بررسی انواع ویزای کاری هلند

لست سکند

هلند با داشتن نرخ بیکاری برابر با 3.8، از کمترین میزان نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا برخوردار است. این کشور به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون نرخ بیکاری پایین، شرایط کاری مناسب، دریافت آسان اقامت، ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی همواره یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای متقاضیان مهاجرت کاری بوده است.

کاماپرس در ادامه انواع ویزای کاری کشور هلند را معرفی می‌کند.

انواع ویزای کاری هلند

ویزاهای کاری هلند براساس ویژگی‌ها و شرایط و مدت زمان ویزا به چند دسته تقسیم می‌شوند.

ویزای مهارت کاری هلند Highly Skilled Worker

این ویزای کاری برای کارگران متبحر، ماهر و حرفه‌ای صادر خواهد شد. متقاضیانی که دارای مهارت کاری و تخصص حرفه‌ای هستند، قادر خواهند بود با اخذ این ویزا به کار و فعالیت در هلند بپردازند. افراد با اخذ این ویزا می‌توانند به مدت 4 ماه در این کشور مشغول به‌کار شوند. درآمد متقاضیان زیر 30 سال در این حرفه به صورت ماهانه حدود 4 هزار و 500 یورو و برای متقاضیان بالای 30 سال حدود 3 هزار و 100 هزار یورو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ویزای کار GVVA هلند

این ویزا مختص مهاجران خارج از اتحادیه اروپا و سوییس است. متقاضیان می‌توانند این ویزا را از طریق پیشنهاد کاری Job Offer از سوی کارفرمایان هلندی دریافت کنند و به مدت سه سال به کار و فعالیت در این کشور بپردازند. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا باشند، برای کار در این کشور نیاز به دریافت این ویزا نخواهند داشت.

ویزای کار MVV هلند

ویزای بلند مدت mvv برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به نزد خانواده خود در این کشور مهاجرت کنند. آنها می‌توانند با اخذ این ویزا وارد هلند شوند و سپس با یافتن شغلی مناسب جهت اخذ مجوز کار از اداره کار هلند اقدام کنند. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا یا استرالیا باشند، برای کار در این کشور نیاز به دریافت این ویزا ندارند.

ویزای کارآفرینی هلند

متقاضیان می‌توانند با ارائه طرح کارآفرینی خود ویزای کار این کشور را دریافت کنند. افراد ابتدا باید مجوز اقامت خوداشتغالی را دریافت کنند و به دولت هلند اثبات کنند که طرح کارآفرینی آنها سوددهی بالایی برای اقتصاد هلند خواهد داشت و موجب اشتغال‌زایی برای شهروندان هلندی خواهد شد. سپس، وزارت امور اقتصادی هلند به بررسی طرح کارآفرینی و اشتغال زایی شخص می‌پردازد و در صورت واجد شرایط بودن، ویزای کار این کشور را برای فرد متقاضی صادر می‌کند.

ویزای کار بلو کارت Blue Card هلند

متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی که توانسته‌اند از سوی کارفرمایان هلندی دعوتنامه کاری دریافت کنند. می‌توانند با اخذ ویزای کاری بلو کارت به مدت یک‌سال در هلند مشغول به کار شوند.

ویزای کار از طریق تحصیل در هلند

افراد قادر هستند با تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی هلند، نسبت به اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی به مدت یک‌سال در هلند به جست‌وجوی کار بپردازند و سپس با یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. همچنین، آنها قادر خواهند بود با اخذ ویزای کار و اشتغال در این کشور و پرداخت منظم بیمه و مالیات پس از 6 سال جهت دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. دانشجویانی که در رشته‌های فنی مهندسی و حسابداری تحصیل کرده‌اند، از شانس بیشتری برای یافتن شغل برخوردار هستند.

ویزای کاری کوتاه مدت هلند

متقاضیان با اخذ این ویزا قادر هستند به‌صورت فصلی و به مدت 3 ماه در کشور هلند و سایر کشورهای حوزه شینگن به کار و اشتغال بپردازند. در صورت نیاز این ویزا قابل تمدید تا 6 ماه خواهد بود. در حال حاضر اخذ این ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز