شرایط اخذ ویزای کاری آلمان

لست سکند

در سال‌های اخیر، کشور آلمان مقصد بسیاری از کارجویان از سراسر دنیا بوده است. کشور آلمان همانند بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دچار کمبود نیروی ماهر و متخصص است و برای رفع این بحران، به جذب نیروی ماهر از خارج از اتحادیه اروپا اقدام کرده است. افراد با دریافت کارت شانس آلمان قادر خواهند بود به مدت یکسال در این کشور به دنبال کار تمام وقت باشند و در صورت یافتن آن، می‌توانند به آسانی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در طی این یک سال فرد می‌تواند به مدت 20 ساعت در هفته به کسب درآمد مشغول شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

متقاضیانی که برای اخذ کارت شانس آلمان درخواست می‌دهند، باید دارای مدرک تحصیلی یا آموزش حرفه‌ای، سه سال تجربه حرفه‌ای، مهارت‌های زبانی و دارای سن 35 سال یا کمتر باشند.

افراد از طریق دریافت پیشنهاد شغلی و یا دریافت ویزای جست‌و‌جوی کار نیز می‌توانند برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنند. متقاضیانی که برای ویزای کار آلمان درخواست می‌دهند باید توجه داشته باشند که رده سنی دریافت اقامت بین 18 تا 45 سال است و فرد باید دارای حداقل مدرک B2 زبان آلمانی باشد. همچنین، فرد باید حدود 5000 یورو برای تمکن مالی داشته باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

انواع ویزای کاری آلمان

ایرانیان می‌توانند با داشتن حداقل مدرک کارشناسی و کاردانی برای اخذ ویزای جست‌وجوی کار آلمان درخواست بدهند. برای دریافت ویزای کاری آلمان سه روش دعوت نامه کاری (Job Offer)، دوره آوسبیلدونگ و ویزای جست‌وجوی کار آلمان (Job Seeker) وجود دارد.

شرایط ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کار یا جاب آفر

افراد می‌توانند با دریافت پیشنهاد کاری از طریق کارفرما در آلمان برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کنند. پس از گرفتن جاب آفر باید به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کرد و برای دریافت ویزا کاری درخواست داد. داشتن مدرک تحصیلی، تخصص بالا در حرفه، تسلط کامل به زبان انگلیسی یا آلمانی و سابقه کار از جمله عوامل مهمی است که برای دریافت جاب آفر به آن نیاز است.

شرایط اخذ ویزای جست‌وجوی کار آلمان Job Seeker

ویزای جست‌وجوی کار در این کشور به افراد اجازه می‌دهد به مدت یکسال در این کشور اقامت داشته باشند و به کاریابی و مصاحبه با کارفرمایان بپردازند. اگر در طی این یکسال بتوانید شغل مناسبی پیدا کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. در غیر این صورت، باید به کشور خود بازگردید. داشتن حداقل مدرک زبان B2 و سه سال سابقه کاری از جمله شرایط اخذ ویزا است. همچنین، باید تمکن مالی خود را ثبات کنید و نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های زندگی در آلمان را به مدت یک سال پرداخت کنید.

دوره آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ دوره‌های فنی‌حرفه‌ای در کشور آلمان است که افراد را برای ورود به بازار کار در حرفه‌های خاص آماده می‌سازد. متقاضیان این دوره باید حداکثر 25 سال سن و دارای مدرک زبان آلمانی B1 یا  B2 باشند. مدارک مورد نیاز برای پذیرش را در وبسایت کالجی که از آن پذیرش می‌گیرید، می‌توانید مشاهده کنید. این دوره‌های تخصصی کار بین 18 تا 24 ماه طول می‌کشد و کالج پس از اتمام دوره به شما در یافتن کار کمک می‌کند و شانس شما را برای گرفتن اقامت کاری آلمان افزایش می‌دهد.

گرفتن اقامت برای اعضای خانواده پس از یافتن کار

در طی یک سالی که به‌دنبال کار هستید، نمی‌توانید خانواده را با خود همراه کنید، اما پس از گرفتن اخذ اقامت برای سایر اعضای خانواده نیز می‌توانید اقامت بگیرید. خانواده فرد متقاضی می‌توانند به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنند و خدمات شهروندی دریافت کنند. همچنین، همسر متقاضی می‌تواند برای ویزای کاری درخواست بدهد و قادر است به کار تمام وقت در این کشور مشغول شود.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور می‌توان از پزشکی، مهندسی، پرستاری، آی‌تی، مدیریت، مکانیک، دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی، مهندسی خودرو، مشاغل صنعتی و مدیریت نام برد.

نحوه اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت آلمان

متقاضیان می‌توانند پس از 4 سال سابقه کاری در آلمان با ارائه مدرکی اعم از اقامت قانونی در 4 سال اخیر و پرداخت منظم مالیات، برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهند. افرادی که با ویزای کاری در این کشور ساکن هستند می‌توانند برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اخذ ویزا بدهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “شرایط اخذ ویزای کاری آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز