بایدها و نبایدهای طراحی سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس
لست سکند

سالن کنفرانس قلب تپنده یک سازمان و یک شرکت در برگزاری جلسات، رویدادها و مراسم‌های خاص است؛ به طوریکه طراحی مناسب یک سالن کنفرانس می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت جلسات و رویدادها نقش مهمی ایفا کند. امروزه شرکت‌های زیادی به صورت تخصصی در زمینه طراحی سالن کنفرانس فعالیت کرده و از تجربه‌های جهانی در این زمینه استفاده می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی در مورد طراحی سالن کنفرانس و بایدها و نبایدهای آن پرداخته است.

چالش‌های طراحی سالن کنفرانس

در طراحی سالن کنفرانس چالش‌هایی وجود دارد که باید به درستی مدیریت شود. در واقع بایدها و نبایدهای یک سالن کنفرانس باعث به وجود آمدن این چالش‌ها می‌شود. برای نمونه می­توان به مدیریت فضا اشاره کرد. فضاهای اختصاص داده شده به سالن‌های کنفرانس در هر ساختمان یکسان و شبیه به هم نیست و نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام سالن‌های کنفرانس پیچید. همچنین باید فضا به گونه‌ای مدیریت شود که یک سالن کنفرانس بدون تغییر دکوراسیون و چیدمان برای برنامه‌هایی با ظرفیت‌های مختلف مناسب باشد.

حفظ پایداری فناوری و استفاده از فناوری‌های قابل ارتقا نیز یکی دیگر از چالش‌های بسیار مهم در این زمینه است. سیستم‌های مورد استفاده در سالن‌های کنفرانس هر سال در حال پیشرفت است و باید این امکان وجود داشته باشد که هر چند سال یک بار، فناوری‌های مورد استفاده در این سالن‌ها با کمترین هزینه ممکن قابل ارتقا باشد.

امروزه چالش ایجاد روش‌های ارتباطی بین حاضران در کنفرانس و افرادی که از راه دور و به کمک فناوری‌های مجازی به کنفرانس می­‌پیوندند، جزو چالش‌های اصلی است. در سال‌های گذشته کنفرانس‌ها بیشتر به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما ضرورت دنیای امروز برگزاری کنفرانس‌های اینترنتی و ترکیبی است.

راز آسمان پایتخت

طراحی سالن کنفرانس

استفاده از تجربه‌های پیشین در طراحی سالن‌های کنفرانس

بیشتر شرکت‌های فعال در زمینه طراحی سالن کنفرانس از تجربه‌های جهانی و تجربه‌های پیشین خود در این زمینه استفاده می‌کنند. به دلیل یکسان بودن اصول طراحی سالن کنفرانس، استفاده از تجربه‌ها می‌تواند در راه اندازی سریع و بهینه سالن موثر واقع شود.

همچنین روش مهندسی معکوس برای استفاده از تجربه‌های جهانی می‌تواند مناسب باشد. در این روش می‌توان نقاط ضعف را شناسایی کرد و در صدد رفع آن برآمد. تجارب کاربری نیز می‌تواند برای طراحی سالن کنفرانس راهگشا باشد. افراد استفاده کننده، بهترین اشخاص برای شناسایی مشکلات طرح‌های قبلی هستند و رفع نیازهای این افراد می‌تواند در نهایت به یک سالن کنفرانس بی‌نقص بینجامد.

بایدهای شرکت‌های طراح سالن کنفرانس

شرکت‌هایی که در زمینه طراحی سالن کنفرانس و راه‌­اند‌ازی آن فعالیت می‌کنند، باید دارای تجربه کافی و امکانات لازم باشند؛ به همین دلیل بهتر است قبل از دریافت مشاوره یا بستن قرارداد طراحی، از تجربه‌ها و امکانات شرکت مورد نظر اطلاع کافی کسب کرد.

شرکت‌های مطرح در این زمینه باید تیم طراحی و تیم اجرایی متخصص و قوی داشته باشند. همچنین وجود یک کارگاه مجهز برای اجرای طرح‌ها نیز ضروری است. معمولا این نوع از شرکت‌ها دارای رزومه کاری از طراح‌های پیشین خود بوده و بازدید از این طرح‌ها و بررسی نظر کارفرمایان قبلی نیز می‌تواند به انتخاب شرکت مناسب برای طراحی سالن کنفرانس کمک کند.

زیبایی مهم‌تر است یا کارایی؟

برخی از شرکت‌ها کارایی سالن کنفرانس را فدای زیبایی آن می‌کنند و برای زیباتر و خاص کردن این سالن، حاضرند از برخی از بایدهای لازم چشم پوشی ‌کنند. اگرچه این کار بسته به سلیقه کارفرما ممکن است اتفاق بیفتد، اما بهترین سالن کنفرانس، سالنی است که در طراحی آن به هر دو فاکتور زیبایی و کارایی توجه توامان شده باشد.

برخی از ضروری‌ترین بایدهای سالن کنفرانس مانند آکوستیک بودن، راحتی استفاده‌کنندگان، تجهیزات مناسب صدا و تصویر، نورپردازی مناسب و زیرساخت‌های فناوری نمی‌تواند به دلایلی مانند توجه بیشتر به زیبایی نادیده گرفته شود.

طراحی سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس با «مهندسی نیکان»

گروه توسعه مهندسی نیکان، یکی از شرکت‌های مطرح کشور در زمینه مدیریت طرح و ساخت پروژه‌های باشکوه و خاص ساختمانی و صنعتی است. این شرکت در زمینه پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت، تجهیز سالن‌های کنفرانس و سایر بخش‌های خاص ساختمان‌ها نیز فعالیت می‌کند. سابقه 25 ساله فعالیت گروه توسعه مهندسی نیکان و انجام بیش از 200 پروژه بزرگ از جمله دستاوردهای این مجموعه فنی و مهندسی است.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانند به وبسایت رسمی گروه توسعه مهندسی نیکان به آدرس niikan.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188778797 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیکان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز