بهترین نرده برای راه پله شما کدام است؟

نرده راه پله-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

نرده یا حفاظ یکی از ارکان اصلی و جدایی‌ناپذیر پله‌ها در تمام ساختمان‌ها است. خرید و نصب نرده در راه‌پله‌ علاوه بر نقش مهم و موثر آن در حفظ ایمنی، به‌عنوان یک سازه دکوراتیو در زیباسازی و جذابیت فضای ساختمان نیز تاثیر دارد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر، نرده راه پله به‌واسطه کاربرد و اهمیت آن، در طرح‌، جنس و مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود. به‌طوری که تولیدکنندگان نرده‌های ساختمانی، در تولید این نوع نرده، علاوه بر استحکام، بر روی جنبه ظاهری آن نیز تمرکز دارند. با این حال، در خرید نرده راه پله، علاوه بر ظاهر و سلیقه، باید فاکتورهای مهمی چون تناسب آن با کاربری و فضا نیز در نظر گرفته شود. کاماپرس در ادامه به بررسی صفر تا صد خرید نرده راه پله می‌پردازد.

نرده راه پله چه کاربردهایی دارد و چرا مهم است؟

اهمیت نصب نرده در راه‌پله‌ها، موجب شده تا نرده به‌عنوان بخشی از ساختار پله محسوب شود. برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت نصب نرده در ادامه بررسی شده است؛

جلوگیری از سقوط: مهم‌ترین کارکرد نرده حفظ امنیت و جلوگیری از سقوط افراد، به‌ویژه کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی در هنگام رفت و آمد است. خرید نرده در راه‌پله‌هایی که بیش از چهار پله داشته یا از دو طرف خالی هستند، الزامی است.

ایجاد تکیه‌گاه: خرید نرده برای راه‌پله علاوه بر جلوگیری سقوط، به‌عنوان تکیه‌گاه برای رفت و آمد راحت‌تر از پله‌ها و به‌ویژه برای افراد سالمند کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

زیباسازی ساختمان: یکی دیگر از کاربردهای مهم خرید نرده برای راه‌پله در ساختمان‌ها و خانه‌های دوبلکس، تاثیر قابل توجه آن‌ها بر روی جذابیت و نمای محیط است. به‌طوری که در حال حاضر نرده‌های راه‌پله در طرح‌ها و سبک‌های متنوع و متناسب با دکوراسیون خانه‌ها طراحی می‌شوند.

نرده راه پله-کاماپرس

انواع نرده راه پله کدام است؟

نرده‌های راه‌پله با استفاده از متریال‌های گوناگون و در جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. انواع نرده راه‌پله از نظر جنس در ادامه معرفی شده است؛

نرده چوبی: چوب یکی از متریال‌های پرطرفدار در  دکوراسیون داخلی خانه‌ها است. از این رو انواع نرده چوبی در شکل‌های گوناگون تولید می‌شود. این نوع نرده‌ها ظاهر بسیار زیبایی داشته و در عین حال نیاز به مراقبت دائمی دارند. این نوع نرده معمولا در خانه‌های دوبلکس با سبک کلاسیک استفاده می‌شود.

نرده استیل: خرید نرده‌ استیل به‌واسطه ویژگی‌هایی چون دوام و استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و شرایط جوی و مهم‌تر از همه عدم جذب آلودگی، گزینه مناسبی برای پله‌های بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، اداره‌ها و غیره است.

نرده آهنی: خرید نرده آهنی با توجه به ویژگی‌هایی چون مقاومت و استاندارهای  ایمنی، تنوع طرح و مدل، ظاهر زیبا و ظرف یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نرده راه‌پله در ساختمان‌ها است. ضمن این‌که قیمت نرده آهنی در مقایسه با سایر انواع نرده بسیار مقرون به‌ صرفه و مناسب است. یکی از مدل‌های محبوب و متداول نرده آهنی راه‌پله، نرده فرفورژه است.

نرده شیشه‌ای: نرده‌های شیشه‌ای یکی از گزینه‌های زیبا و جذاب برای طراحی داخلی ساختمان‌ها است. با این حال در هنگام خرید نرده شیشه‌ای باید توجه داشت که متریال آن حتما از انواع شیشه‌های نشکن مانند سکوریت یا لمینت باشد.

نرده آلومینیومی: نرده‌ آلومینیومی به‌واسطه برخورداری از آلیاژ‌های بسیار مستحکم، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای این نوع نرده می‌توان به رنگ‌پذیری و تنوع طرح و مدل آن اشاره کرد.

نرده راه‌پله چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کیفیت نرده راه‌پله با توجه به کارکرد آن در حفظ ایمنی و سلامت افراد بسیار اهمیت دارد. برخی از ویژگی‌های نرده پله با کیفیت در ادامه بررسی شده است؛

ارتفاع نرده: استاندارد بودن ارتفاع نرده علاوه بر حفظ ایمنی، نقش مهمی در زیباسازی فضا دارد. ارتفاع استاندارد نرده با توجه به نوع پله و محل مورداستفاده تعیین می‌شود. با این حال این میزان به‌طور میانگین 80 سانتی‌متر از روی لبه پله است. ضمن این‌که فاصله بین میله‌ها نیز باید متناسب بوده و از یازده سانتی متر بیشتر نباشد.

نصب صحیح: نصب نرده راه‌پله یک کار تخصصی است و برای اطمینان از ایمنی و نصب صحیح و استاندارد، حتما باید توسط نصابان حرفه‌ای صورت بگیرد.

مواد اولیه: نرده‌های پله، در هر جنس و متریالی باید با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شوند. این مسئله نقش مهمی در افزایش ایمنی و طول عمر نرده دارد.

نرده راه پله-کاماپرس

ایمن کاران وحدت

مجموعه ایمن کاران وحدت، به‌عنوان یک گروه صنعتی تخصصی معتبر در حوزه تولید و عرضه انواع محصولات حفاظت ساختمان از جمله درب و حفاظ آکاردئونی، حفاظ پنجره و همچنین انواع نرده روی دیوار و نرده پله مانند نرده فرفورژه فعالیت می‌کند.

از جمله خدمات ویژه این مجموعه می‌توان به خرید انواع نرده راه‌پله با قیمت مناسب و کیفیت بالا اشاره کرد. ایمن کاران وحدت در فروشگاه خود، دارای بیش از 500 محصول متنوع بوده و با با تمامی شرکت‌های ساختمانی، منازل و ارگان‌ها به دو صورت عمده و خرده‌فروشی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمن کاران وحدت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز