق به نیروگاه 1200 مگاواتی توانیر و شهر بندرعباس و خطوط ریلی مرتبط و شرایط متمایزی را پدید آورده است .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در گفت و گو با دنیای اقتصاد گفت: یک میلیارد و ۳۲ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های این منطقه سرمایه‌گذاری می‌شود. به گزارش روابط عمومی‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن خلج طهرانی با اعلام این مطلب گفت: فاز دوم گندله‌سازی مادکوش با ظرفیت تولید سالانه ۵/ ۲ میلیون تن گندله سنگ آهن و فاز دوم واحد فولاد سازی فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید سالانه ۲/ ۱ میلیون تن بیلت فولادی، از بزرگ ترین پروژه‌های در حال اجراست که ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه برای آنها پیش‌بینی شده است. وی افزود: پروژه‌ فاز نخست فولاد مبشر نور دریا با ظرفیت تولید سالانه ۵/ ۱میلیون تن شمش فولاد، از دیگر پروژه‌های مهم این منطقه است که برای آن، ۳۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز