جزئیات افزایش قیمت کارخانه ای خودرو 1402

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نایب رئیس شورای رقابت اعلام کرد که محصولات سایپا 35 درصد و محصولات ایران خودرو میزان کمی بیش از 35 درصد افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

محمود دودانگه جزئیات دیگری از طرح افزایش قیمت خودروهای سواری اعلام کرد. در ادامه کاماپرس به بررسی جزئیات افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو می‌پردازد.

افزایش قیمت و تولید خودروهای داخلی

محمود دودانگه اظهار کرد که طرح افزایش قیمت خودروهای سواری سال گذشته به تصویب رسید. همچنین این طرح در هفته‌های اخیر با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی شده است. وزارت صمت، تولیدکنندگان و سازمان حقوق مصرف‌کنندگان بیشترین نقش را در بررسی و تکمیل این طرح داشته‌اند. برای اجرای صحیح و کامل این طرح تعامل‌ها و همکاری‌هایی با انجمن‌های تولیدکنندگان، واردکنندگان و قطعه‌سازان صورت گرفته است.

راز آسمان پایتخت

 

معاون شورای رقابت تأکید کرد که با افزایش قیمت خودروها تولیدکنندگان موظف به افزایش تولید خود هستند. وزارت صمت و سایر نهادهای مربوط به صورت مستمر افزایش تولید را زیر نظر خواهند داشت. با این افزایش تولید انتظار می‌رود که قیمت بازار خودروها کاهش یابد و قیمت کارخانه و بازار به یکدیگر نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید:

دودانگه مدعی شد که در طی سال‌ها نرخ هزینه‌های تولید افزایش داشته است، اما قیمت خودروها در تناسب با این افزایش هزینه‌ها بالا نرفته است؛ بنابراین افزایش قیمت آرامش را برای بازار خودرو به ارمغان می‌آورد.

او اضافه کرد که یکی از راه‌ها برای قیمت‌گذاری خودرو مقایسه خودروهای داخلی با خارجی است. بر این اساس نهادی پژوهشی و تخصصی برای این امر شکل گرفته تا خودروهای مشابه خارجی انتخاب شده و با خودروهای داخلی مقایسه شوند تا قیمت‌ها مشخص شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “جزئیات افزایش قیمت کارخانه ای خودرو 1402

  1. ایرانی گفته:

    اولین اقدام عملی در راستای شعارسال یعنی مهارتورم.والله بالله همان قیمت قبلی هم خیلی بیشتر از ارزش فرغونهای سایپا وایران خودروست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز