ریسک بزرگ تیونینگ‌ کار آلمانی با عرضه نسخه سفارشی «مک‌لارن سنا»

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با به بازار آمدن خودرو «سنا» از سوی کمپانی مک‌لارن، بسیاری بر آن باور بودند که شرکت‌های تیونینگ پا به میدان گذاشته و نسخه‌های مختلفی از این خودرو را به بازار عرضه خواهند کرد اما برخلاف تصور، هیچ‌یک از این شرکت‌ها تمایلی به تیونینگ این خودرو نشان ندادند، زیرا معتقد بودند، نهایت مهندسی در این خودرو برای جذب علاقه‌مندان به پرفورمنس به کار رفته و کاربرد آن صرفا به استفاده روزمره محدود است.

به گزارش کاماپرس به نقل از موتور وان، با این حال، شرکت «نوتیک» که از معروف‌ترین فعالان در حوزه تیونینگ در آلمان است، دست روی این خودرو گذاشته و تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کرده است تا به دیگر تیونینگ‌کاران قدرت ریسک کار بر روی این خودرو را انتقال دهد.

افزایش قدرت موتور با حفظ ویژگی روزمرگی

این شرکت با حفظ ویژگی روزمره بودن این خودرو، بسته ارتقایی تقویتی را بر روی آن اعمال کرده که عمده آن مختص به موتور خودرو است. این پیشرانه ۴ لیتری V8 به‌همراه دو توربوشارژر در حالت استاندارد قادر است ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که پس از ارتقا، قدرت و گشتاور موتور به‌ترتیب ۱۰۰ اسب‌بخار و ۸۸ نیوتن‌متر افزایش یافته‌اند.

راز آسمان پایتخت

بنا بر ادعای نوتیک، درنتیجه این تغییرات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر ‌بر ‌ساعت این محصول ۲/۷ ثانیه طول می‌کشد که به‌اندازه یک‌دهم ثانیه از مدل استاندارد سریع‌تر است.
اگرچه حداکثر سرعت «سنا» همچنان روی ۳۳۵ کیلومتر ‌بر ‌ساعت باقی مانده اما نوتیک با بسته تقویتی خود موفق شده صفر تا ۲۰۰ کیلومتر ‌بر‌ ساعت این خودرو را به ۶/۵ ثانیه رسانده و در حدود ۰/۳ ثانیه سرعت ببخشد.

تغییرات ظاهری حداقلی

با وجود تعویض رینگ‌ها و تایر‌های مک‌لارن با نمونه‌های بزرگتر، نوتیک تغییرات خاصی را بر روی «سنا» اعمال نکرده است. نوتیک از رینگ‌های ساخت Vossen با ابعاد ۲۰ اینچ برای چرخ‌های جلو و ۲۱ اینچ برای چرخ‌های عقب استفاده کرده و از تایر‌های پرفورمنس Pirelli P Zero روی این محصول بهره برده که در چرخ‌های جلو و عقب این خودرو به‌ترتیب از مدل‌های 255/30 و 325/25 استفاده شده است.

عرضه محدود اما آپشنال

گفتنیست، طبق اعلام نوتیک، تنها 500 نسخه از این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. البته، متریال چرم یا تریم پارچه‌‌ای آلکانترا برای تزئین داخل این خودروی سوپراسپرت نیز قابل سفارش است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز