ثبت تخلفات رانندگی در تهران با هوش مصنوعی

ثبت تخلفات رانندگی با هوش مصنوعی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که برای برخورد با تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات ساکن از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، ابولفضل موسوی‌پور‌ در این باره گفت: هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است.

وی افزود: در همین راستا در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع جزو اولویت‌های قرار گرفته دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

موسوی‌پور اظهارکرد: یکی از اقدامات استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. برای تحقق این هدف ما جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم. در این جلسات بنا شد زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

چگونه با کمک هوش مصنوعی با تخلفات رانندگی برخورد می‌شود؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در تهران دو نوع دوربین ترافیکی وجود دارد. یکی از این دوربین‌ها پلاک‌خوان است که براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده، تخلفات را ثبت می‌کنند. نوع دیگر دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی این تعداد افزایش یابد.

راز آسمان پایتخت

وی گفت: این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند و درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها را کنترل کند. استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی در این دوربین‌ها باعث می‌شود ‌بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و … موضوع را به ثبت رسانده و اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

موسوی‌پور ‌ادامه داد:‌ ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، سد معابر، پارک دوبل، توقف غیرمجاز و … برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک مربوط به آن برای رانندگان متخلف ارسال می‌شود.

به نقل از ایسنا، موسوی در پاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داده است، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و … در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز