بهترین نوع نرده برای پنجره ‌های ساختمان

نرده پنجره-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به محل قرارگیری پنجره‌ها و در دسترس بودن آن‌ها، نصب نرده پنجره یکی از مهم‌ترین ملزومات ایمنی در هر ساختمان محسوب می‌شود. به‌طوری که نصب آن در برخی از ساختمان‌ها و به‌ویژه در واحدهای پایین‌تر الزامی است.

خرید نرده پنجره یا همان حفاظ پنجره، نقش مهمی در جلوگیری از ورود سارقان و کاهش خطر سقوط دارد. ضمن این‌که امروزه بسیاری از معماران و طراحان ساختمانی از انواع نرده و حفاظ پنجره، به‌عنوان یک سازه دکوراتیو برای زیباسازی نمای ساختمان استفاده می‌کنند. در حال حاضر، انواع نرده پنجره در طرح‌ها و جنس‌های گوناگونی عرضه می‌شود که در میان آن‌ها خرید نرده آهنی فرفورژه، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کاماپرس در ادامه به بررسی بهترین نوع نرده و راهنمای خرید نرده آهنی پنجره می‌پردازد.

چرا نصب نرده پنجره ضروری است؟

نرده یا حفاظ پنجره از دو جهت تامین امنیت و ایجاد زیبایی، یکی از عناصر مهم ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. پنجره‌ها به‌ویژه در ساختمان‌هایی که رو به خیابان هستند، یکی از در دسترس‌ترین راه‌ها برای ورود سارقان هستند. از این رو نصب نرده و حفاظ پنجره برای مسدود کردن این راه، در کنار سایر اقدامات امنیتی مانند دزدگیر و دوربین مداربسته، بسیار اهمیت دارد. این نرده‌ها همچنین از سقوط کودکان و حیوانات خانگی و غیره نیز جلوگیری می‌کنند.

نرده پنجره-کاماپرس

انواع نرده برای حفاظ پنجره کدام است؟

از میان انواع مختلف نرده و حفاظ برای پنجره، خرید نرده آهنی به‌نسبت دیگر مدل‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برخی از رایج‌ترین مدل‌های نرده پنجره در ادامه معرفی شده است؛

راز آسمان پایتخت

نرده فرفورژه: نرده آهنی فرفورژه یکی از محبوب‌ترین انواع حفافظ پنجره است که به گل نرده نیز شهرت دارد. این نوع نرده علاوه بر قیمت مناسب و استحکام بالا، در طرح‌های جذاب و متنوعی تولید می‌شود.

نرده‌های مدرن: خرید نرده آهنی مدرن، گزینه مناسبی برای نمای ساختمان‌های امروزی و مدرن محسوب می‌شود. این نوع نرده‌ها علاوه بر ظاهر مینیمال و زیبا، از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

نرده‌های تاشو یا کشویی: نرده‌های آهنی با قابلیت جابه‌جایی که اصطلاحا به آن‌ها نرده‌های آکاردئونی یا تاشو گفته می‌شود، گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که تمایلی به مسدود شدن پنجره‌ها با حفاظ در طول روز ندارند. این نوع نرده‌ها را می‌توانید هر زمان که می‌خواهید جمع کرده و سپس باز کنید.

نرده آهنی ساده: نرده آهنی ساده یکی از پرکاربردترین انواع حفاظ پنجره است که علاوه بر قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. این نوع نرده‌ها شامل شبکه‌ای متشکل از میله‌های افقی و عمودی آهنی است.

نرده پنجره-کاماپرس

در خرید نرده پنجره به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید نرده آهنی پنجره با توجه به کاربرد و نقش آن در تامین امنیت ساختمان باید با دقت بالایی صورت بگیرد. برخی از نکات مهم برای اطمینان از کیفیت نرده پنجره در ادامه بررسی شده است؛

فاصله بین میله‌ها: فاصله میان میله‌های عمودی و افقی حفاظ پنجره باید به‌نحوی باشد که امکان عبور سارقین، کودکان و حیوانات خانگی از میان آن‌ها وجود نداشته باشد.

متریال مرغوب: مواد خام و متریال مورد استفاده در تولید نرده باید به‌نحوی باشد که امکان بریدن میله‌ها با استفاده از قیچی آهن بر وجود نداشته باشد.

جوشکاری مناسب: نصب نرده و جوشکاری آن باید توسط نصاب‌های متخصص صورت بگیرد تا نرده سرجای خود محکم شده و به‌ راحتی جابه‌جا نشود.

طرح و نقش نرده‌ها: استفاده از طرح و نقش‌های گوناگون در نرده‌های پنجره مانند نرده‌های فرفورژه، علاوه بر تاثیر آن بر روی زیبایی نمای ساختمان، فاصله میان نرده‌ها را پوشانده و موجب افزایش ایمنی حفاظ‌ می‌شود.

هزینه خرید و نصب نرده پنجره چقدر است؟

قیمت نرده آهنی پنجره با توجه به عوامل متعددی چون کیفیت مواد اولیه، ابعاد و اندازه پنجره، تعداد پنجره‌ها، طرح و تزئینات نرده‌ها، وزن نرده، حمل و نقل و غیره مشخص می‌شود. برخی از تولیدکنندگان نرده‌های ساختمانی و نرده پنجره، از انواع آهن‌های ضایعاتی و دست دوم برای تولید نرده استفاده می‌کنند. از این رو بهتر است در هنگام خرید نرده آهنی پنجره حتما به جنس و متریال نرده توجه کنید. خرید نرده از آن مواردی است که پرداخت هزینه بالاتر از هزینه‌ها و خسارات جبران‌ناپذیر بعدی جلوگیری می‌کند.

ایمن کاران وحدت

شرکت صنعتی ایمن کاران وحدت، یک مجموعه تخصصی و فعال در حوزه تولید و عرضه محصولات حفاظت ساختمان از جمله درب و حفاظ آکاردئونی، حفاظ پنجره و همچنین انواع نرده روی دیوار و نرده پله و غیره است. این مجموعه از سال 1386 تاکنون به ارائه انواع خدمات ویژه مشغول بوده و در حال حاضر دارای بیش از 500 محصول متنوع بوده و با تمامی شرکت‌های ساختمانی، منازل و ارگان‌ها به دو صورت عمده و خرده‌فروشی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمن کاران وحدت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز