ثبت ‌نام طرح ملی مسکن با وام جدید آغاز شد(جزئیات)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مرحله تازه ای از ثبت ‌نام طرح ملی مسکن از امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. در این نوبت وام این طرح از 100 میلیون تومان به 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از منتقدان از این که طرح اقدام ملی مسکن تنها طرح دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن به شمار می آید ، دو دولت اخیر را به کم کاری در حوزه مسکن متهم می کنند.

تعداد واحدای مسکن ملی که تا پایان دولت کنونی به متقاضیان تحویل می شود چندان قابل توجه نیست چرا که بر اساس اعلام محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است تا پایان عمردولت دوازدهم در مجموع 41 هزار واحد مسکن مهر و طرح ملی مسکن افتتاح شود و با توجه به این که پیش از این قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرده است که تا پایان دولت 38 هزار مسکن مهر افتتاح خواهد شد، فقط حدود 3 هزار واحد مسکن ملی به متقاضیان تحویل می شود.

افزایش وام مسکن ملی

زمین های مورد نیاز برای نوبت جدید ثبت نام طرح مسکن ملی که از امروز آغاز می شود در ۲۳۰ شهر تامین شده است. شایان ذکر است که طبق تصمیم هیات دولت، وام مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خردادماه افتتاح می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ضمنا آخرین قیمت واحدهای اقدام ملی مسکن به 3 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع رسیده است. این موضوع را اواخر اردیبهشت ماه یاسر لک ـ معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ـ به ایسنا اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیل ها کاهشی یا افزایشی باشد.

ابهام متقاضیان مسکن ملی در مورد رقم مورد نیاز

تسنیم دراین باره نوشته است؛ اطلاع‌رسانی ناکافی و مبهم درباره هزینه واقعی ساخت واحدهای طرح ملی مسکن به‌خصوص طی دو سال اخیر به دلیل افزایش شدید قیمت نهاده‌های ساختمانی باعث شده تا متقاضیان عملا از رقم پرداختی دقیق خود اطلاع نداشته باشند.

به گفته فعالان بازار مسکن، هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی به حدود 4.5 میلیون تومان افزایش یافته است. مسئله‌ای که اتمام و تکمیل واحدهای طرح ملی مسکن را تحت تاثیر شدید خود قرار خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز