راهنمای رزرو تور استانبول از مشهد

استانبول-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

استانبول یکی از کلان‌شهرهای زیبای ترکیه است که به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی منحصربه‌فرد، سالیانه میزبان گردشگران بسیاری است. به‌طوری که این شهر در سال 2022، میزبان نزدیک به 16 میلیون گردشگر بود.

رزرو تور استانبول تنها سفر به شهری در میان دو قاره اروپا و آسیا نیست؛ بلکه سفری هیجان‌انگیز به قلب تاریخ و تجربه تماشای مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و قدم زدن در سواحل خیره‌کننده است. رزرو تور استانبول از مشهد و دیگر شهرهای ایران به‌دلایل متعددی چون مسافت کم با مرزهای ایران و قیمت‌های مناسب و اقتصادی، یک مقصد ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شود.

کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای سفر و رزرو بهترین تور استانبول می‌پردازد.

چرا تور استانبول را رزرو کنیم؟

استانبول زیبا با آن همه هیاهو و طرفدار در شمال غربی منطقه مرمر در کشور ترکیه واقع شده و به‌عنوان یکی از شهرهای بسیار زنده و پرجنب و جوش ترکیه شناخته می‌شود. این شهر مملو از جاذبه‌های تاریخی و امکانات رفاهی و گردشگری مدرن و متنوع است. سالیانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به استانبول سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در زیر آفتاب سواحل و با تجربه طعم دلنشین چای و باقلوای ترکی سپری کنند.

راز آسمان پایتخت

نکات مهم در رزرو تور استانبول کدام است؟

برخی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از رزرو تور استانبول از مشهد و سایر شهرها باید به آن توجه کنید در ادامه آمده است؛

مکان‌های دیدنی استانبول را بشناسید

پیش از رزرو تور استانبول، با توجه به تعداد روزهای تور موردنظر و روزهای اقامت در این شهر، مکان‌های موردنظر خود برای بازدید را مشخص کنید. مراکز گردشگری استانبول شامل مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، میدان تقسیم، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا و غیره است.

همچنین اگر قصد خرید در این شهر را دارید، از بزرگ‌ترین مراکز خرید در این شهر می‌توان به استانبول مال، مرکز خرید جواهیر استانبول، ایستینیه پارک، آکمرکز و مرکز زورلو اشاره کرد.

بهترین زمان برای رزرو تور استانبول را انتخاب کنید

استانبول در فصول مختلف سال دارای آب و هوای گوناگونی است؛ به‌طوری که دمای این شهر در گرم‌ترین ماه سال به 24 درجه و در سردترین ماه سال به 6 درجه می‌رسد. بهترین زمان از نظر آب و هوایی برای رزرو تور استانبول از مشهد ، فصل بهار است. ضمن این‌که در این فصل می‌توانید از منظره زیبای پل بسفر و جشنواره‌های بهاره نیز دیدن کنید. با این حال بهترین زمان از نظر هزینه و قیمت برای رزرو تور استانبول در فصول سردتر یا گرم‌تر مانند تابستان است.

روش‌های حمل و نقل در استانبول را بشناسید

جابه‌جایی در استانبول و تردد در نقاط مختلف این شهر، از طریق وسایل حمل و نقل عمومی امکان‌پذیر است. در استانبول با داشتن لیرهای خورد مانند 5، 10 و 20 لیری و همچنین کارت مخصوص، می‌توانید از اتوبوس، مترو، تراموا، تاکسی و حتی کشتی برای حمل و نقل استفاده کنید.

غذاهای معروف ترکیه را فراموش نکنید!

استانبول علاوه بر مراکز تاریخی و پاساژهای بزرگش به غذاهای محلی و خوش‌طعم نیز شهرت دارد. با سفر به استانبول می‌توانید انواع غذاهای رستورانی و خیابانی، شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه را امتحان کنید. از غذاهای معروف و خوشمزه ترکیه می‌توان به انواع دلمه، دونر کباب، اسکندر کباب، شیش کباب یا غذاهای معروفی مانند کوفته و پیده اشاره کرد. همچنین می‌توانید انواع غذاهای خیابانی جذاب مانند بورک، میدیه دولما، لحم عجین، سیمیت و غیره را در خیابان استقلال امتحان کنید.

چطور به استانبول سفر کنیم؟

در حال حاضر انواع تورهای زمینی و هوایی برای سفر به استانبول وجود دارد. برای سفر زمینی به استانبول در صورت سفر با ماشین یا اتوبوس از مرز رازی و بازرگان عبور کرده و از آن‌جا با ون یا اتوبوس‌های ترک به استانبول می‌روید. در صورتی که با قطار سفر کنید نیز باید از وان به آنکارا و سپس به استانبول بروید. این در حالی است که سفر هوایی به این شهر بسیار راحت بوده و پرواز مستقیم به فرودگاه‌های این شهر وجود دارد.

بهترین تور استانبول را از کجا رزرو کنیم؟

سپهر سیر یک مجموعه معتبر و با تجربه در حوزه گردشگری است که خدمات ویژه‌ای از جمله انتخاب مقصد و دیگر امکانات سفر مانند رزرو تور، رزرو هتل و رزرو بلیط را برای کاربران خود در نظرگرفته است.

تور استانبول از مشهد سپهر سیر یک انتخاب مناسب برای تجربه سفری سریع و اقتصادی به استانبول است. با رزرو تور استانبول از این مجموعه، صفر تا صد سفر خود را به سپهر سیر سپرده و سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید.

تور استانبول از مشهد سپهر سیر چه خدماتی دارد؟

پکیج تور استانبول شامل خدماتی چون پرواز رفت و برگشت به استانبول، رزرو هتل، ترانسفر و بیمه مسافرتی است. ضمن این‌که در صورت نیاز می‌توانید پیش از سفر با مجموعه هماهنگ کرده و از خدمات گشت شهری همراه با وعده‌های غذایی نیز بهره‌مند شوید. از دیگر خدمات جذاب این پکیج می‌توان به تهیه بلیت با تخفیفات ویژه برای کنسرت‌ها، تخفیفات گردشگری و همچنین مشاوره رایگان جهت برنامه ریزی کامل سفر و سایر گشت‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز