جدیدترین شرایط مهاجرت کاری به اتریش

لست سکند

نرخ بیکاری در اتریش حدود 4.8 درصد بوده است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نرخ پایینی محسوب می‌شود و به‌همین‌علت یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به‌شمار می‌رود. زبان رسمی کشور اتریش آلمانی بوده و بیش از 90 درصد مردم اتریش به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین، مهاجران کاری باید توجه داشته باشند که برای ارتباط و تعامل با مردم این کشور باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.

کاماپرس در ادامه جدیدترین شرایط مهاجرت کاری به اتریش را بررسی می‌کند؛

مهاجرت به اتریش از طریق کار

اخذ این ویزای کاری یکی از راه‌های مهاجرتی به اتریش بوده که به دلیل عدم نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و سرمایه خاص مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری قرار گرفته است. همچنین، در هر یک از روش‌های مهاجرت کاری به اتریش، مدت زمان اقامت افراد متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی کاریابی در این کشور می‌تواند به‌صورت حضوری و غیرحضوری انجام شود. در روش حضوری افراد باید بتوانند با کارفرما به خوبی گفت‌وگو کنند و بهتر است به زبان‌های آلمانی و انگلیسی مسلط باشند.

روش دیگر کاریابی به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری بوده که متقاضیان، سوابق کاری و رزومه‌های علمی خود را برای مجموعه‌های کاریابی مختلف ارسال می‌کنند. همچنین، افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت‌ها و یا روزنامه‌های کاریابی نیز به جست‌وجوی کار بپردازند.

ویزای جست‌وجوی کار (Job Seeker):

اتریش امکان اخذ جست‌وجوی کار را برای متقاضیان ایرانی فراهم آورده است. افراد با اخذ ویزای جست‌وجوی کار قادر هستند به مدت 6 ماه در کشور اتریش به جست‌وجوی کار موردنظر خود بپردازند. از جمله مزایا این روش کاری آن است که افراد نیازی ندارند که کاریابی را به‌صورت آنلاین و از راه دور انجام دهند؛ بلکه می‌توانند با حضور در این کشور به‌صورت حضوری با کارفرمایان اتریشی به مصاحبه بپردازند. در این روش شانس انتخاب شدن افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

دریافت پیشنهاد کار یا جاب‌آفر:

درصورتی که افراد بتوانند در یکی از مشاغل موردنیاز اتریش، از سوی کارفرمایان این کشور پیشنهاد کاری دریافت کنند، می‌توانند جهت اخذ این ویزا اقدام کنند.

مشاغل مورد نیاز کشور اتریش

افرادی که قصد دارند از طریق اخذ ویزای کاری به اتریش مهاجرت کنند، بهتر است از مشاغل مورد نیاز این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. برای مثال کشور اتریش به رشته‌های علوم پایه و فنی‌‎مهندسی بسیار نیازمند است. ازاین‌رو، افراد در اخذ مشاغل مهندسی با رقابت چندانی روبه‌رو نخواهند بود. از جمله لیست رشته‌های مورد نیاز کشور اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش
مهندسی برق مهندس قدرت مددکار اجتماعی مهندس ساخت و ساز
مهندسی فناوری اطلاعات پردازشگر داده پرستار پزشک
روانپزشک مهندس قطعات و ابزار مهندس معدن تراشکاری ماشین
مهندس مکانیک بهداشت عمومی تجارت عمده فروشی و خرده فروشی

موسسات کاریابی در اتریش

افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سایت‌های کاریابی به جست‌وجوی شغلی مناسب بپردازند. این موسسات از کارجویان هزینه‌ای دریافت نخواهند کرد، بلکه هزینه ارتباط‌دهی بین کارجو و کارفرما را از کارفرما دریافت می‌کنند.

موسسات کاریابی در اتریش
سایت Justlanded سایت Job.at  سایت Monster.at
سایت Jobkralle سایت Madeinjlm سایت karriere
سایت matejob سایت  Fa. Leingruber – Personalbereitstellung GmbH

اخذ اقامت و تابعیت کشور اتریش از طریق ویزای کاری

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای کاری از طریق ویزای جست‌وجوی کار یا پیشنهاد شغلی شده باشند. در ابتدا کارت اقامت دوساله اتریش را دریافت خواهند کرد. افراد پس از اتمام این دوره دوساله، اگر ثابت کنند که به‌مدت یک سال و 10 ماه در این کشور کار کرده‌اند، قادر خواهند بود برای اخد اقامت سه ساله این کشور درخواست دهند. متقاضیان پس از گذشت 5 سال می‌توانند جهت اقامت دائم اتریش اقدام کنند و یک‌سال پس از آن می‌توانند برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور درخواست دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “جدیدترین شرایط مهاجرت کاری به اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز