انواع نایلکس و کاربردهای آن در منزل و محل کار

لست سکند

نایلکس یکی از محصولات پلاستیکی پراستفاده در منازل، محل کار و صنعت است که برای بسته بندی، نگهداری و حمل موا غذایی و سایر کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلکس‌ها از جمله محصولات پرفروش پلاستیکی است و در انواع مختلف برای کاربردهای متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی انواع نایلکس باکیفیت و کاربردهای آن در منزل و محل کار پرداخته است.

نایلکس چیست؟

نایلکس یکی از محصولات پلاستیکی پرمصرف در بین عموم مردم است. این محصول یک ماده پلی اتیلنی است و در صنعت به نام پلی اتیلن سنگین شناخته می‌شود. بسیاری از کیسه‌های پلاستیکی از این محصول ساخته می‌شود. به این کیسه‌ها اصطلاحا کیسه‌های رکابی می‌گویند که معمولا روزانه تعداد بالایی از آن را در خریدها استفاده می‌کنیم.

نایلکس‌ها در بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و سایر محصولات نیز کاربرد دارد و به شکل‌های مختلف و در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شود. این محصول در منزل نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

تفاوت نایلکس‌ها و نایلون

نایلکس‌ها و نایلون‌ها تفاوت عمده‌ای در موارد اولیه تولید و شکل ظاهری باهم دارند. از جمله مهم‌ترین تفاوت ظاهری، نرم بودن نایلون نسبت به نایلکس است. نایلون‌ها نرم‌تر، شفاف‌تر و براق‌تر هستند. در حالیکه نایلکس‌ها بیشتر خشک، زیر و مات هستند. برای امتحان این قضیه می‌توانید نایلون و نایلکس را مچاله کنید. نایلون کاملا مچاله شده و صدایی ندارد اما نایلکس کمتر مچاله شده و هنگام مچاله شدن صدا می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

همچنین نایلکس‌ها معمولا دارای ضخامت بسیار کمتری نسبت به نایلون‌ها هستند. به همین دلیل نایلکس از نظر مقرون به صرفه بودن نیز بر نایلون برتری دارد. دلیل اینکه از نایلکس‌ها برای حمل کالا استفاده می‌شود، میزان بالای سختی آن و تحمل بالایی است که در برابر وزن دارد. به همین دلیل بیشتر اصناف استفاده از این محصول را به نایلون ترجیح می‌دهند.

انواع نایلکس و کاربردهای آن

نایلکس‌ها به شکل‌های مختلف تولید و به مصرف می‌رسد. پرکاربردترین نوع نایلکس‌ها کیسه‌های رکابی است که تقریبا در هر مغازه‌ای بعد از خرید یکی از آن‌ها را با خود به خانه می‌آوریم. همچنین کیسه فریزر و کیسه زباله نیز جزو محصولات پرکاربرد ساخته شده با نایلکس‌های با کیفیت هستند.

علاوه بر این محصولاتی مانند سفره‌های یک بارمصرف که در منازل و رستوران‌ها کاربرد دارند و دستکش‌های پلاستیکی یک بار مصرف نیز معمولا از نایلکس‌ها ساخته می‌شوند.

آیا امکان چاپ روی نایلکس‌ها وجود دارد؟

همانند نایلون‌ها، امکان چاپ روی نایلکس‌ها نیز با دستگاه‌های چاپ خاص این کار تا 12 رنگ امکانپذیر است. یکی ار روش‌های چاپ روی نایلکس که به روش سنتی یا دستی معروف است، چاپ سیلک است. این نوع چاپ اگرچه دارای کیفیت پایین‌تری است اما از نظر قیمتی ارزان‌تر است. اگرچه این نوع از چاپ برای سفارش‌های بالای 500 کیلوگرم به صرفه نیست و بهتر است که از روش‌های به روزتر چاپ استفاده کنید.

چاپ فلکسو سیلندر مرکزی و فلکسو استک دو نوع از چاپ‌های روی نایلکس‌ها هستند که به وسیله دستگاه‌های به روز انجام می‌شوند و کیفیت و خوانایی چاپ با این دو روش بسیار بالا است. معمولا شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تا لوگو، برند و توضیحات را روی نایلکس‌ها چاپ کنند اما در برخی از حالت‌ها می‌توان نسبت به چاپ و تولید نایلکس‌های طرح‌دار نیز اقدام کرد. برای چاپ نایلون از رنگ‌های روغنی استفاده می‌شود اما برای چاپ نایلکس‌ها باید از رنگ‌های پی وی سی استفاده شود.

برای چاپ فلکسو باید هزینه سیلندر و کلیشه را به صورت جداگانه پرداخت کنید. اما در صورتی که طرح خود را عوض نکنید، بارها می‌توانید از این سیلندر بدون پرداخت هزینه اضافی برای چاپ استفاده کنید.

چرا نایلکس‌ها هم مانند نایلون‌ها شفاف هستند؟

اصلی‌ترین دلیل شفافیت بیشتر نایلکس‌های کنونی این است که برای تولید نایلکس‌ها معمولا به طور کامل از پلی اتیلن سنگین استفاده نمی‌شود. در بیشتر محصولات تولیدی تنها 80 درصد ماده اولیه پلی اتیلن سبک است و 20 درصد مواد اولیه را نیز سایر مواد شیمیایی تشکیل می‌دهد تا بر قابلیت شفافیت این محصول برای استفاده در مواردی  چون کیسه فریزر افزوده شود.

درباره «ساینا پلاست»

گروه صنعتی «ساینا پلاست» تولید کننده محصولات با کیفیت پلاستیکی در ایران است. این شرکت با تجربه 20 ساله در زمینه تولید و بازرگانی، محصولات خود را با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و جدیدترین دستگاه‌های صنعتی، تولید می‌کند. تولید انواع نایلون، سلفون، نایلکس، شیرینگ و استرچ از جمله فعالیت‌های اصلی این گروه صنعتی است.

برای آشنایی با محصولات گروه صنعتی ساینا پلاست و خرید آنلاین می‌توانید به سایت رسمی این شرکت به آدرس saniyaplast.com مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02140776091 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : سانیا پلاست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز