شرایط جدید سهمیه بندی بنزین اعلام شد

نمایندگان مجلس پس از بررسی اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو با این پیشنهاد مخالفت کردند.

به گزارش کاماپرس، با بررسی بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه 1402 کل کشور در نهایت تصمیم بر آن شد که به خانوارهای فاقد خودرو، یارانه بنزین تعلق نگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

حسین حسین‌زاده در رابطه با پیشنهاد اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو اظهار کرد: این پیشنهاد سبب اصلاح نظام توزیع یارانه خواهد شد. با اعطای یارانه 20 میلیون لیتر به خانواده‌های فاقد خودرو، این خانوارها می‌توانند سهیمه خود را به دولت یا به خانواده‌هایی با دو خودرو بفروشند.

مجتبی رضاخواه در مخالفت با پیشنهاد حسین‌زاده اشاره کرد: براساس این پیشنهاد اعطای سهمیه به افراد دارای خودرو کاهشی می‌شود. این امر همچنین سبب فروش بنزین می‌شود که همین امر قیمت را افزایشی خواهد کرد.

آریاک سفر

*احمد امیرآبادی فراهانی ضمن موافقت با این پیشنهاد گفت: نزدیک به 50 درصد مردم ایران فاقد خودرو هستند و این پیشنهاد سبب می‌شود تا 3200 میلیارد تومان منابع فقط به دست کمیته امداد برسد.

بیشتر بخوانید:

بابک افقهی نماینده دولت نیز با این پیشنهاد مخالفت کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور، دولت قابلیت اجرا را ندارد. این طرح 13.5 میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت و قیمت بنزین را از 3 هزارتومان به 1500 تومان می‌رساند که همین امر 16 همت منابع کمیته امداد کاهش پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، نیز ضمت مخالفت افزود: این پیشنها بازار را به هم ریخته می‌کند زیرا زیرساخت‌هایی برای اجرای این پیشنهاد وجود ندارد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “شرایط جدید سهمیه بندی بنزین اعلام شد

  1. یک ایرانی گفته:

    این طرح کاملاً صحیح وعقلایی است،بنده هرچندخودم ماشین دارم وبعضاً دریک خانواده چندتا ماشین دارند،ویک خانواده هم، یه موتوردوچرخ هم ندارد،چرابایدبنزین اورا دیگران بصورت رایگان مصرف کنند؟هرکس وسیله دارد
    که داردوهرکه نداردبایدپول بنزین بحسابش واریزگردد،کاملاً موافقم.

  2. صفرعلی موگویی گفته:

    سهمیه بنزین به افراد اقتصاد را بهم می‌زند ومشکلات بیش از حدی برای دولت واقتصاد به جود خواهد آورد

  3. مسعود گفته:

    بنزین سهمیه بشه پنج ،شصت لیتر هم ازاد بشه ۱۰، شصت لیتر بعدی ۱۵ ،سهمیه تاکسی های خطی و اسنپی و بقیه هم از ۳ تومن نسبت به کارکرد بدن

  4. حسین گفته:

    سلام کسی جلوی اونارونگرفته است اوناهم به صدبدبختی مثل ماقرض وقوله ووام بگیرن درحدیک پراید۶۰الی ۷۰تومنی مثل خودم تااونهاهم ازاین بنزین استفاده ببرندولی تمام مردم روبااین پیشنهادهای خانه خراب کن خصوصا بنزین باعث تورم مجددنشوند ودرجامعه هرج مرج راه نیفتد

  5. علی احمدی گفته:

    سهمیه بندی بنزین به کسانی که ماشین ندارند مسخره است من خودم حقوق بگیر هستم بخدا کمیته امدادی هست ده برابر من درآمد داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز