آشنایی با گروه دارویی برکت در ۱۲ نکته

لست سکند

تعامل سازنده با شرکت‌های معتبر جهانی و موسسات دانش‌بنیان و همچنین استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا باعث برداشتن قدم‌های بلند و موثری در زمینه توسعه بخش سلامت می‌شود. درست همانطور که شرکت گروه دارویی برکت تاکنون توانسته است با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مغزافزاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تمامی نقاط دنیا نقش مهمی در درمان بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج ایفا کند.

کاماپرس، بر آن است تا این هلدینگ دارویی را طی چند نکته مختصر اما کارآمد برای علاقمندان و فعالان حوزه تولید دارو معرفی کند؛

۱. شرکت گروه دارویی برکت – سهامی عام – با بیش از 20 شرکت تابعه در سال 1389 تحت عنوان «شرکت فناوری‌های نوین دارویی تدبیر» تاسیس شد که از طریق تعامل با موسسات دانش‌بنیان و دانشمندان عرصه دارویی جهان به ارائه خدمات می‌پردازد.

۲. شرکت گروه دارویی برکت، در حوزه‌های توسعه و انتقال دانش فنی، تجاری سازی فناوری‌ها و تولید دارو – از مواد اولیه موثره دارویی تا محصول نهایی- ، خدمات بازرگانی – صادرات، واردات و پخش- در عرصه دارویی و سایر خدمات پشتیبانی فعالیت می‌کند.

۳. مجموعه برکت 14 درصد از کل داروهای ضروری کشور را تامین می‌کند و همچنین بیش از 420 قلم محصول از طریق شرکت‌های تابعه خود تولید می‌کند.

راز آسمان پایتخت

۴. هلدینگ دارویی برکت در مجموع بیش از ۳ هزار و 500 نفر نیروی متخصص حوزه سلامت را در اختیار دارد.

۵. شرکت گروه دارویی برکت با شعار «سلامتی برکت است» اقداماتش را در جهت دسترسی تمامی اقشار جامعه به ویژه اقشار کم درآمد و محروم به خدمات درمانی استاندارد و با کیفیت انجام می‌دهد.

۶. حمیدرضا جمشیدی، رئیس هیات مدیره و نصرالله فتحیان نایب رئیس هیات مدیره این شرکت هستند و اکبر برندگی در سمت مدیرعاملی شرکت فعالیت دارد. وی دارای مدرک دکتری داروسازی از دانشگاه اصفهان است و پیش‌تر مدیر کل اداره غذا و دارو سازمان غذا و دارو ایران و همچنین مدیر عامل شرکت سبحان دارو بوده است.

۷. گروه دارویی برکت در مرداد ۱۳۹۵ از سوی بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و با نماد «برکت» به‌عنوان پانصد و ششمین شرکت در بورس درج نماد شد. ستاد اجرایی فرمان امام 90 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و 10 درصد باقی، تحت اختیار کاراندیشان دوران معاصر، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، سرمایه‌گذاری پویا و شرکت پالایش پارسیان سپهر است.

۸. شرکت ایران دارو، شرکت البرز بالک، سرمایه گذاری اعتلاء البرز، سرمایه گذاری البرز، پخش البرز، بیوسان فارمد، برکت الصحه، البرز دارو، سبحان آنکولوژی، دارویی سبحان، تولید دارو، پرشین داروی البرز، صنایع شفا فارمد، سبحان دارو، سل تک فارمد، هربی فارمد و کی بی سی از دیگر شرکت‌های تابعه هلدینگ دارویی برکت محسوب می‌شوند.

۹. شرکت برکت‌الصحه- از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های گروه دارویی برکت- برنامه‌های صادراتی این مجموعه را دنبال می‌کند؛ از جمله این برنامه‌ها، برنامه صادرات دارو و تأسیس کارخانه‌های مشترک در کشورهای هدف و دیگری صادرات تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری ساخت تجهیزات به داخل کشور است. این شرکت محصولات خود را به عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، اوگاندا، قزاقستان، پاکستان، گرجستان، لبنان، فیلیپین، سریلانکا و ازبکستان صادر می‌کند.

۱۰. «سلول درمانی» با تولید پنج فرآورده برای معالجه بیماری‌های قلبی، آرتروز زانو و پوست یکی از مهم‌ترین اقدامات برکت برشمرده می‌شود: در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با حضور قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت وقت، واسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، نخستین کارخانه تولیدسلول‌های بنیادین در غرب آسیا با نام سل تک فارمد، افتتاح شد. خط تولید محصولاتی مانند منیوسل برای درمان حمله قلبی، ریکالرسل برای درمان ویتیلیگو، رنیودرم سل به منظور درمان پیری پوست، اسکار و آکنه، لوپوس سل برای درمان پیری پوست، مزستروسل با هدف درمان آرتروز در این شرکت وجود دارد. مرکز سل‌تراپی این مرکز نیز در ۶ آبان ماه ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

۱۱. تولید «داروهای پپتیدی» برای استفاده در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند اِم‌.اِس، بیماری‌های خونی و سرطان، همچنین تحقیق و توسعه و فرآوری گیاهان دارویی به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جلوگیری از خام فروشی و ورود به بازارهای جهانی، باغ موزه طب ایرانی-اسلامی برای نمایش نقش دانشمندان ایرانی در علم طب و همچنین پروژه‌های «جامدات و نیمه‌جامدات» برای افزایش تولید محصولات مختلف دارویی، از جمله فعالیت‌های دیگر گروه دارویی برکت به به‌شمار می‌رود.

۱۲. این مجموعه همچنین نخستین شهرک تخصصی و تحقیقاتی دارویی کشور را به منظور متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه و کارخانه‌های دارویی پیشرفته با عنوان شهرک دارویی برکت به مساحت 200 هکتار ایجاد کرده است که از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

مرتبط با : گروه دارویی برکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز