تخفیف پالایش یکم 40 درصد است؟

لست سکند

مدیر صندوق پالایش یکم  گفت: به نظر می‌رسد اگر سهام پالایشگاهی ها رشد کند، تا روز چهارشنبه هفته جاری تخفیف 20 درصدی واحدهای صندوق پالایشی یکم به 40 درصد می‌رسد.

چندی پیش  وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم از اولین چهارشنبه شهریور ماه خبر داده بود. پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاههای تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز است.

به گزارش کاماپرس، داوود رزاقی، مدیرعامل تأمین سرمایه نوین که به‌عنوان مدیر صندوق پالایش یکم تعیین شده است گفت: نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک این واحدها بسته شده است و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید واحدهای پالایشی یکم خواهد داشت.

تخفیف صندوق etf جدید از نظر مدیر صندوق چقدر است؟

به گفته وی در صورتی که قیمت سهام پالایشگاهی‌ها یک و نیم تا دو برابر رشد پیدا کند به این معناست که تخفیف 20 درصدی که برای فروش واحدهای صندوق پالایشی یکم درنظر گرفته شده است تا روز چهارشنبه هفته جاری به 40 درصد می‌رسد و بدین ترتیب هر فردی که این واحدها را خریداری کند 40 درصد کمتر از نرخ بازار خریده است.

راز آسمان پایتخت

رزاقی در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت:  با اشاره به اینکه در صندوق دارایکم نیز 80 درصد واحدها در دو روز پایانی پذیره‌نویسی فروخته شد،   قابل پیش‌بینی این است که در روزهای پایانی پذیره‌نویسی میزان استقبال از واحدهای این صندوق افزایش یابد که دراین صورت ممکن است پذیره نویسی یک تا دو روز و البته با موافقت سازمان بورس تمدید شود.

وی با بیان اینکه درمجموع دو سناریو در روزهای آینده پیش روست، گفت: یک سناریو این است که سهام پالایشی‌ها به‌دلیل تعدیل نرخ خوراک با رشد بالایی همراه شوند و سناریو دیگر این است که روند فعلی بازار ادامه یابد. رزاقی تأکید کرد: احتمال تحقق سناریوی اول 99 درصد است درحالی که سناریوی دوم یک درصد امکان دارد. وی ادامه داد: بررسی میزان واحدهای فروخته شده صندوق پالایشی یکم در مقایسه با دارایکم نشان می‌دهد که تاکنون استقبال از پالایشی یکم بیشتر از دارایکم بوده است اما روزهای باقی مانده از پذیره‌نویسی رقم نهایی را مشخص می‌کند. وی درپایان گفت: درمجموع با توجه به شرایط بازار امیدواریم که واحدهای صندوق پالایشی یکم به اندازه دارایکم فروش رود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز