ارزش سهام فولاد مبارکه چقدر افت کرده است؟

سهام فولاد مبارکه بعد از چند روز تعلیق دیروز بازگشایی و معاملات آن دچار افت 2.4 درصدی شد. تعلیق سهم فولاد بعد از تحقیق و تفحص آن اتفاق افتاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس اطلاعات موجود، سهم فولاد طی یک هفته گذشته 7.05 درصد متحمل زیان شده است. اما نمودارهای یک ماهه اخیر این سهم سود 2.23 درصدی را نشان می‌دهد. در کل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به نفع این سهم نشد و ریزش اخیر را در پی داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این گزارش‌های تحقیقی نشان داد که وضعیت این سهام چندان مساعد نیست و خیلی از افراد مجموعه‌های منتسب به فولاد، از سوددهی این سهم برای منافع شخصی خود استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال تحقیق و تفحص زیان شرکت توکا، از زیرمجموعه‌های فولاد، نشان داد که مدیران و اشخاصی خاصی از این بخش برای کسب انتفاع خود بهره برده‌اند. اما ذی نفعان واقعی، یعنی سهامداران، به جای کسب سود، ضررهای زیادی را متحمل شدند. سال 1399 و با ریزش کلی شاخص بورس، سرمایه تعداد زیادی از سهامداران فولاد مانند بقیه نابود و زیان سهامداران واقعی بیشتر از قبل شد.

راز آسمان پایتخت

نگاهی به نمودارهای روزانه سهام فولاد

با این حال نمودارهای روزانه سهام فولاد بیانگر این است که حقیقی‌ها بیشتر از حقوقی‌ها اقدام به خرید این سهم کرده‌اند. به نظر مسئله کاهش معاملات نماد فولاد بیشتر به طرف حقوقی بازمی‌گردد و این روزها گروه حقوقی بیشتر فروشنده هستند.

به نظر برخی کارشناسان این یک جو روانی است که سهم فولاد را تحت تاثیر قرار داده و چنین وضعیتی را رقم زده است. جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز بیان کرده که بخش عمده این افت قیمتی به ترس و فساد بازمی‌گردد.

از نظر فلاحیان، با توجه به حمایت صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ از فولاد و خرید و فروش آن‌ها طبق معیار جهانی، این جو روانی چندان دوام نخواهد آورد و فولاد بار دیگر به مدار صعودی باز خواهد گشت.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورسفولاد مباركه اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز