برای رزرو تور شمال از مشهد همین حالا اقدام کنید!

تور لحظه آخری-کاماپرس

مقاصد گردشگری شمال ایران همیشه جزو محبوب ترین مقاصد توریستی بین مردم به شمار می‌روند. در واقع این منطقه به دلیل طبیعت بکر و جذاب و البته دریای زیبای خزر یکی از فعال‌ترین مناطق توریستی ایران به شمار می‌رود. بنابراین تور شمال از مشهد و شیراز، تبریز، اصفهان، تهران و سایر شهرها، همیشه پر مسافر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

برای ساکنان خراسان رضوی که به دنبال یک سفر مهیج و دلپذیر برای تعطیلات عید هستند، تور شمال از مشهد می‌تواند بهترین گزینه باشد تا به جای شلوغی این شهر در ابتدای سال جدید، کمی آرامش در طبیعت را تجربه کنند. قایق‌سواری در تالاب انزلی، قلعه رودخان، روستای تاریخی ماسوله، آبشار و بازارچه سنتی ماسوله، دریاچه سقالکسار، بازدید از آکواریوم فانتستیک که کامل‌ترین وبزرگترین آکواریوم ایران است، از مناظر و مکان‌های دیدنی هستند که در تور شمال از مشهد می‌توان از آن‌ها بازدید کرد.

قلعه رودخان؛  دژی بکر و جذاب

قلعه رودخان یا قلعه حسامی در شهرستان فومن و در میان انبوهی از درختان سربه فلک کشیده، در 30 کیلومتری شهرستان فومن واقع شده است. این قلعه آمیخته‌ای از طبیعت و تاریخ، متعلق به دوره امپراطوری ساسانی‌هاست و یکی از بزرگترین قلعه آجری ایران به شمار می‌رود. جالب است بدانید که در سال 1830 میلادی، یک پژوهشگر لهستانی این قلعه را برای نخستین بار کشف کرد.

کلمه «رودخان» همان «رودخانه» است و دلیل نامگذاری این قلعه نیز، به دلیل مجاورتش با رودخانه رودگان یا روگان است. قلعه رودخان به معنی قلعه‌ای است که در کنار رودخانه قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

قلعه رودخان دارای دو بخش «ارگ شاهی» و «قورخانه» است که برای رسیدن به این قلعه جذاب باید از پلکانی بلند بالا رفت؛ البته طی این مسافت دو ساعت زمان می‌برد. به‌دلیل وجود پله‌های فراوان به آن هزار پله نیز گفته می‌شود. طبیعت منطقه قلعه رودخان در فصل بهار و پاییز منحصربه‌فرد است و کاملا طراوت بهاری بر فضای قلعه رودخان حاکم می‌شود.

شهر زیبا و تاریخی ماسوله

شهر تاریخی و دیدنی ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در ارتفاع هزارمتری از دریا واقع شده است که به عنوان نمونه‌ای برجسته از معماری پلکانی در جهان به شمار می‌رود. در این شهر آبشارهای زیبا، ییلاقات سرسبز و دیدنی، بازارچه‌های رنگارنگ، جنگل‌های انبوه، موزه‌های بسیار و… وجود دارد که همه را مجذوب خود می‌کند. محاصره این روستا در کوه‌ها و جنگل‌های زیبا همراه با مه، فضایی رویایی را برای گردشگران رقم می‌زند.

از جمله آبشارهای ماسوله می‌توان به آبشار خرم بو و آبشار تریشوم اشاره کرد. آبشار «خرم بو» آبشاری با آب خنک و با ارتفاع 20 متری است که در نزدیکی روستای ماسوله قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از دل کوه‌ها گذر کرد و آب آبشار نیز از میان صخره‌ای شکاف خورده به زیبایی به پایین می‌ریزد.

«آبشار تریشوم» که به «تروشوم» هم شهرت دارد، دارای دو حوضچه بوده که حوضچه بالاتر آن که از آب قله پر می‌شود، برای آبتنی مناسب است. در راه رسیدن به این آبشار دریاچه‌ها و جنگل‌های زیادی وجود دارد که زیبایی مسیر را چندین برابر می‌کند.

قایق سواری در میان لاله‌های زیبای تالاب انزلی

تالاب بندر انزلی جزو تالاب‌های آب شیرین بوده که یکی از جذاب‌ترین مناطق شمال به شمار می‌رود. در گوشه این تالاب انبوهی از لاله‌های دریایی وجود دارند که بدون شک قایق‌سواری میان لاله‌ها و نیلوفرهای آبی تالاب انزلی در تور شمال از مشهد یک تجربه‌ فوق‌العاده برای گردشگران رقم خواهد زد. نیلوفرهای آبی گیاهانی ریشه در آب هستند که مانند نگینی روی تالاب می‌درخشند. در برخی از ادیان و باورها دیدن گل‌های نیلوفر آبی را نشانه ی خوش‌یمنی قلمداد می‌کنند. همچنین برخی از پرندگان برای استراحت در این تالاب می‌آیند که منظره‌ای جذاب و دیدنی را رقم می‌زند.

رزرو تور شمال از مشهد سپهرسیر

مجموعه سپهر سیر یک مجموعه کارآمد برای رزرو تورها و همچنین یک همراه خوب در طول سفر است. در وبسایت سپهر سیر می‌توان به آسانی تورها را رزرو کرد و حتی امکان پرداخت اقساطی بدون کارمزد این تورها نیز وجود دارد. علاقمندان به رزرو تورشمال از مشهد می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و قیمت‌ها به وبسایت مجموعه سپهر سیر مراجعه فرمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز