ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک امام خمینی

لست سکند

تجهیزات پزشکی و دارو این روزها به یکی از نیازهای اصلی کشور تبدیل شده است. بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی و سایر موسسات بهداشتی کشور از این تجهیزات بهره می‌برند و باتوجه به اینکه حفظ سلامت افراد جامعه یکی از ضروریات است، تامین این لوازم پراهمیت تلقی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به همین دلیل است که از این رو تجارت تجهیزات پزشکی، کاری پرسود است که بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که با چم و خم آن آشنا شوند. از آنجا که گمرک امام خمینی، دارای سردخانه و انبارهای مسقف است، یکی از گمرک‌های محبوب برای واردات داروهاست. در ادامه این مطلب نیز به ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک امام خمینی پرداخته می‌شود؛

گمرک امام خمینی را بیشتر بشناسید

فرودگاه امام خمینی یکی از بزرگ‌ترین گمرک‌های کشور است. کالاهایی که از مرز هوایی وارد ایران می‌شوند؛ از این گمرک ترخیص و بارگیری می‌شوند و به همین دلیل یکی از فعال‌ترین گمرک‌های کشور به شمار می‌رود. اما مهم دانستن فرآیند ترخیص کالا در این گمرک شلوغ است؛ تا به سرعت مراحل آن طی شود.

چگونه کالا را از گمرک امام خمینی ترخیص کنیم؟

گمرک امام خمینی برای ترخیص کالاهای وارداتی به شش حوزه کالاهای تجاری، تجاری، امانات پستی، حوزه مسافربری، مهرآباد و گمرک مخصوص به صادرات نفت تقسیم شده است.

راز آسمان پایتخت

نکته قابل توجه این است که بر اساس قوانین و مقررات گمرک فرودگاهی کشور، ترخیص کالاهایی چون مشروبات الکلی، ابزار قمار، تجهیزات مربوط به سلاح گرم و مواد محترقه، عکس و فیلم و نشریات خلاف موازین اسلامی و سایر کالاهای ممنوعه، غیرمجاز تلقی می‌شود. اما برای ترخیص کالاهایی که وارداتشان آزاد است، روند ترخیص کالا از گمرک امام خمینی، مشابه سایر گمرک‌های کشور است. انواع کالاها در صورتی که وزن و حجم زیادی نداشته باشند، از محل گمرک فرودگاهی کشور قابل ترخیص هستند. این کالاها اغلب شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و لوازم جانبی، پارچه، سیگار و دخانیات، فلزات گران‌بها و سنگین، شیر آلات و لوازم جنبی آن و… را شامل می‌شوند.

برای ترخیص، به مدارکی از جمله بارنامه، کارت بازرگانی، قبض انبار، مجوزهای واردات، مجوزهای ترخیص، پروفرما و پکینگ لیست نیاز است. بعد از آن نیز باید در صورت تمایل، فرآیند فردیت طی شود.

خمینی

فردیت بار از گمرک امام خمینی

فریت در واقع به معنای حمل و نقل به روش‌های مختلف از گمرک فرودگاهی است. چنانچه حجم بار زیاد باشد، می‌توان به جای پرداخت هزینه سنگین برای جابجایی، آن را فردیت کرد. این نوع جابجایی هزینه زیادی ندارد و تنها هزینه مربوط به امور بارنامه پرداخت خواهد شد. در مراحل فردیت لازم است که چند روز قبل از حرکت به بخش فریت بار گمرک فرودگاه امام مراجعه شود و پس از گذراندن مراحل تشریفات گمرکی، پته سبز دریافت شده و یک شرکت حمل و نقل انتخاب شود.

اهمیت ترخیص کالای پزشکی از گمرک امام خمینی

همانطور که اشاره شد، گمرک امام خمینی دارای سردخانه و انبارهای مسقف است و بنابراین، در این گمرک جنس‌های وارداتی بهداشتی از جمله کالاهای پزشکی در شرایط امنی قرار می‌گیرند. همچنین از دیگر مزایای ترخیص بار هوایی از گمرک فرودگاه امام خمینی نزدیکی این مکان به اتوبان های ترانزیتی کشور است که حمل و نقل را بسیار راحت می‌کند.

گفتنی است که در فرآیند ترخیص کالا از گمرک امام خمینی مخصوصا تجهیزات پزشکی، اعتماد به یک شرکت معتبر می‌تواند کاری عاقلانه باشد. شرکت بازرگانی السا تجارت راد، در سال 1389 در تهران تاسیس شد. این شرکت اکنون سابقه 12 ساله در ارائه خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا دارد. به گونه‌ای که در تمام این سال‌ها توانسته سهم عمده‌ای از بازار خدمات واردات صنایع پزشکی را در اختیار بگیرد. این مجموعه با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند. مشاورین این شرکت، توضیحات لازم را به افراد می‌دهند و آن‌ها را با ریسک‌های کار آشنا می‌کنند. علاوه بر این، شرکت بازرگانی راد، امور بیمه را نیز تحت نظر داشته و کالاها را بیمه‌ می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز