بهترین وکیل خانواده از کجا پیدا کنیم؟

وکیل خانواده-کاماپرس
لست سکند

وکیل خانواده، همان وکیل دادگستری است که به صورت حرفه‌ای و تخصصی در حوزه دعاوی خانوادگی از جمله طلاق، حضانت، مهریه، نفقه، تقسیم اموال و سایر اختلافات خانوادگی فعالیت می‌کند. گرفتن وکیل خانواده خوب می‌تواند نقش موثری در حمایت از حقوق و منافع افراد در این قبیل دعاوی داشته باشد و فرایند حل و فصل را تسریع کند؛ با این حال، انتخاب بهترین وکیل خانواده از میان وکلای فعال در این حوزه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

این گزارش به بررسی ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده ‌پرداخته است.

وکیل خانواده کیست؟

وکلای دارای پروانه وکالت دادگستری می‌توانند در تمام موضوعات حقوقی فعالیت کرده و پرونده قبول کنند؛ با این حال، با توجه به گستردگی موضوعات حقوقی، هر یک از وکلا روی یک حوزه خاص متمرکز شده و با تمام قوانین و رویه‌های موجود در آن حوزه آشنا هستند.

وکیل خانواده، وکیلی است که متخصص دعاوی خانوادگی بوده و علاوه بر برخورداری از دانش تخصصی این حوزه، با مهارت‌های خود در دادگاه حاضر شده و از موکل خود برای اجرای عدالت دفاع می‌کند.

منظور از دعاوی خانوادگی چیست؟

دعاوی خانوادگی شامل اختلافات میان اشخاص حقیقی در روابط خانوادگی است. وکیل خانواده نیز درباره این دعاوی مهارت و علم داشته و در این حیطه فعالیت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

مهم‌ترین حوزه‌های کاری وکیل خانواده در ادامه بررسی شده است.

طلاق و تفکیک اموال: وکیل خانواده به زوج‌هایی که قصد طلاق دارند، کمک می‌کند که فرایند اجرای طلاق بدون هرگونه دردسر صورت گرفته و در صورت نیاز، اموال مشترک به‌صورت منصفانه میان آنان تقسیم شود.

دعاوی حضانت: حضانت و مراقبت از کودکان یکی از دعاوی مهم خانوادگی است. وکیل خانواده با توجه به صلاح و منفعت کودک، کمک می‌کند که نحوه حضانت، نحوه تقسیم وقت میان والدین، نفقه و مانند آن به نحو صحیح تعیین شود.

دعاوی نفقه: وکیل خانواده به موکلین خود کمک می‌کند که براساس شرایط و استقلال مالی خود، میزان نفقه را تعیین کنند.

دعاوی ارث: وکیل خانواده همچنین می‌تواند در دعاوی مرتبط با انحصار وراثت و تقسیم اموال پس از فوت هر یک از اعضای خانواده کمک کرده و از بروز اختلاف جلوگیری کند.

وکیل خانواده-کاماپرس

ویژگی­ های یک وکیل خانواده مجرب

انتخاب وکیل خانواده متخصص و مجرب با توجه به نقش موثر او در حل دعاوی خانوادگی و همچنین با توجه به هزینه‌های حق‌الوکاله ضروری است.

برخی از ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده در ادامه بررسی شده است.

سطح سواد و دانش علمی: نخستین ویژگی یک وکیل خانواده خوب، برخورداری از سواد و دانش کافی است. وکیل خانواده باید بتواند در تمام ابعاد یک پرونده خانوادگی از موکل خود دفاع کند. به‌عنوان مثال اگر پرونده علاوه بر طلاق، شامل دعاوی حضانت و نفقه نیز باشد، وکیل باید در تمام این حوزه‌ها تخصص داشته باشد.

پیگیری پرونده: وکیل خانواده باید به‌نحو مطلوبی پرونده را پیگیری کرده و آخرین اطلاعات و جزئیات از روند پرونده موردنظر را به اطلاع موکل خود برساند؛ ضمن اینکه وکیل باید در یک زمان مناسب به تمام سولات موکل خود در مورد پرونده پاسخ‌ داده و فرایند رسیدگی در دادگاه را برای او تشریح کند.

اخلاق حرفه‌ای: تمامی وکلا از جمله وکیل خانواده باید تنها در حدود اختیارات اعطایی فعالیت کرده و غبطه و مصلحت موکل را رعایت کنند. وکیل خانواده همچنین وظیفه حفظ اسرار موکل و حسن رفتار در برابر او را دارد.

تجربه و تلاش برای حفظ خانواده: طبیعتا هرچقدر تجربه موکل بیشتر باشد، به قوانین و رویه‌های موجود مسلط‌تر است. وکیل خانواده باید نهایت تلاش خود را به کار بندد تا ضمن دفاع از موکل خود، از بروز هرگونه اختلاف و مشاجره در میان اعضای خانواده و بروز آسیب به دیگر اعضا جلوگیری کند.

هزینه گرفتن وکیل خانواده

حق الوکاله وکیل براساس توافق میان وکیل و موکل و براساس مبلغ مندرج در وکالتنامه پرداخت می‌شود؛ با این حال، تعیین میزان هزینه دعاوی حقوقی با توجه به عوامل مختلف در هر پرونده متفاوت است. از جمله عوامل موثر در هزینه وکیل خانواده می‌توان به میزان سختی و تخصصی بودن پرونده، مدت زمان مورد نیاز برای حل پرونده، سابقه وکیل و میزان دانش و تجربه او اشاره کرد.

انتخاب وکیل خانواده از “حقیقت گستر”

مجموعه حقیقت گستر به‌عنوان یک موسسه متشکل از وکلای مجرب و فعال در زمینه‌های حقوقی از جمله امور ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع، خدمات ویژه‌ای برای مراجعین خود در نظر گرفته است. این مجموعه در هر یک از حوزه‌های حقوقی دارای یک دپارتمان تخصصی بوده که وکلای پایه 1 دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب در آن فعالیت می‌کنند؛ به‌طوری که پرونده‌های مراجعین به دپارتمان مخصوص، ارجاع و سپس به یک وکیل ماهر سپرده می‌شود.

خدمات ویژه حقیقت گستر شامل ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص است.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز