شرایط مهاجرت کاری به استرالیا 2023

لست سکند

استرالیا با داشتن جمعیتی حدود ۲۶ میلیون نفر جزو ششمین کشور پهناور جهان به‌شمار می‌رود. این کشور از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه دوم قرار گرفته است. استرالیا به‌دلیل برخورداری از کیفیت بسیار بالای سطح رفاه و زندگی، بهداشت، آموزش، آزادیاقتصادی، آزادی‌های مدنی و حقوق سیاسی همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجران کاری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

مهاجرت به استرالیا از ۷ روش مهاجرت تحصیلی، ازدواج، کاری، سرمایه‌گذاری، گلوبال تلنت، تولد و پناهندگی امکان‌پذیر است. تحصیل،کار و سرمایه‌گذاری از بهترین راه‌های مهاجرت به استرالیا به‌شمار می‌روند. زبان رسمی استرالیا انگلیسی بوده و این مسئله سبب شده که زندگی در این کشور برای افراد مهاجر آسان‌تر باشد.

اقامت استرالیا از طریق کار

ویزاهای متنوعی از سوی دولت و اداره مهاجرت استرالیا مشخص شده‌اند که برخی ازآنها منجر به مهاجرت و اخذ اقامت دائم خواهندشد. ویزاهای کاری براساس Sub Class مشخص شده، ارزیابی مخصوص به خود را دریافت خواهند کرد. ویزای هر فرد براساسمدرک تحصیلی، مهارت کاری، تجربه کاری و سطح دانش زبانی سنجیده خواهد شد. در ادامه انواع ویزاهای کاری و مهارتی استرالیا را بررسی خواهیم کرد.

ویزای کار مهارتی با اسپانسر شغلی استرالیا

راز آسمان پایتخت

ویزای ۱۸۶ استرالیا

ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق کمجمعیت

ویزای ۱۸۷ استرالیا

ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری

 ویزای ۱۸۸ استرالیا

ویزای مهارتی استرالیا بهصورت مستقل

ویزای ۱۸۹ استرالیا

ویزای مهارتی با اسپانسر ایالتی

ویزای ۱۹۰ استرالیا

ویزای کار مهارتی مناطق کمجمعیت

ویزای ۴۹۱ استرالیا

ویزای کار sub class 189 استرالیا

این ویزا برای افراد ماهر و متخصصی که قصد دارند به‌صورت مستقل کار کنند، در نظر گرفته شده است. افراد باید بتوانند برنامه‌ایمطابق با انگیزه، مهارت و علاقه کار در استرالیا را ارائه دهند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که باید برای مشاغلی درخواست دهندکه دولت استرالیا در آن مشاغل نیاز به نیروی کار داشته باشد. افراد باید ضمن داشتن سابقه کار در شغل خود در سن ۱۸ الی ۵۰ اقدامکنند. همچنین، افراد برای نشان دادن سطح زبان خود باید مدرک زبان ارائه دهند. اخذ این ویزا براساس امتیازبندی بوده و افراد بایدامتیازات لازم را کسب کنند.

ویزای کار Sub Class 190 استرالیا

این ویزا ویژه کسانی است که اسپانسر ایالتی دارند و قصد دارند برای یکی از استان‌های کشور استرالیا اقدام کنند. اخذ این ویزابراساس امتیازبندی بوده و افراد پس از کسب امتیازات لازم و داشتن اسپانسر دولتی، در نوبت‌دهی جهت اخذ دعوت‌نامه قرار خواهندگرفت. افراد برای کسب این ویزا از نظر سن، مدرک تحصیلی، سابقه‌کار، مدرک انگلیسی امتیاز‌بندی خواهند شد.

ویزای کار Sub Class 482 استرالیا

افرادی که در ایران کسب‌وکار و یبزینس خود را راه‌اندازی کرده‌اند و حداقل سه سال سابقه کاری دارند، می‌توانند شعبه‌ای از کسب‌وکارخود را در این کشور تاسیس کنند. متقاضیان پس از درخواست ثبت بیزینس خود در این کشور و گرفتن تاییدیه از سوی دولت استرالیا،می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. افراد با اخذ این ویزا اقامت استرالیا را دریافت خواهند کرد و تا زمانی که بیزینس آنها فعال باشد،می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. افراد برای گرفتن اقامت دائم استرالیا باید ویزای خود را به ویزای Sub Class 186 سرمایه‌گذاری ویا اسکیل ورکر تبدیل کنند.

مهاجرت کارآفرینی به استرالیا

سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان قادر هستند به وسیله یک فعالیت کارآمد تجاری سازی محصول خود را آغاز کنند و یا خدمات ارائه بدهند. بدین‌صورت، فعالیت و تجارت خود را گسترش بدهند. افرادی که دارای سنی بالای ۵۵ هستند نیز می‌توانند برای اخذ این ویزا درخواست دهند. داشتن حداقل آیلتس ۵.۵ برای کسب این ویزا کفایت می‌کند. همچنین، افرادی که مدرک زبان ندارند، می‌توانند در دوره‌های زبان این کشور شرکت کنند و سطح دانش زبانی خود را ارتقا دهند. در برخی از ایالت‌های استرالیا طرح تجاری می‌تواند راجب هر بیزینسی باشد و تنها ایالات محدودی بر روی بیزینس و طرح تجاری محدودیت‌هایی قرار داده‌اند. حداقل دارایی فرد متقاضی باید حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار استرالیا باشد. کارآفرینان باید برنامه کاری فعالیت تجاری خود را به سازمان کارآفرینی استرالیا ارائه دهند. افراد در صورت اخذ این ویزا، اقامت ۵ ساله این کشور را دریافت خواهند کرد و در نهایت این اقامت منجر به اقامت دائم خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز