اقلام پرمصرف غذایی در ماه رمضان گران نمی شود

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه انبوه کالاهای اساسی توسط دولت در بازار خبر داد و اظهار کرد: اجازه نوسان قیمت  کالاهای اساسی را در ماه رمضان نمی دهیم و با توجه به کافی بودن ذخایر کالایی، هیچ دلیلی برای گرانی اقلام پرمصرف وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، ماه رمضان با افزایش تقاضا برای اقلام پرمصرف غذایی از جمله برنج، شکر، مرغ، خرما و … همراه است و این افزایش تقاضا گاهی موجب کمبود کالا و گرانی می شود با این حال معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید: تمهیدات لازم در این باره انجام شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

عباس قبادی با بیان این که تمهیدات برای ذخیره سازی کالاهای اساسی غذایی همچون برنج، روغن، گوشت، مرغ، خرما و … از مدتها قبل اندیشیده شده و دغدغه ای برای تامین این اقلام پرمصرف وجود ندارد، اظهار کرد: به مردم اطمینان می دهیم که در ماه مبارک رمضان نوسان و گرانی در کالاهای اساسی اتفاق نخواهد افتاد.

در این باره بیشتر بخوانید:

عرضه 200 هزار تن کالای اساسی به بازار در ماه رمضان

راز آسمان پایتخت

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: برای بازار ماه مبارک رمضان مقادیر معتنابهی گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن، برنج و شکر برنامه‌ریزی شده و در فروشگاه‌های منتخب، زنجیره‌ای و مجموعه اصناف عرضه می‌شود تا بازار با نوسانات قیمتی مواجه نباشد.

قبادی بیان داشت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد چرا که ذخیره مناسبی از تمامی این اقلام در انبارهای کشور وجود دارد ازاین‌رو اجازه بروز نوسان قیمتی را نخواهیم داد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بازار یادآورشد: عرضه 200 هزار تن کالای پرمصرف برای ماه مبارک رمضان علاوه بر مصرف جاری کشور برنامه‌ریزی شده است.

شایان ذکر است؛ عرضه برخی اقلام پرمصرف غذایی در ماه رمضان با قیمت تعادلی در سال های گذشته از سوی دولت با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری و شبکه توزیع اصناف انجام می شد و با توجه به گرانی اقلامی همچون برنج و گوشت انتظار می رود امسال نیز این برنامه از سوی دولت اجرا شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اقلام پرمصرف غذایی در ماه رمضان گران نمی شود

  1. binam گفته:

    یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه انبوه کالاهای اساسی توسط دولت در بازار خبر داد و اظهار کرد: اجازه نوسان قیمت کالاهای اساسی را در ماه رمضان نمی دهیم
    یکی تون از طرف من به این آقای مسئول محترم بگه … ..
    همه چیز رفت تو پاچه های این مردم چی گرون نشد تو این چند وقت؟
    عرضه گرفتن جلوی چهار تا پلشت رو نداشتین میخواین تو ماه مبارک رمضان! ماه مهمونی خدا جلوی نون خوردن این جماعت سیرمونی نگیر بی جیب رو بگیرین؟ گناه دارن باو من که راضی نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز