جمع آوری کارت های سوخت آغاز شد/ بنزین گران می شود؟

طبق آنچه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتشر کرده، در سال 1401 قاچاق بنزین 250 درصد و قاچاق گازوئیل 69 درصد بیشتر شده است. طبق این آمار هر روزه حدود 50 میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

حال تصمیم گرفته شده تا کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع آوری شود. این کار راه‌حلی برای کاهش میزانی از قاچاق و هدر رفت سوخت در کشور عنوان شده است. این طرح از امروز 27 فروردین ماه در شهر تهران اجرایی می‌شود.

جمع‌آوری کارت سوخت منجر به افزایش قیمت بنزین می‌شود؟

برخی جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها را نشانه‌ای بر تغییر نرخ بنزین و شکل سهمیه‌بندی آن دانسته‌اند. این در حالی است که قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده تغییری در قیمت بنزین و نحوه سهمیه‌بندی رخ نخواهد داد.

او عنوان کرده تا زمانی که مردم از کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند، داده قابل اعتمادی برای تحلیل مصرف سوخت وجود ندارد. به علاوه زمانی که مردم از کارت و سهمیه خود استفاده کنند، مصرف بهینه‌تری خواهند داشت. در نهایت این امر منجر به مدیریت بهتر مصرف سوخت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

زیاری اعلام کرد که تمامی کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع‌آوری نشده اما تعداد آنها کم می‌شود. با این توصیف افرادی که کارت خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند از کارت‌های محدود جایگاه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

هم اکنون ماهانه هر کارت سوخت 60 لیتر بنزین با قیمت هزار و 500 تومان دریافت می‌کند. علاوه بر این امکان مصرف 150 لیتر بنزین 3 هزار تومانی نیز وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز