جدیدترین شرایط اقامت کاری ترکیه

لست سکند

بنا به گزارش مرکز آمار ترکیه در سال 2021، بیش از 80 هزار ایرانی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. این روزها کشور ترکیه به‌دلیل رشد اقتصادی، پیشرفت صنعتی و نزدیکی به ایران به یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. هزینه‌های پایین و مناسب زندگی، سیستم حمل و نقل پرسرعت، اخذ اقامت دائم این کشور و امکانات تحصیلی عالی از دیگر مواردی است که این کشور را به یکی از پرمهاجرترین کشورها تبدیل کرده است.

کاماپرس در ادامه جدیدترین شرایط مهاجرت کاری ترکیه را بررسی می‌کند؛

متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه برای اشتغال در این کشور، در ابتدا باید از کارفرمایان این کشور پیشنهاد کاری Job Offer دریافت کرده و سپس در این کشور مشغول به‌کار شوند. ازآن‌جایی‌که، ایرانیان برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارند می‌توانند طی 90 روز به‌صورت حضوری در کاریابی‌های بین‌المللی ترکیه به جست‌وجوی کار مشغول شوند. همچنین، متقاضیان می‌توانند در داخل ایران با جست‌‍وجو در وب‌سایت‌های ارائه کننده فرصت‌های شغلی بین‌المللی، شغل مناسب خود را پیدا کنند.

پس از یافتن کار و اخذ موافقت کارفرمای ترکیه‌ای، کارفرما باید درخواست خود را برای جذب نیروی خارجی طی 10 روز کاری در وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه ثبت کند و سپس متقاضیان تا 90 روز فرصت خواهند داشت که کلیه مدارک مورد نیاز را به کنسولگری یا سفارت ترکیه تحویل دهند و کارت اقامت خود را به همراه ویزای این کشور دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مدارم لازم جهت اخذ اجازه کار در ترکیه

داشتن دفترچه اقامت، ارائه برگه اقامت و پاسپورت، عکس، برگه درخواست کار و پیشنهاد کاری از کارفرما، برگه درخواست الکترونیکی، کد رمز دولتی کارفرما و مدارک تحصیلی از جمله مدارک لازم برای اخذ مجوز کار ترکیه به‌شمار می‌روند. از دیگر مدارک مورد نیاز آدرس ایمیل کارفرما، مدارک تایید صحت پیشنهاد کاری و کد ملی جمهوری ترکیه است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه ترکیه

افرادی که قصد دارند همراه همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت کنند، لازم است که مدارکی همچون گواهی عدم سو پیشینه، اخذ شماره مالیاتی برای کلیه اعضای خانواده، بیمه درمانی اعضای خانواده را به سفارت ارائه دهند. همچنین، از دیگر مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری می‌توان به اصل و کپی مدارک هویتی، پرداخت هزینه کارت اقامت به مبلغ 72 لیر و اثبات تمکن مالی برای سرپرستی اعضای خانواده در طول اقامت اشاره کرد.

موسسات کاریابی ترکیه

برای پیشبرد هر چه سریع‌تر مراحل اخذ اقامت کاری و یافتن شغلی مناسب، کاریابی‌های مشهور و معتبر کشور ترکیه می‌توانند کمک بسیاری به متقاضیان کنند. از جمله این موسسات و کاریابی‌های معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سایت Kariyer.net سایت Eleman.net سایت Kariyerziversi سایت Iskur.gov.tr
وبسایت Secretcv سایت elemanonline سایت  Xing سایت Yenibiris

کارت اقامت ترکیه

متقاضیانی که قصد ماندن بیش از 90 روز در ترکیه را داشته باشند باید برای اخذ کارت اقامت ترکیه درخواست دهند. این کارت اقامت به مهاجران خارجی اجازه می‌دهد تا به مدت مشخصی (یکسال یا بیشتر) در این کشور زندگی کنند. افراد با داشتن این کارت، یک کد شناسایی همانند شماره ملی دریافت می‌کنند که می‌توانند به وسیله آن برای دریافت خدمات گوناگون ترکیه همچون افتتاح حساب بانکی و یا اخذ شماره مالیاتی استفاده کنند. متقاضیان از راه‌هایی همچون کار در ترکیه، اجاره‌ی خانه در ترکیه، خرید ملک در این کشور و یا تحصیل در دانشگاه‌های آن و غیره برای دریافت کارت اقامت درخواست دهند.

اخذ اقامت کار از طریق کار

کار کردن در ترکیه یکی از روش‌های دریافت اقامت ترکیه به‌شمار می‌رود. متقاضیانی که بتوانند 8 سال در این کشور مشغول به کار شوند و بیمه و مالیات خود را به‌طور منظم پرداخت کنند، قادر خواهند بود برای دریافت اقامت دائم ترکیه درخواست دهند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جدیدترین شرایط اقامت کاری ترکیه

  1. افشین صائب گفته:

    سلام در نظر بگیرید کارفرمایی می تواند یک خارجی را استخدام کند که حداقل ۵ نیروی کار ترک را بازای یک خارجی بیمه کرده باشد بنابراین شرکت های ترک خارجی ها را به صورت کار سیاه و بدون پرداخت بیمه استخدام می کنند لطفا این واقعیت را هم اطلاع رسانی بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز