اکوسیستم سلامت سامسونگ متنوع ‌تر از همیشه

سامسونگ-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مجموعه ابزار گسترده‌ توسعه‌دهنده سامسونگ، حالا از نظارت دقیق‌تر سلامت، ایمنی پیشگیرانه در رانندگی، تحقیقات پزشکی و بینش‌های عمیق‌تر سلامتی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ در آستانه کنفرانس توسعه‌دهندگان SDC22 از مجموعه‌ای از ابزارهای جدید رونمایی کرد که به توسعه‌دهندگان و جوامع آن‌ها در شکل‌دادن به عادات بهداشتی، سلامت و ایمنی برای مصرف‌کنندگان کمک می‌کند. این ابزارها شامل برنامه Samsung Privileged Health SDK برای شرکای منتخب، API تشخیص سقوط برای پشتیبانی از ایمنی کاربر، راه‌حل تحقیقاتی جدید سامسونگ برای برنامه‌نویسان آموزشی، بالینی و مراقبت‌های بهداشتی، و همچنین فرصت‌های مداوم برای شرکای Health Connect است.

TaeJong Jay Yang، معاون اجرایی و رئیس تیم تحقیق و توسعه سلامت در Mobile eXperience Business، Samsung Electronics گفت: «بنیاد سلامت سامسونگ ریشه در سخت‌افزار و فناوری حسگر پیشرفته ما دارد و توسط اکوسیستم باز و رویکرد مشترک ما تقویت شده است. به همین دلیل است که من هیجان‌زده هستم که ابزارهای توسعه‌دهنده، APIها و پیشنهادها شریکی را اعلام کنم که به متخصصان شخص ثالث، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های ردیابی و بینش پوشیدنی را برای سلامت، تندرستی و ایمنی گسترده‌تر پیش ببرند.

ارتقای ایمنی پیشگیرانه در رانندگی با Samsung Privileged Health SDK

سامسونگ در حال همکاری با رهبران منتخب صنایع است تا به توسعه خدمات بهداشتی شخصی بهبود ببخشد. بنا بر اظهارات سامسونگ، باتوجه‌به اینکه ایمنی یکی از حوزه‌های تمرکز سامسونگ است، این همکاری‌ها ابزارهای پیشگیرانه کاملاً جدیدی را برای ایمن‌تر کردن جاده‌ها با شناسایی علائم اولیه خستگی و استرس راننده ارائه می‌دهد.

مثلاً همکاری سامسونگ با شرکت Tobii که یک پیشرو در ردیابی چشم و محاسبات توجه کاربر است و نرم‌افزاری برای نظارت بر خواب‌آلودگی ایجاد کرده است، یکی از انواع این همکاری‌ها است. اگر کاربران بخواهند، Privileged Health SDK سامسونگ می‌تواند Tobii را فعال کند تا ضربان قلب ثبت‌شده توسط سنسورهای ساعت هوشمند گلکسی را در زمان واقعی حس و آن‌ها را پردازش کند تا سطح خواب‌آلودگی کاربر را تعیین کند. همچنین، Harman، شرکت پیشرو در فناوری خودروهای متصل، نوآوری‌های صوتی و راه‌حل‌های اینترنت اشیا، اخیراً Ready Care را معرفی کرده است. علاوه بر حواس‌پرتی، خستگی و تشخیص علائم حیاتی، کاربران می‌توانند به Ready Care اجازه دهند تا بار شناختی و سطح استرس را اندازه‌گیری کند تا راه‌های جایگزین برای کاهش استرس راننده ارائه دهد.

راز آسمان پایتخت

خدمات بهداشتی: API جدید تشخیص سقوط برای قابلیت‌های ایمنی پیشرفته

خدمات بهداشتی (Health Services)، APIهایی را ارائه می‌دهد که به توسعه‌دهندگان و اشخاص ثالث اجازه می‌دهد تا از حسگرها و الگوریتم‌های قدرتمند در ساعت هوشمند گلکسی برای ارائه خدمات سلامت دقیق‌تر و پیشرفته‌تر استفاده کنند. سامسونگ در حال معرفی یک API جدید است که حساسیت قابل تنظیم برای تشخیص سقوط، تقویت ایمنی پیشگیرانه و فراهم‌کردن زمینه برای پیشنهادها بالقوه بیشتر را ارائه می‌دهد.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند خدماتی را با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص سقوط Galaxy Watch ایجاد کنند که با ترکیب حسگرهای مختلف از جمله شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، زمین‌خوردن کاربر را حس می‌کند. این API، توسعه برنامه‌ها را برای کاربرانی که ممکن است با حوادث غیرمنتظره مواجه شوند امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، کاربران گلکسی حتی می‌توانند سطوح حساسیت را چه در حالت ایستاده، چه در حال حرکت یا در حال ورزش‌کردن از طریق برنامه Galaxy Wearable تنظیم کند. مانند ردیابی خواب که حرکات بی‌قرار یا افتادن از تخت را حس می‌کند تا تصویر کامل‌تری از خواب کاربر ترسیم کند، این API همه‌ی فرصت‌های جدید را برای توسعه‌دهندگان و کاربران به طور یکسان باز می‌کند.

راه‌حل End-to-End پژوهش‌ها: تسریع خدمات و پژوهش‌های پزشکی

سامسونگ در حال معرفی یک پروژه منبع‌باز است که راه‌حل‌های سرتاسری را با ترکیب SDK، سیستم و پورتال backend برای انواع برنامه‌های سلامت ارائه می‌دهد. این مجموعه ابزار مراقبت بهداشتی یکپارچه، تحقیقات و تجربیات بالینی را از سطح توسعه‌دهنده با ارائه بینش‌های پیشرفته از طریق ساعت‌های گلکسی و پوشیدنی‌های هوشمند برای پشتیبانی از پژوهش‌های پزشکی در مؤسسات، بیمارستان‌ها، مراکز سلامتی و فراتر از آن، تقویت می‌کند.

پژوهشگرها می‌توانند از این پروژه منبع‌باز برای ساخت ماژول‌هایی استفاده کنند که شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا به روشی بدون اصطکاک و آگاهانه به یک مطالعه بپیوندند و فرایند ورود را ساده‌تر کنند. الگوهای نظرسنجی انعطاف‌پذیر نیز برای ارضای نیازهای در حال تغییر سازمان‌ها وجود دارد. از آنجا، داده‌ها و بینش‌های مربوطه راحت‌تر از دستگاه‌های پوشیدنی جمع‌آوری می‌شوند؛ درحالی‌که شرکت‌کنندگان در طول فرایند با بینش‌های عملی هدایت می‌شوند. سپس داده‌های رمزگذاری‌شده‌ی شرکت‌کنندگان به سیستم پشتیبان منتقل می‌شود؛ جایی که جوامع بهداشتی و پزشکی، بینش‌های جمع‌آوری‌شده را برای اطلاع‌رسانی به برنامه‌های درمان بیمار، تحقیقات آتی و بسیاری موارد دیگر نظارت و تجزیه‌وتحلیل می‌کنند.

Health Connect: بینش بیشتر و کنترل داده‌ها

Health Connect که با همکاری گوگل در بهار ۲۰۲۲ اعلام شد، به توسعه‌دهندگان مجموعه‌ای از APIها را ارائه می‌دهد که امکان ایجاد یکپارچه تجربه‌های جدید تناسب‌اندام و سلامتی را فراهم می‌کند. Health Connect که در حال حاضر نسخه‌ی آزمایشی (بتا) آن موجود است، کنترل‌های حریم خصوصی متمرکزی را به کاربران ارائه می‌دهد که اجازه دادن به برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام را که می‌خواهند داده‌های روی دستگاه خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند، آسان می‌کند. اکنون، Samsung Health و Fitbit، همراه با برنامه‌های پیشرو سلامت و تناسب‌اندام از جمله Leap Fitness، MyFitnessPal و Withings، پلتفرم Health Connect را برای ایجاد یک تجربه سلامتی تأثیرگذارتر و جامع‌تر اتخاذ کرده‌اند. با اجازه کاربر، توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند از داده‌های به اشتراک گذاشته شده از طریق Health Connect برای بهبود برنامه‌های خود استفاده کنند تا تصویر کامل‌تری از سلامت خود به کاربران ارائه دهند.

به گفته‌ی سامسونگ، این شرکت متعهد است که به جامعه خود، از جمله کاربران، اشخاص ثالث، توسعه‌دهندگان و غیره، ابزارها و منابع پیشرفته‌تری را برای ایجاد و بهره‌مندی از خدمات سلامت مرتبط‌تر و متنوع‌تر ارائه دهد. به‌عنوان بخشی از ابتکارات کلی سلامتی سامسونگ، این شرکت به ارائه یک اکوسیستم گسترده ادامه خواهد داد که به کاربران بینش و اطلاعات بیشتری در مورد سلامت و تندرستی می‌دهد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه نمایند.

مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز