بهترین شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان + مدارک لازم

لست سکند

بالا بودن کیفیت زندگی و شاخص‌هایی چون امنیت، رفاه، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و کیفیت آموزشی کشور پرتغال را به یکی از مقاصد مطلوب مهاجران خارجی تبدیل کرده است.

شرایط کار در پایتخت پرتغال شهر لیسبون و شهر پورتو نسبت به سایر شهرها بهتر است و افراد از شانس بیشتری برای ورود به بازار کار برخوردار هستند.

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار برای یافتن شغل در کشورهای اروپایی، تسلط به زبان کشور مقصد است. داشتن مهارت کافی در برقراری ارتباط و داشتن تسلط کامل به زبان پرتغالی به متقاضیان کمک می‌کند تا به آسانی جذب بازار کار این کشور شوند. اکثر کارفرمایان پرتغالی نیز به دنبال استخدام متخصصینی هستند که ضمن تسلط به زبان انگلیسی به زبان پرتغالی نیز آشنایی داشته باشند.

کاماپرس در ادامه بهترین شرایط مهاجرت کاری به پرتغال برای ایرانیان را بررسی می‌کند.

ویزای کاری پرتغال

شهروندان اتحادیه اروپا برای ورود به بازار کار پرتغال نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی از این کشور ندارند و می‌توانند بدون اخذ ویزا در صورت داشتن شرایط کاری و مهارت لازم در این کشور مشغول به کار شوند. متقاضیان مهاجرت کاری که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، نیازمند مجوز کاری از سوی وزارت کار این کشور هستند. افراد برای اخذ مجوز کاری این کشور نیاز به یک فرصت شغلی مناسب دارند و این پیشنهاد را باید از سوی یک کارفرما مورد تایید وزارت کار دریافت کرده باشند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز برای کار در پرتغال

متقاضیان جهت اخذ ویزای کاری این کشور باید مدارکی همچون فرم ویزا، گذرنامه، پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، نسخه بلیط برگشت، دعوت نامه کار از سوی شرکت یا کارفرما، تمکن مالی با گردش مالی 6 ماهه، مدارک هویتی، گواهی ازدواج، بیمه نامه پزشکی با پوشش هزینه‌های سفر به میزان 30 هزار یورو ارائه دهند و محل سکونت خود را به همراه آدرس برای سفارت مشخص کنند.

 لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال در سال 2023

با توجه به نرخ بیکاری و رکود اقتصادی بالا ورود به بازار کار کشور پرتغال به نسبت سایر کشورها دشوارتر است. کار در صنعت توریسم و گردشگری یکی از پردرآمدترین و محبوب‌ترین مشاغل این کشور بوده و کسب درآمد در این حوزه در فصل تابستان با رونق بیشتری همراه بوده است.

مشاغلی چون داروسازی، جهانگردی و توریسم، مهندسی فناوری اطلاعات، هوافضا و بیوتکنولوژی به نسبت سایر مشاغل از شرایط کاری بهتری برخودار هستند.

موسسات و سایت‌های کاریابی معتبر کشور پرتغال

متقاضیان مهاجرت کاری به پرتغال، در ابتدا امر نیاز به پیشنهاد شعلی دارند. بنابراین، برای پیشبرد هر چه سریع‌تر مراحل اخذ مجوز کاری و یافتن شغلی مناسب، کاریابی‌های مشهور و معتبر کشور پرتغال می‌توانند کمک بسیاری به متقاضیان کنند. از جمله این موسسات و کاریابی‌های مطمئن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سایت Randstad Professionals سایت Ondaplanetaria
سایت Labour Services EmpressaDe Trabalho Temporario سایت Be Great Consulting
سایت Oneppc Low Cost Recruitment Agency سایت Aciep

اخذ ویزای همراه پرتغال برای مهاجران کار

همراهی کردن خانواده و اخذ ویزای همراه به واسطه ویزای کاری امکان‌پذیر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند افرادی چون همسر قانونی، شریک زندگی، والدین وابسته خود شخص و یا همسرش، فرزندانش و برای برادر یا خواهر تحت حمایت خود ویزای همراه دریافت کند.

اخذ اقامت از طریق کار در پرتغال

افراد پس از ورود به بازار کار این کشور درصورت پرداخت منظم مالیات، تمدید مرتب قرارداد با کارفرما، دریافت حداقل حقوقی برابر با هزار و 600 یورو قادر هستند پس از گذشت 4 الی 5 سال اقامت دائم پرتغال را کسب کنند.

متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت دائم پرتغال شده‌اند، در صورت رعایت قوانین این کشور، تسلط به زبان پرتغالی، سکونت مداوم در این کشور و عدم ارتکاب به تخلف‌های کیفری و جزایی می‌توانند برای دریافت تابعیت پرتغال و پاسپورت این کشور اقدام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “بهترین شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان + مدارک لازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز