شرایط و هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

استرالیا با داشتن جمعیتی حدود 26 میلیون نفر پس از انگلستان و ایالات متحده سومین مقام جهان را در جذب دانشجویان بین‌المللی به خود اختصاص داده است. هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا به نسبت ایالات متحده و انگلستان بیشتر است اما با این حال این کشور سالانه حدود هفتاد هزار دانشجوی خارجی را می‌پذیرد. استرالیا به دلیل برخورداری از استانداردهای آموزشی بالا و فرصت‌های شغلی مناسب همواره یکی از گزینه‌های محبوب مهاجران تحصیلی بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از روش‌های اقامت در استرالیا بوده که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از مزایای تحصیل در استرالیا برای متقاضیان آن است که می‌توانند در حین تحصیل و پس از اتمام آن در این کشور مشغول به کار شوند. دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل قادر هستند تا 20 ساعت در هفته به انجام کارهای دانشجویی و کسب درآمد بپردازند. همچنین، فارغ التحصیلان قادر هستند پس از تحصیل خود به راحتی وارد بازار کار شوند.

متقاضیان بین‌المللی می‌توانند برای تمامی مقاطع تحصیلی اعم از مدارس، کالج و دانشگاه‌ها درخواست دهند و محدودیتی برای درخواست در مقاطع تحصیلی مختلف وجود ندارد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در بیش از 22 هزار رشته تحصیلی و در بیش از هزار و 200 موسسه آموزشی به تحصیل مشغول شوند. دانشگاه‌های ایالت ویکتوریا، ایالت نیو ساث ولز، ایالت کوئینزلند، ایالت استرالیای جنوبی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شوند.

برآورد هزینه مهاجرت تحصیلی در استرالیا

میانگین هزینه‌های روزانه زندگی در استرالیا حدود 30 هزار تا 40 هزار دلار است. تحصیل در مقاطع مختلف برای اکثریت دانشجویان رایگان نبوده و آنها می‌بایست سالانه مبلغی به عنوان شهریه پرداخت کنند. تنها کسانی که دارای اقامت دائم استرالیا باشند از پرداخت شهریه معاف می‌شوند. همچنین، دانشجویانی که مقاله‌های علمی به ثبت رسانده باشند، از امتیاز ویژه‌ای برخودار می‌شوند و احتمال گرفتن بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی دانشگاه برای آنها افزایش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

برای هزینه‌های تحصیل در استرالیا نمی‌توان مبلغ دقیقی را در نظر گرفت زیرا هزینه‌ها براساس مقطع تحصیلی و هزینه‌های خوابگاه و گذران زندگی در این کشور متفاوت می‌شود. با این حال هزینه‌های هر مقطع تحصیلی با نرخ دلار استرالیا به صورت تقریبی به شرح زیر است:

*شهریه مقطع کارشناسی   15 هزار تا 30 هزار دلار

*شهریه کارشناسی ارشد     15 هزار تا 37 هزار دلار

*شهریه دکتری                14 هزار تا 35 هزار دلار

*دوره‌های زبان انگلیسی    حدود 300 دلار در هفته

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا

از مهمترین شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توان به مدرک زبان، تمکن مالی، نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج و ارزیابی شخصیت و سلامت اشاره کرد. یکی از آزمون‌های مورد تایید این کشور آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و General Training است. از دیگر آزمون‌های زبان مورد تایید، آزمون PTE از نوع آکادمیک است. آزمون تافل، آزمون CAE و OET از دیگر آزمون‌های معتبر برای دانشگاه‌های این کشور هستند.

خبر خوب برای متقاضیانی که از سطح دانش زبانی خوبی برخودار نیستند آن است که برخی از دانشگاه‌های استرالیا به دانشجویانی که نمره زبان آنها به حد نصاب نرسیده است کمک می‌کند تا زبان خود را ارتقا بدهند. برای مثال، اگر نمره 7 آیلتس مورد قبول دانشگاه‌ها باشد اما متقاضی نمره 6 را کسب کرده باشد، این فرد می‌تواند قبل از شروع به تحصیل در دوره‌های زبان دانشگاه شرکت کند و پس از رسیدن به نمره قبولی تحصیل خود را در آن دانشگاه آغاز کند.

ارزان‌ترین دانشگاه‌های استرالیا

برخی از دانشگاه‌ها همچون چارلز داروین، سیدنی غرب، سان شاین کوست، ویکتوریا، کراس جنوبی و دانشگاه فدراسیون استرالیا از جمله ارزان‌ترین‌ها به‌شمار می‌روند که هزینه کمتری از دانشجویان جهت گذراندن ترم‌های تحصیلی دریافت می‌کنند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق تحصیل

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند به بازار کار وارد شوند و از طریق 4 سال کار و زندگی در استرالیا برای اقامت دائم درخواست بدهند. همچنین، آنها پس از گذشت دو الی سه سال پس از اقامت دائم می‌توانند جهت اخذ تابعیت کشور استرالیا اقدام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شرایط و هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

  1. نهال رستمی گفته:

    من شنیدم مهاجرت به استرالیا راحت تر از کانادا هست شرایطش اما قیمتی به نظرم مثل همونه الان من میخوام برای ادامه تحصیل برای مقطع کارشناسی برم باید چقدر سرمایه اولیه داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز