راهنمای خرید و نصب نرده ساختمانی + قیمت انواع نرده

نرده ساختمانی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید و نصب نرده‌های ساختمانی، با توجه به اهمیت و کاربرد آن‌ها در تامین ایمنی و امنیت ساختمان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو خرید نرده حتما باید با آشنایی و آگاهی از نکات موثر در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش کاماپرس، نرده‌های ساختمانی از جمله کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین اجزای هر ساختمانی محسوب می‌شوند. در حال حاضر انواع نرده ساختمانی برای نصب در بخش‌های مختلف از جمله بالکن، پنجره، پشت بام، بالای دیوارهای کم ارتفاع و غیره طراحی و تولید می‌شود. با این حال، خرید نرده بدون آگاهی و بدون توجه به نکات ضروری ممکن است منجر به ناامنی ساختمان و بروز حوادث و خطرات غیرقابل جبرانی شود. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید نرده ساختمانی و همچنین معرفی قیمت نرده می‌پردازد.

نرده ساختمانی چیست و چرا نصب آن ضرورت دارد؟

نرده ساختمانی به ردیفی از ستون‌های کوچک گفته می‌شود که غالبا در بالای آن یک ریل قرار داشته و از نظر تاریخی نقش مشترکی در معماری سازه‌های مختلف دارد. نرده‌ها در گذشته معمولا با استفاده از سنگ ساخته می‌شدند. این در حالی است که امروزه انواع نرده با متریال‌های گوناگون از جمله شیشه، استیل، فولاد ضد زنگ، چوب، آهن و فلز تولید می‌شود.

نصب انواع نرده در درجه اول با هدف تامین امنیت و ایمنی فضاهای مختلف و به‌ویژه ساختمان‌ها صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال نصب نرده در پنجره‌ها و بالای دیوارها از ورود سارقان جلوگیری کرده و نصب انواع نرده در تراس‌ها و راه‌پله‌ها برای جلوگیری از خطر سقوط بسیار اهمیت دارد. ضمن این‌که امروزه معماران و طراحان داخلی از نرده‌ها با متریال‌ها و طرح‌های گوناگون در راستای زیباسازی و به‌عنوان یک سازه دکوراتیو نیز بهره می‌برند.

خرید نره-کاماپرسدر هنگام خرید نرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید نرده باکیفیت و شیوه نصب آن برای اطمینان از عملکرد نرده‌ها در تامین امنیت و ایمنی ساختمان بسیار اهمیت دارد. برخی از نکات مهم برای خرید نرده باکیفیت در ادامه آمده است؛

راز آسمان پایتخت

شناخت انواع نرده و کاربرد آن‌ها

 نخستین گام برای اطمینان از عملکرد صحیح نرده‌ها، انتخاب نرده مناسب با کاربری موردنظر است. انواع نرده از نظر کاربرد شامل نرده راه‌پله، نرده پشت بام، نرده تراس، نرده پنجره و نرده دیوار است. همچنین انواع نرده از نظر متریال مورداستفاده در آن شامل نرده استیل، نرده فلزی، نرده آهنی یا نرده فرفورژه ، نرده چوبی، نرده شیشه‌ای، نرده آلومینیومی و نرده پلکسی است.

توجه به استانداردهای انواع نرده

 در نصب نرده در بخش‌های مختلف بهتر است ابتدا استانداردهای ایمنی هریک را بررسی کنید. به‌عنوان مثال نصب نرده چوبی علی‌رغم ظاهر زیبای آن، از نظر حفظ ایمنی و امنیت چندان گزینه مناسبی نیست. این در حالی است که نرده‌های فلزی یا فرفورژه از نظر استانداردهای ایمنی، یکی از بهترین انواع نرده ساختمانی محسوب می‌شوند.

توجه به ابعاد نرده

ابعاد و اندازه نرده موردنظر باید به‌نحوی باشد که میله‌ها با فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته و امکان عبور کودک یا حیوان خانگی از میان آن‌ها وجود نداشته باشد. به‌طور کلی اندازه استاندارد میان نرده‌ها بین 11 تا 15 سانتی‌ متر است.

بررسی وزن نرده‌

وزن نرده‌ها معمولا با توجه به ابعاد آن‌ها تغییر می‌کند. با این حال بهتر است وزن نرده به‌نحوی باشد که بعد از نصب و جوشکاری سر جای خود باقی مانده و تغییر نکند. از طرفی بهتر است وزن نرده چندان سنگین نبوده تا در صورت شکستن و افتادن آن، خسارت قابل توجهی وارد نکند.

توجه به جوش نرده

یکی از نکات بسیار مهم و ضروری برای اطمینان از امنیت نرده‌ها، نحوه نصب و جوشکاری آن‌ها است. از این رو بهتر است برای نصب نرده از نصاب‌ها و افراد حرفه‌ای کمک گرفته شود. نرده‌ها حتما باید از چندین قسمت مختلف به زمین پرچ شده و با جوش گل محکم شوند تا پس از نصب به‌راحتی از جای خود جدا نشوند.

توجه به قیمت نرده

از دیگر عوامل موثر در خرید نرده ، توجه به قیمت انواع نرده و میزان بودجه موردنظر است. قیمت نرده با توجه به عوامل متعددی از جمله ابعاد و سایز نرده، جنس و متریال مورداستفاده و همچنین طرح آن مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال نصب نرده‌های فلزی به‌نسبت سایر انواع نرده با هزینه کمتر و مقرون به صرفه‌تری صورت می‌گیرد. با این حال توجه داشته باشید که قیمت نرده در مقابل اهمیت کارکرد و ایمنی آن از اهمیت کمتری برخوردار بوده و خرید نرده با قیمت بالاتر، از هزینه‌های اضافی تعمیر و جایگزینی و حتی خسارات وارده ناشی از آن جلوگیری می‌کند.

خرید نرده-کاماپرس

ایمن کاران وحدت

گروه صنعتی ایمن کاران وحدت، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی، از سال 1386 در زمینه تولید و عرضه محصولات حفاظت ساختمان از جمله درب و حفاظ آکاردئونی، حفاظ پنجره و همچنین انواع نرده روی دیوار و نرده پله و غیره فعالیت می‌کند.

در حال حاضر، شرکت ایمن کاران وحدت، دارای بیش از 500 محصول متنوع بوده و با تمامی شرکت‌های ساختمانی، منازل و ارگان‌ها به دو صورت عمده و خرده‌فروشی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمن کاران وحدت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “راهنمای خرید و نصب نرده ساختمانی + قیمت انواع نرده

  1. صادق رحیمی گفته:

    الان قیمت بابت نصب نرده برای یک ویلا دوطبقه چنده؟ و چقدر نیاز فقط میخوام فضا داخلی خونه رو بزارم و اینکه چوبی بزارم بهتر یا پلکسی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز