بررسی شرایط مهاجرت کاری به انگلستان

لست سکند

انگلستان با داشتن جمعیتی حدود 56 میلیون نفر، سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود و در سال 2023 نرخ بیکاری پایینی حدود 4.2 را تجربه کرده است. طبق گزارش مرکز ملی آمار، حدود 3.5 میلیون غیرانگلیسی در این کشور مشغول به‌کار هستند. انگلیس به‌دلیل داشتن ثبات اقتصادی بالا، نرخ بیکاری پایین و درآمد مطلوب همواره یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب افراد از سراسر دنیا بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت کاری به انگلستان می‌پردازد.

افرادی که خواستار کار در انگلیس و مهاجرت به این کشور هستند، در ابتدا باید جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای انگلیسی دریافت کنند. هم‌اکنون ویزای کاری برای کارهای معمولی، موقت و یا کم مهارت وجود ندارد. بنابراین، افراد برای دریافت این جاب آفر نیازمند یک مهارت، تخصص و توانایی بالا در یک زمینه کاری به‌خصوص هستند تا بتوانند با رزومه قوی که ارائه می‌دهند، نظر کارفرما را به خود جلب کنند. افراد پس از دریافت دعوت‌نامه کاری باید جهت دریافت ویزای کاری خود اقدام کنند. متقاضیان باید متناسب با موقعیت شغلی که دریافت کرده‌اند، باید یکی از انوع ویزاهای کاری کوتاه مدت (TIRE 5) و یا ویزای کاری طولانی مدت (TIRE 2) را دریافت کنند.

میانگین حقوق کار در انگلستان

میزان حقوق افراد برمبنا ساعت کاری، موقعیت شغلی، سختی کار از یکدیگر متفاوت می‌شود. متوسط درآمد در این کشور در سال 38 هزار پوند است. کمترین میزان حقوق دریافتی در این کشور 18 هزار پوند در سال و بیشترین میزان آن 32 هزار پوند است. مشاغلی همچون مدیریت بانک، مدیریت اجرایی، وکالت، جراح و توسعه‌دهنده نرم افزار و غیره از جمله پردرآمدترین مشاغل کشور انگلستان محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

کاریابی در انگلستان

برای کاریابی در انگلیس روش‌های مختلفی وجود دارد. افراد می‌توانند از طریق سایت‌های کاریابی، موسسات کاریابی، موسسات کارورزی، آگهی استخدامی روزنامه‌ها، سایت شرکت‌های انگلیسی و سایت دولتی کاریابی انگلستان به جست‌وجوی کار بپردازند. همچنین، شبکه‌های مجازی همچون لینکدین و فیس‌بوک نیز می‌توانند در پیدا کردن کار به شما کمک بسیاری کنند. سایت‌ها و موسسات کاریابی رزومه شما را دریافت می‌کنند و مطابق با مهارت خاص شما، شرکت‌ها و موسساتی که نیاز به نیروی کار دارند را شناسایی می‌کنند و به نوعی پل ارتباطی شما و شرکت مورد نظر می‌شوند و برای افراد وقت مصاحبه تعیین می‌کنند. از جمله موسسات کاریابی در انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب‌سایت موسسات کاریابی انگلستان
سایت Honest.work سایت cv-library.co.uk
سایت monster.co.uk سایت indeed.co.uk
سایت jobsite.co.uk سایت reed.co.uk
سایت adzune.co.uk/hire سایت workinstartup

اجازه کار در انگلستان

جهت کسب اجازه کار در انگلیس، افراد باید از 5 پارامتر تعیین شده برای ارزیابی، حداقل 70 امتیاز کسب کنند.

عنوان امتیاز توضیحات میزان امتیاز
تمکن مالی داشتن حداقل 800 پوند در حساب برای سه ماه (کارفرما نیز این مبلغ را می‌تواند به عهده بگیرد. 10 امتیاز
داشتن مدرک زبان انگلیسی از سه روش زیر می‌توانید امتیاز لازم را کسب کنید:

داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر مثل IELTS با حداقل نمره

شهروند یک کشور انگلیسی زبان باشید

دارای مدرک تحصیلی باشید که به زبان انگلیسی تدریس شده باشد و معادل مدرک کارشناسی این کشور و یا بالاتر از آن باشد.

10 امتیاز
موقعیت شغلی مناسب اشتغال در یک موقعیت شغلی با سطح مهارت بالا 20 امتیاز
داشتن حمایت کننده مالی یا اسپانسر داشتن شرایط زیر لازم است:

شغل موردنظر باید در انگلستان با کمبود نیروی‌کار مواجه باشد.

شغل موردنظر باید توسط یک کارفرمای انگلیسی آگهی شده باشد و در صورت عدم نیرو‌ی کار در کشور، می‌توان آن از نیروهای ماهر خارجی درخواست کرد.

30 امتیاز

اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور انگلستان

افراد می‌توانند با کار در انگلستان اقامت دائم و تابعیت این کشور را بدست آوردند. افرادی که در انگلستان به مدت 5 سال مشغول به کار و فعالیت باشند و بیمه و مالیات خود را به‌طور مرتب پرداخت کرده باشند، می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنند. این اقامت دائم شامل همسر و فرزندان شخص نیز می‌شود. یکسال پس از اخذ اقامت دائم، متقاضیان می‌توانند برای اخذ تابعیت انگلیس و پاسپورت آن درخواست دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز