تفاوت وضعیت مستاجران آمریکایی با مستاجران ایرانی!

لست سکند

معاونت رفاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین گزارش به اقدامات سایر کشورها می‌پردازد که در میانه بحران کرونا چگونه به حمایت از مستأجران پرداخته‌اند!

به گزارش کاماپرس؛ حالا که بحث افزایش نرخ اجاره بها در شهرهای مختلف ایران داغ شده و بسیاری از مستاجران برای تمدید قراردادهای اجاره‌شان با نرخ‌های نجومی از سوی صاحبخانه‌ها مواجه شده‌اند، بد نیست بدانیم که در این روزهای کرونایی که تقریبا تمام جهان درگیر این پاندمی هولناک است، وضعیت مستاجران چگونه است. «روزنامه ایران» در گزارش روز سه‌شنبه خود با اشاره به حال و روز این روزهای بازارمسکن و افزایش سرسام‌آور نرخ اجاره بها در برخی مناطق تهران و کلان‌شهرها به زوایایی از گزارش اخیر معاونت رفاه وزات تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرداخته به اقدامات سایر کشورها در ارتباط با کنترل بازارمسکن را مورد بررسی قرار داده است. این گزارش نشان میدهد که کشورهایی چون آمریکا،بریتانیا، آلمان، کانادا یا ترکیه چطور با اتخاذ اقدامات قانونی و نظارت بر بازار مسکن، به کنترل نرخ اجاره‌بها کمک کرده‌اند.

منع تخلیه اجباری در آمریکا

از جمله کشورهایی که به نوشته «ایران» اقداماتی در زمینه جلوگیری از تخلیه اجباری در دوره کرونا انجام داده، ایالات متحده آمریکا است. در سطح فدرال تمرکز بر عدم صدور حکم تخلیه اجباری و امکان تمدید ارفاقی بازپرداخت وام مسکن (Forbearance) بوده‌ است. اداره توسعه شهری و خانه‌سازی (Department of Housing and Urban Development) در این کشور، سازمان‌های مسکن عمومی (Public Housing Agencies) و مالکان خصوصی را تشویق کرده‌ است که مانع از آوارگی خانواده‌ها با حکم تخلیه اجباری شوند. در راستای اجرای این پیشنهاد، دولت فدرال امریکا، به مالکینی که مستأجران‌شان را وادار به تخلیه نکنند، برای بازپرداخت وام‌ مسکن‌ مهلت می‌دهد.

همچنین، از طریق یارانه‌هایی که دولت در ایام بحران پرداخت کرده‌ است، افراد کم‌درآمدی که کوپن مسکن دریافت می‌کنند، چنانچه درآمدشان به صفر نرسیده باشد، قادر به پرداخت مابه‌التفاوت کوپن و نرخ عادلانه اجاره‌بها (Fair Market Rent)خواهند بود؛ این نرخ معیاری برای تعیین میزان اجاره در برنامه‌های مسکنِ تحت حمایت دولت است. در سطح ایالت‌ها، در بیشتر موارد، در حالی سیاست‌ها بر عدم صدور حکم تخلیه اجباری متمرکز است، که این توقف حکم تخلیه با تمدید ارفاقی بازپرداخت وام مسکن همراه نیست. دولت‌های ایالتی، با استفاده از اختیارات‌شان در شرایط اضطراری، در زمینه تمدید مدت اجاره و منع تخلیه اجباری بسرعت وارد عمل شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است در ایران با شیوع کرونا مهلت 2 ماهه تا پایان اردیبهشت ماه 99 برای مستاجران درنظر گرفته شد که طی آن محاکم قضایی حکم تخلیه مستاجران را صادر نمی کردند اما این مهلت با وجود تقاضای ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تمدید 6 ماهه ، تمدید نشد!

انتهای پیام

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تفاوت وضعیت مستاجران آمریکایی با مستاجران ایرانی!

  1. حسن گفته:

    سخن بی نتیجه چه سود؟
    مستاجرم به یکباره مبلغ 60میلیون تومان اضافه بر رهن خواستند جناب صاحب خانه رفتم تخلیه کنم باتوجه به اینکه هنوز وقت دارم هچ آپارتمانی با شرایط در امدیم جور نیامد باداشتن داناد – نوه – پسر دانشجو حتی گذران زندگی برایم وخانواده ام سخت است چه باید بکنم تا آبرویم حفظ شود آقایان مسئول مملکتی راه جاره چیه آیا بهدقصد بروم تا کرونا بگیرم و لااقل به بهانه کرونا مرگ طبیعی داشته باشم خدایا خدایا خدا🏠🗿🗿🗿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز