تابلو مغازه و فروشگاه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

رونق کسب و کارهای مختلف، علاوه بر کیفیت کالا و خدمات، به بازاریابی و تبلیغات صحیح بستگی دارد. یکی از روش‌های موثر برای معرفی خدمات و کسب و کارهای گوناگون، تابلوسازی و داشتن یک تابلو باکیفیت و جذاب است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تابلوی فروشگاه یا مغازه، نخستین عامل ارتباطی بصری برای جلب مشتریان است. ساخت یک تابلوی جذاب و متناسب با نوع خدمات و کسب و کار، می‌تواند مشتریان بالقوه‌ای که از کنار یک فروشگاه عبور می‌کنند را به درون مغازه هدایت کند. تابلوهای مغازه و فروشگاه‌ها با توجه به ظاهر، کیفیت، قیمت و متریال مورد استفاده در آن‌ها انواع مختلفی دارند. کاماپرس در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک تابلوی باکیفیت برای افزایش مشتریان می‌پردازد.

چطور بهترین تابلو مغازه را سفارش دهیم؟

امروزه تقریبا تمام صاحبان کسب و کارها، به اهمیت بازاریابی صحیح و روش‌های متعدد آن از جمله تابلوسازی پی برده‌اند. از این رو تابلوسازی مغازه و فروشگاه، تنها در صورتی که براساس اصول این حوزه صورت گرفته و از کیفیت بالایی برخوردار باشد، موجب رونق کسب و کار می‌شود. برخی از ویژگی‌های تابلو باکیفیت مغازه و فروشگاه در ادامه آمده است؛

راز آسمان پایتخت

ارتباط تابلو با نوع کسب و کار

طراحی تابلوی مغازه شما باید نمایانگر نوع کسب و کار و فعالیت شما باشد. درواقع مشتری باید به محض نگاه به تابلو و بدون تلاش برای خواندن دقیق همه عبارات روی تابلو، متوجه نوع خدمات شما شود. برای ایجاد تنناسب بین فعالیت و تابلوی مغازه می‌توانید از المان‌ها، نمادها و تصاویر مرتبط استفاده کنید.

خوانا و قابل مشاهده بودن تابلو از فاصله دور

تابلوی مغازه و ابعاد تصاویر و عبارات مهم روی تابلو باید از فاصله دورتر هم قابل مشاهده باشد. البته دقت کنید که ابعاد تابلو با متراژ فروشگاه هماهنگی داشته باشد. برای قابل نمایش بودن تابلو سر در مغازه می‌توانید از حروف برجسته، نئون‌های رنگی، نورپردازی با لامپ‌های ال ای دی یا اس ام دی و غیره استفاده کنید.

درج برند و اطلاعات تماس

اگر به‌دنبال طراحی یک تابلو باکیفیت، با هدف معرفی برند و کسب و کار خود هستید، توجه کنید که برند محصول یا خدمات و همچنین شماره تماس‌های مهم شما بر روی تابلو مغازه درج شده باشد. این مسئله به رونق کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان کمک می‌کند.

کیفیت متریال مورد استفاده

در تابلوسازی برای ساخت انواع تابلو مغازه و فروشگاه، از متریال‌های گوناگونی چون چلنیوم، چوب، کامپوزیت و غیره استفاده می‌شود. با توجه به‌ این‌که تابلوی مغازه در فضای بیرون، در معرض شرایط جوی مختلف مانند باد، طوفان و برف و باران قرار می‌گیرد، مرغوب بودن متریال مورد استفاده در آن، برای جلوگیری از تخریب و ورود آسیب به تابلو اهمیت دارد. از این رو انتخاب متریال تابلو به شرایط آب و هوایی بستگی دارد؛ به‌عنوان مثال بهترین متریال برای تابلوسازی مغازه در شهرهای مرطوب و پرباران، کامپوزیت یا پی وی سی است.

استفاده از رنگ‌های مناسب

یکی از عناصر مهم در طراحی تابلوی سردر مغازه و فروشگاه که نقش قابل توجهی در جلب توجه مشتریان دارد، رنگ تابلو است. استفاده از رنگ‌های جذاب و مکمل موجب جذابیت تابلو می‌شود. البته رنگ‌های انتخابی در تابلو باید با نوع کسب وکار نیز هماهنگی داشته باشد؛ به‌عنوان مثال رنگ‌های گرم و شاد مانند قرمز یا نارنجی بهترین گزینه برای تابلوی رستوران است. در حالی‌که برای تابلو فروشگاه کت و شلوار مردانه، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

انواع تابلو فروشگاه کدامند؟

درحال حاضر، انواع تابلو، با متریال‌ها و ویژگی‌های متنوعی تولید می‌شود؛ انتخاب هریک از این انواع، به نوع کسب و کار و سلیقه شما بستگی دارد. از جمله انواع تابلو تبلیغاتی مغازه یا فروشگاه می‌توان به تابلوهای ال ای دی، تابلو چلنیوم، تابلو نئونی، تابلو لایت باکس یا جعبه‌ای، تابلو ترمووود یا ترموچوب، تابلو استیل و تابلو فلکسی اشاره کرد.

با توجه به زیبایی و البته دوام و ماندگاری تابلوهای چلنیوم و فلکسی، در سال‌های اخیر استفاده از این دو نوع تابلو در میان صاحبان کسب و کار بسیار رایج شده است.

تابلوسازی سلکو

تابلوسازی سلکو به‌عنوان یکی از مجهزترین کارگاه‌های تابلو سازی در تهران، از سال 1392 در زمینه تابلوسازی برای انواع کسب و کارها فعالیت می‌کند. این مجموعه با برخورداری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و طراحی تابلوهای مدرن و خلاقانه، به یاری کسب و کار شما خواهد آمد. با استفاده از خدمات تابلوسازی سلکو ، می‌توانید تابلو متناسب با کسب و کار خود را با تضمین کیفیت در سراسر کشور سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : سلکو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز