دیدنی‌های آنتالیا در پاییز را از دست ندهید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از مقاصد گردشگری نزدیک به ایران که ایرانیان زیادی را به خود جذب کرده، آنتالیا است. این شهر در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و بزرگ‌ترین ساحل دریایی بین‌المللی ترکیه محسوب می‌شود. آنتالیا در ماه‌های اردیبهشت تا اواسط آذر مملو از گردشگرانی از کشورهای گوناگون و به‌ویژه ایران است.

به گزارش کاماپرس، آنتالیا به دلیل داشتن آب و هوای خاص، تابستان‌های آفتابی و زمستان‌های معتدل دارد. معمولا در فصل بهار گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند تا از جذابیت‌های خاص و چشم‌نواز آن دیدن کنند. به طور میانگین هر سال 13 میلیون گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند تا آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی آن را از نزدیک ببیند.

در این گزارش تعدادی از آثار باستانی معروف آنتالیا معرفی شده است که می توانید در تور آنتالیا از آنها بازدید کنید.

شهر آسپندوس

یکی از آثار باستانی آنتالیا شهر باستانی آسپندوس بوده که از امپراتوری روم شرقی باقی مانده است. این شهر به سالن تئاتر یا تماشاخانه رومی شهرت دارد و جذاب به نظر می‌رسد. هر ساله هزاران نفر به ترکیه سفر می‌کنند تا از این منطقه توریستی دیدن کنند.

موزه باستان شناسی

موزه تاریخی ترکیه که در منطقه آنتالیا قرار گرفته، موزه باستان شناسی نام دارد. این موزه حدود 7000 مترمربع مساحت دارد که در آن 13 تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز جا گرفته است. این موزه 5000 اثر هنری از آناتولی دارد که هر روزه به جز دوشنبه‌ها امکان دیدن آن وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

دروازه هادریانوس

علاقه‌مندان به آثار تاریخی دوره روم باستان، مشتاق دیدن دروازه هاردیانوس هستند. این بنای تاریخی، سه گذرگاه طاقی شکل دارد که در زمان امپراتوری روم ساخته شده است. در هر گوشه از این بنای تاریخی، معماری سبک کورینس به چشم می‌خورد. البته این اثر تا حد زیادی از بین رفته، ولی دو سمت دروازه آن به عنوان دیوارهای ارگ برای توریست‌ها و علاقه‌مندان به تاریخ، باشکوه و جذاب است. بقایای این دروازه در سال 1960 بازسازی شد.

آثار باستانی آنتالیا-کاماپرس

برج ساعت

یکی از آثار تاریخی معروف آنتالیا، برج ساعت است که در یک منطقه قدیمی قرار گرفته و قدمتش به قرن دوم میلادی می‌رسد. در زمان‌های دور، آنتالیا 80 برج داشت که تمامی آن‌ها از بین رفته و تنها برج ساعت باقی مانده است. برج ساعت آنتالیا دو طبقه دارد که طبقه بالایی این برج به شکل دایره و طبقه پایینی آن به شکل مربع است.

سواحل تفریحی

عده زیادی از توریست‌ها و گردشگران فقط برای دیدن مناظر طبیعی و گذراندن اوقات فراغت در سواحل زیبای آنتالیا به این منطقه سفر می‌کنند. یکی از سواحل معروف این منطقه، لارا نام دارد که بسیار تمیز و زیبا است. معمولا بسیاری از مسافران بعد از رفتن به این منطقه به اسکوترسواری ترغیب می‌شوند. ساحل کنیالتی نیز از دیگر سواحل پرطرفدار آنتالیا است که یک پارک آبی بزرگ دارد و برای تفریح خانواده‌های دارای فرزند مناسب به نظر می‌رسد.

تور آنتالیا-کاماپرس

فرودگاه‌های معروف آنتالیا

گذشته از آثار تاریخی، برخی از توریست‌ها آنتالیا را به خاطر وجود فرودگاه‌های معروف می‌شناسند. یکی از فرودگاه‌های مورد توجه در این منطقه، فرودگاه آنتالیا است که از پرترددترین فرودگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود. براساس آمار، سالانه حدود 35 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. فرودگاه اسپارتا نیز از معروف‌ترین فرودگاه‌های این منطقه است که در سال 1997 تاسیس شده و خارج از آنتالیا قرار دارد.

سفر راحت به آنتالیا با تورهای “آریاک سفر”

پاییز، یکی از فصل‌های مناسب برای سفر به منطقه آنتالیا است. اگر از افرادی هستید که سفر به آنتالیا را در فصل پاییز می‌پسندند، بهتر است از یک مرجع معتبر، تور رزرو کنید. حتی برای رزرو بلیط هواپیما یا هتل بهتر است که به یک درگاه معتبر مراجعه کنید. آریاک سفر، یکی از مراجع معتبر برای رزرو تور، هتل یا بلیط هواپیما به آنتالیا است.

این آژانس فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرد و طی 20 سال اخیر توانسته خدمات مناسبی را به مشتریانش ارائه دهد و دستاوردهای زیادی کسب کند. این مجموعه عضو انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا، دارای امتیاز آژانس هواپیمایی برتراست.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور آنتالیا می‌توانند به وبسایت  /www.aryaktravel.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز