افزایش 4 برابری فروش شرکت تهویه تا پایان سال جاری

تور لحظه آخری-کاماپرس

معاون مهندسی شرکت تهویه با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت برای افزایش حجم فروش، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فروش شرکت تا پایان سال 4 برابر می‌شود.

به گزارش کاماپرس صالح فارغی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع، با اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت، گفت: شرکت تهویه در سال ۱۳۴۳ تأسیس شد و در زمینه  طراحی و ساخت تجهیزات تهویه مطبوع فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا، موفق به دریافت مجوز ساخت تحت لیسانس دو شرکت بزرگ کرایسلر (Chrysler) و ایرتمپ (Air Temp) از کشور امریکا شد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب به صورت مستقل تولید دستگاه‌های تهویه مطبوع را ادامه داد و تا امروز در زمینه تغییر، بهینه‌سازی و بومی‌سازی محصولات متنوع این حوزه تلاش کرده است. در سال 1392 و با تغییرات بنیادی در بخش مدیریتی، اکثر قطعات اصلی دستگاه‌‌هایی مثل فن‌کویل، هواساز و چیلر با تکیه بر توان داخلی تولید و عرضه می‌شود.

ثبت شرکت دانش بنیان تهویه

معاون مهندسی شرکت تهویه با اشاره به ورود این شرکت به تولیدات دانش بنیان در زمینه تولید کمپرسور، اضافه کرد: در این راستا موفق به ثبت یک شرکت دانش‌بنیان و دریافت مجوز آن شده‌ایم.

وی محصولات شرکت را به دو بخش محصولات خانگی و محصولات تجاری و صنعتی تقسیم کرد و گفت: محصولات تجاری و صنعتی نیز در چند بخش خودرو، حمل و نقل ریلی، پتروشیمی، نفت و گاز و نیروگاه‌ها تولید و عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مهندس فارغی اضافه کرد: فن‌کویل‌های سقفی، زمینی، توکار، کاستی و محصولات خانگی مثل اسپلیت، داکت اسپلیت و VRF عمده محصولات این شرکت بوده که در دو تیپ تک فاز و سه فاز تولید می‌شوند. هواساز، چیلر، فن، اگزاست فن و مبدل نیز از دیگر محصولات ما به شمار می‌رود. در بخش حمل و نقل ریلی نیز سیستم HVAC یا همان سیستم سرمایش و گرمایش قطار داخل شهری و بین شهری را تولید و عرضه می‌کنیم.

تولید محصولات جدید با تمرکز بر کاهش مصرف انرژی

وی با اشاره به تمرکز این شرکت بر تولید محصولات کم مصرف، بیان کرد: در این زمینه دو محصول بهینه شده و یک محصول جدید ارایه کرده‌ایم. مینی VRF یا VRFهای تک فاز از محصولات جدید این شرکت بوده که مصارف خانگی داشته و یا در مکان‌های کوچک اداری و تجاری استفاده می‌شود. در رابطه با محصولات بهینه شده نیز می‌توان به هواساز همراه با مبدل هیت ریکاروی یا بازیافت انرژی اشاره کرد. این دستگاه با راندمان بالای 60 درصد، انرژی استفاده شده برای تغییر دما را مجددا به کار می‌گیرد.  فن‌کویل کاستی محصول جدید بعدی است که با موتورهای BLDC بهینه شده است. این موتور برق AC را تبدیل به DC کرده و مصرف برق را تا حد زیادی کاهش داده است.

برنامه ریزی برای نفوذ در بازار کشورهای همسایه

فارغی هدف اصلی مجموعه را پوشش نیاز داخلی دانست و گفت: البته طی دو سال اخیر با رویکرد صادرات، برای کلیه محصولات گواهینامه CE و اتکس (ضدانفجار) گرفته‌ایم. هم اکنون نیز صادراتی به سریلانکا، عراق، ترکمنستان و ارمنستان و ترکیه داشته‌ایم. عمده تلاش ما در این حوزه حضور در بازار کشورهای همسایه است که برای آن برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم.

راه اندازی آزمایشگاه با هدف ارتقای عملکرد محصولات

وی همچنین به راه‌اندازی آزمایشگاه این مجموعه اشاره کرد و گفت: تست چیلر از قابلیت‌های مهم این آزمایشگاه است، به گونه‌ای که تا 1000 کیلووات چیلر را در دماها و رطوبت‌های مختلف تست می‌کند. برای اسپلیت‌ها نیز اتاق تستی با هدف ارتقای کیفیت محصول تعبیه شده است. تلاش ما این است که با اخذ  گواهینامه ایزو، به عنوان آزمایشگاه مرجع فعالیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه‌ها با هدف ارتقای عملکرد محصولات و بهینه سازی میزان مصرف انرژی تاسیس شده‌، اضافه کرد: آزمایشگاه تست صدا، تست خوردگی و تست دوام از دیگر آزمایشگاه‌های تعبیه شده در شرکت تهویه است.

وی با اشاره به جذب نمایندگی برای بخش خدمات پس از فروش مجموعه، بیان کرد: هدف ما توسعه و گسترش پشتیبانی و خدمات پس از فروش و در نهایت ارتقای کمی و کیفی خدمات در سراسر کشور است.

مهندس فارغی در پایان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت تهویه، گفت: ارتقای سطح کیفی محصولات، افزایش تولید و فروش، تغییر خطوط تولید، افزایش تجهیزات تولیدی، آموزش کارکنان و توسعه صادرات به کشورهای همسایه برخی از این برنامه‌هاست.

گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران از 13 آغاز شده و تا 16 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

مرتبط با : انجمن تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع ایرانتهویه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز