بهترین شرایط مهاجرت کاری به قطر

لست سکند

قطر با داشتن جمعیتی حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر دارای رشد اقتصادی، گردشگری، توسعه بهداشتی و رفاهی نسبتا بالایی است و به یکی از مهاجرپذیرترین کشورها تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که حدود 78 درصد جمعیت قطر را مهاجران و نیروهای کار خارجی تشکیل داده‌اند که حدود 32 هزار نفر از این آمار را ایرانیان تشکیل می‌دهند. قطر با داشتن نرخ بیکاری حدود 0.1 درصد از نرخ بسیار پایینی برخوردار است و این مسئله شانس کاریابی افراد را افزایش می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه بهترین شرایط مهاجرت کاری به قطر را بررسی می‌کند.

مهاجران کاری برای آن که در این کشور مشغول به کار شوند، نیاز به مجوز کار دارند و اخذ این مجوز کار به صورت حضوری در این کشور امکان‌پذیر نیست. بلکه اجازه کار به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما باشند. همچنین، یک نفر باید به عنوان پشتیبان مالی شخص معرفی شود. کارفرما باید به وزارت کار قطر ثابت کند که برای جایگاه شغلی مشخصی نیروی کاری در کشور وجود ندارد و باید نیروی متخصص خارجی استخدام شود. در صورت موافقت و تایید وزارت کار قطر، پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما صادر و تایید خواهد شد.

کشور قطر در برخی مشاغل نیاز به نیروی کار بیشتری دارند که از جمله برخی از آنها می‌توان به مشاغلی همچون پرستار، مهندسین، پزشکان، تکنسین تعمیر، متخصصین حوزه گردشگری و هتلداری، حسابداری، مدرسین زبان انگلیسی، مدیر فروش و بازاریاب و غیره اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری قطر

متقاضیان مهاجرت کاری به قطر باید مدارکی همچون گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، اسکن صفحه اول و آخر پاسپورت، شناسه درخواست ویزا، کپی شناسنامه حامی مالی، گواهی پزشکی، صورت‌حساب بانکی حداقل از سه ماه گذشته، فرم درخواست اجازه اقامت و پیشنهاد شغلی تایید شده از سوی وزارت کار را به سفارت قطر ارائه دهند. پس از ارسال مدارک، از سوی وزارت کار کشور قطر برای متقاضیان مجوز کار صادر می‌گردد و به افراد اجازه اقامت دو ساله در کشور قطر داده خواهد شد. مهاجران کاری باید توجه داشته باشند که قبل از تمام شدن زمان اعتبار اقامت، باید آن را تمدید کنند. در واقع مجوزهای اقامت کار هر ساله توسط کارفرمایان مهاجران تمدید می‌شود.

موسسات کاریابی در قطر

برای پیشبرد هر چه سریع‌تر مراحل اخذ اقامت کاری و یافتن شغلی مناسب، کاریابی‌های مشهور و معتبر کشور قطر می‌توانند کمک بسیاری به متقاضیان کنند. از جمله کاریابی‌ها و موسسات معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سایت Indeed سایت Google For Job سایت Job In Qatar
سایت Qatar Living سایت Monster Gulf سایت Bayt
سایت Career Jet سایت Gulf Talent سایت Goto Gulf

اخذ ویزای همراه برای مهاجران کاری

در صورتی که میزان درآمد متقاضیان به خوبی جوابگوی تامین هزینه‌های خانواده‌اش باشد، می‌تواند با اثبات این مسئله برای دریافت ویزای همراه درخواست دهد. ویزای همراه برای همسر شخص و فرزندان او صادر می‌شود و فرزندان او باید زیر 18 سال سن داشته باشند. همچنین، فرزندان زیر 25 سال در صورت وابستگی می‌توانند برای ویزای همراه درخواست دهند. برای دختران مجرد محدودیت سنی وجود ندارد و آنها در هر سنی می‌توانند همراه خانواده‌شان به این کشور مهاجرت کنند.

اخذ اقامت دائم و تابعیت قطر از طریق ویزای کار

طبق قوانین قطر، مهاجرانی که در این کشور به مدت 20 سال متوالی سکونت داشته باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کشور قطر درخواست دهند. اشخاص برای دریافت اقامت قطر باید ضمن تسلط داشتن به زبان عربی، در طی این سالها قوانین و مقرارت این کشور را رعایت کرده باشند و میزان درآمدشان به‌گونه‌ای باشد که بتوانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تامین کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز