مدارک لازم و ضروری برای فروش خودرو

لست سکند

متقاضیان فروش خودرو به منظور طی کردن صفر تا صد مراحل این فرآیند باید مدارک آن را در اختیار داشته باشند. در صورتی که مدارک خودرو تکمیل نباشد، فروش به سختی اتفاق خواهد افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فروش خودرو بر اساس شرایط و ضوابط جدید باید به درستی و با دقت لازم اتفاق بیفتاد. در صورتی که حین فروش خودرو مدارک به صورت ناقص ارائه شود، فرآیند فروش مختل شده و این مسئله بدبینی را در خریدار ایجاد خواهد کرد. اگر در آستانه فروش خودرو خود قرار دارید، بهتر است مدارک لازم برای این کار را فراهم کنید. در ادامه به برخی از این مدارک اشاره خواهد شد؛

کارت شناسایی فروشنده و برگ سبز خودرو

اشخاصی که فروشنده خودرو هستند باید کارت ملی و شناسنامه داشته باشند. ضمنا در دست داشتن برگ سبز نیز ضروری است. این مدرک توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود و اطلاعات شخصی مالک فعلی، مشخصات موتور و شاسی، اطلاعات کلی اتومبیل، کد وین، وضعیت رهن و … شامل می‌شود.

سند قطعی خودرو و کارت سوخت

علاوه بر برگ سبز، داشتن سند قطعی خودرو نیز ضروری است. سند قطعی خودرو توسط قوه قضاییه صادر می‌شود و برای انتقال اتومبیل به شخص دیگر اولویت دارد. اهل فن توصیه می‌کنند حتما این مدرک شناسایی تهیه شود. کارت سوخت هم از جمله مدارکی است که باید آن را همراه داشت. چون گرفتن نسخه المثنی آن اندکی دشوار است.

راز آسمان پایتخت

کارت ماشین و معاینه فنی

کارت ماشین نقش شناسنامه اتومبیل را دارد که راننده باید در رانندگی آن را همراه خود داشته باشد. این کارت حاوی تمامی اطلاعات مربوط برگ سبز روی کارت وسیله نقلیه است. علاوه بر کارت ماشین، فروشنده اتومبیل وظیفه دارد هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک، برگه معاینه فنی معتبر را تحویل بدهد.

بیمه شخص ثالث و فاکتور فروش

داشتن بیمه شخص ثالث ضروری است و فردی که آن را دریافت نکند خلافکار محسوب می‌شود. این مدرک نیز جزو مدارک ضروری است که باید هنگام تحویل خودرو به خریدار ارائه داد. یکی دیگر از مدارکی که باید هنگام خرید خودرو تحویل گرفت، فاکتور فروش اتومبیل است. معمولا در این فاکتور تمام اطلاعات خرید آن از کارخانه درج شده و بنابراین گرفتن آن ضروری به نظر می‌رسد.

برگه تسویه خلافی و عوارض خودرو

در صورت خرید خودرو دست دوم حتما باید تمام جریمه‌های رانندگی پرداخت شده باشد و برگه عدم خلافی را دریافت کنید. گذشته از این مبلغ، باید به عوارض سالیانه خودرو نیز توجه داشت. براساس قانون، تسویه و ارائه این مدرک اتومبیل تا پایان سال به عهده مالک فعلی، فروشنده، خواهد بود.

احراز محل سکونت و برگه گارانتی

قبل از معامله خودرو باید محل سکونت خریدار برای انجام تعویض پلاک و ارسال مدارک از سازمان‌های مختلف احراز شود. ضمنا در صورتی که از اعتبار برگه گارانتی خودرو باقی مانده، فروشنده موظف است آن را به خریدار منتقل کند تا وی در صورت نیاز امکان استفاده از آن را داشته باشد.

بهترین بستر برای کسب اطلاعات به روز فروش خودرو را بشناسید

در صورتی که قصد کسب اطلاعات دقیق و آگاهی بیشتر درباره نحوه دریافت و ارائه مدارک برای فروش خودرو را دارید، بهتر است به وبلاگ همراه مکانیک مراجعه کنید. این مجموعه اطلاعات دقیق و به روزرسانی شده درباره خرید و فروش خودرو را در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر در دسترس قرار دادن انواع اطلاعات، امکان استفاده از خدمات همراه مکانیک وجود دارد. افراد از طریق این سایت امکان درخواست برای کارشناسی خودروهای خود را دارند. همچنین خرید و فروش خودرو هم از طریق این بستر امکان پذیر است. علاوه بر این خدمات افراد می‌توانند برای خرید اقساطی خودرو نیز از طریق این سایت اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز